Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem ze swoją bmw 530d rocznik 2003 skrzynia manualna. Zakupiłem ją od znajomego 3 miesiące temu auto z książką serwisową, pewna przeszłość, sprowadzone z włoch 4 lata temu. Auto w super stanie, 279 tyś przebiegu oryginalnie. Pojeździłem nią miesiąc wszystko super bez problemowo. Wyjechałem na 2 miesiące i dzisiaj po powrocie odpaliłem auto wszystko super elegancko, chciałem się przejechać i jak wcisnę sprzęgło do końca w podłogę to słychać straszne zgrzytanie zsynchronizowane z silnikiem taki metaliczny dzwięk, jak wcisnę z 5 mm przed końcem to wszystko ok, mogę wrzucić bieg normalnie itp nic nie słychać żadnych stuków żadnych wibracji, tylko jak dopchne mocno w podłogę pedał. Nie wiem o co chodzi nie sądze, żeby to była dwumasa czy też łożysko oporowe bo słychać by je było na biegu jałowym a przy wciśnięciu sprzęgła by się wyciszało. Tutaj jest odwrotnie jest wszystko ok i cisza a jak wcisnę mocno pedał to słychać zgrzyt, tak jakby coś się zawiesiło na samym dole. Jest możliwe żeby przez 2 miesiące coś się zastało?? nie wiem co robić ale nie sądze, żeby to było sprzęgło do wymiany bo nie ma wibracji podczas jazdy i nie słychać nic na luzie nawet na zimnym. Ktoś coś doradzi bo nie wiem do kogo z tym jechać żeby mnie nie skroili zaraz na dwumasę....

Opublikowano
słuchaj bardzo podobnie w rytm silnika, tyle ze jak wcisne normalnie to nie slychac tylko jak mocno w podloge wcisne-tak fest. Dzisiaj jezdzilem nia caly dzien zeby zobaczyc moze sie rozchodzi i przy normalnej jezdzie nic nie slychac tylko jak wcisne pelna mocą;) co to było w twoim przypadku??
Opublikowano

u mnie tez tak bylo z poczatku musialem mocno dociskac sprzeglo ze tak powiem do konca i do tego jeszcze silnie noga docisnac

w miare z uplywem czasu stan sie pogarszal tak ze musialem na 85 % wcisnietego sprzegla zmieniac biegi zeby nie bylo tego dzwieku,

naszczescie dobrze wchodzily biegi wiec moglem sobie pozowlic na taka zmiane biegow ;P

ale to meczylo plus fakt ze nie wiedzialem do konca co powoduje ten dziwek zmuszalo mnie do jazdy delikatnej i bardziej sie koncetrowalem zeby sprzegla nie wciskac za bardzo niz nad jazda...

 

Tak czy siak na forum obstawiali lozysko dociskowe,

co do konca tak naprawde bylo nie wiem :)

 

Nie wymienialem sprzegla sam bo nie mialem czasu i mozliwosci do tego dlatego dalem do warsztatu ,

dlatego nie moge powiedziec w 100 % co tak naprawde to robilo, a wymienilem caly komplet sprzegla jak juz bylo otwarte.

problem ustal wiec i w twoim wypadku nie obejdzie sie bez sciagania,

na pytanie w warsztacie czy to lozysko tak halasowalo mowili ze to przez :

Trzpień kulisty nummer czesci : 21511223328

ponoc czesta przypadlosc w bmw

 

radze tobie przy okazji zmienic sprzeglo i sprawdzic dwumasa.

ale napewno to nie dwumas !!

wiec spokojnie.

Opublikowano
dzięki za info chyba też tak zrobie, powiem żeby rozebrali, komplet sprzęgła nie jest drogi więc jak trzeba będzie to zrobie bo boję się, że przez zapomnienie i wciśnięcie do końca przy dużym momencie coś pierdyknie i się posypie a tego bym nie chciał;) dzięki za wskazówki-ciesze się, że można znaleźć pomoc na tym forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.