Skocz do zawartości

[E61] 530D+ 235km analiza wykresu program


LJEND

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

zaczynam kamieniowanie

czy auto to automat a hamownia to taka w postaci tarczki na kolo zakladanej i heja na prostej?

jezeli tak to:

- waga auta wpisana jest 1810 kilo.. w aucie pewnie byly 2 osoby... jak nic wiec auto z ludkami wazylo wiecej niz 1810 kilo... waga z papierow to czesto fantazja... trzeba autem pojechac na zlom, zwazyc dokladnie i wage z zaloga wpisac do programu (hamownia drogowa mierzy czasy rozpedzania masy... wiec jej znajomosc to podstawa by okreslic moc)

- automat to taka skrzynia gdzie sa poslizgi co powoduje, ze juz z definicji wykres jest aproksymowany (jezeli to manual druga uwaga nieadekwatna)

 

Tyle uwag co do samego pomiaru - przechodzimy do oceny wykresu

Domyslam sie, ze apetyt byl na wiecej (bo nie wyszlo powalajaco)... teraz pytanie dlaczego

Czy auto bylo popsute troche czy tuner dal d... czy moze wykres jest tak zanizony (raczej nie sadze)

 

Czy zdajesz sobie sprawe, ze moc jest skutkiem w gruncie rzeczy ilosci paliwa i powietrza spalanego w komorze silnika (+ okoloparametry typu kat wtrysku itp)?

Co to oznacza? ze aby cos powiedziec sensownego powinno sie wiedziec:

- co tuner ustawil w aucie (powiedzmy obrazowo wartosci zadane)

- jakie sa faktyczne te wartosci (jak T pompuje, ile powietrza leci, ile wachy jest wtryskiwana)

 

Zapewne tego nie masz - zdobedziesz... bedzie mozna podyskutowac. Sprawa nie jest trywialna bo podstawowy program do diagnostyki INPA jezeli chodzi o diagnostyke live data to jedna wielka koopa (sa inne programy ale malo popularne)..

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja co do parametrow to nie wiem.

 

DYNOMEtEm na kolo bylo tesotwane. Waga byla z elektronicznej wagi na zlomie za 4pak piwka.

 

 

czyli bez szczegolwych danych ciezko cos powiedziec o tym sofcie? Mi osobiscie sie wydaje, ze w miare mocno jest zrobiony, bynajmniej jezeli chodzi o NM. Faktycznie z moca mozna by bylo troche podciagnac.

 

 

auto jest w stanie idealnym, mowie powaznie. Od nowosci w rodzinie, 80tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o moment obrotowy to w zasadzie potencjal w tym aucie jest spory z tego wzfledu, ze to auto ( LCI ) ma uklad wtryskowy dokladnie taki jak 535d 286ps

problemem/waskim gardlem/ jest turbina, ktora nie wydala pompowac (wraz ze wzrostem obrotow) dlatego ten silnik zaczyna zdychac w okolicy 3700-3800 obrotow

Tak czy siak jakies 290ps bez ruszania czegokolwiek na mocnym sofcie mozna wytargac... zalozmy okolice 285 na zdroworozsadkowym... u Ciebie jest znacznie mniej wiec jest cos nie tak (z autem albo z czipem)

Jezeli tuner po zczipowaniu i zhamowaniu ta tarczka na kole nie zadal sobie trudu (a powinien!!! bo wyszlo troche malo ps) z podlaczeniem nawet durnej inpy by w trakcie jazdy z butemsprawdzic co dzieje sie z ladowaniem T itp mozesz go smialo niepolecac

 

Twoje auto wazy 1810 z osobami, ktore jechaly podczas proby+laptop?

 

Moj sedan 530xd man wazy z polowa baku z hakiem + na felach 18 z oponami 245 rowno 1800 (bez pasazerow)... dlatego jak na wage z pasazerami jakos malo mi te 1810... chyba ze gosc jechal sam bez Ciebie i wazy 60kilo

pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net napisałeś sporo ale czy do końca prawdę???!!!

podstawowe pytanie czy auto ma usunięty dpf?bo z nim ~300KM to raczej niemożliwe!!!

po drugie jeżeli hamownia na koło to pomiar robi się na 3 biegu spiętym na sztywno w zakresie 1.5 do max obrotów to gdzie tu masz stratę na automacie?

 

miałem z takim czymś do czynienia niedawno jak sprawdzałem swoją 330d, okazało się że brakuje 25 KM winne były termostaty które nie dawały się wypalić dpf-owi...

 

co do wagi potwierdzam musi być wpisana dokładnie ale bez przesady!!! robiliśmy najpierw pomiar z danych producenta a pożniej z wagi rzeczywistej (z pasażerami,laptomem i nawet ową tarczką na kole) rożnica było 8KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po drugie jeżeli hamownia na koło to pomiar robi się na 3 biegu spiętym na sztywno w zakresie 1.5 do max obrotów to gdzie tu masz stratę na automacie?

Witam,

konstrukcyjnie klasyczny automat (uklad planetarny + sprzeglo hydrokin) ma poslizgi gdyz moc przekazywana jest mowiac obrazowo "powiewem oleju" a nie "bo sie zeby zebatek zazebiaja"

Na trasie to nie problem bo auto gdy jezdziesz ze stala predkoscia zapina tzw "lockupa" - nie ma go gdy jedziesz z butem albo generalnie przyspieszasz, zwalniasz... dlatego nawiasem mowiac automaty w miescie zra wyraznie wiecej niz manual

Poniewaz hamownia mierzy moc na kole wiec bardzo wazne jest znanie obrotow silnika (rozmiar opon, przelozenie w skrzyni) a jezeli te nie sa w pelni znane to wykres to swego rodzaju wrozba andrzejkowa - a w automacie z racji poslizgow okreslenie przelozenia to "sliska sprawa"

Kolejna sprawa to poza pomiarem mocy mierzone so tez opory toczenia czyli w max obrotach wrzucasz na N i tu raz ze zdania na temat wplywu tego na zycie skrzyni sa "mocno podzielone" oraz kto powiedzial, ze na N skrzynia ma takie same opory jak na D? Nie ma mozliwosci jak w manulu "nacisnac sprzeglo"

Pozdrawiam,

Przemek

 

P.S.

ta tarczka na kole jest po to aby mierzyc predkosc.... do zlogowania predkosci z timestampem i obrotami silnika wystarczy chinski klon kabla inpowego i odpowiedni soft (nie inpa) a do przeliczenia "wykresu mocy" program (ja uzywalem TESTO + KPOWER )

viewtopic.php?f=48&t=238366

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra pomiar automatu to śliska sprawa na czym i gdzie by nie było!

co do opon to wpisujesz rozmiar!

nie wiem na jakim sprzecie mierzył auto ale ten mój znajomy dał za to coś 14tyś.zł i mówił że to dobra cena (podkreślam że nie jest to china)

 

mówiąc max obrotów miałem na myśli max zakres, pomiar kończy sie w momencie zmiany biegu na wyższy, robiąc ten pomiar masz 1.5tyś.obrotów i nie wciskasz gazu do końca tylko jeszcze przed tym przeskokiem żeby auto nie zredukowało...

 

nie chce się wymądrzać bo nie jest to moja dziedzina:) ale coś niecoś tam słyszałem i widziałem...i sądząc po swoich pomiarach wydaje się być rozsądne te coś na koło...

tak jak pisałem u mnie wyszło coś trochę ponad 200KM i ten moj kolega co zajmuje się chipami odrazu mówił że to pewnie wina dpf-a, kompem złączył wypalanie x3 i moc wróciła:) auto z włoch tam pewnie nie było tego problemu z wypalaniem bo jest ciepło...a u nas trochę jazdy po mieście potrafiło szybko ubić 20KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2 auta z DPFami... w zadnym z nich nigdy zadnego trybu recznego wypalania nie wlaczalem... jednym zrobilem ponad 140tys (exeo 2.0tdi CR) - od roku auto uzywa zona tylko w cyklu miejskim

Drugie to 530xd... auto kupilem z uwalona T i DPFem po regeneracji (slady rozciniania sa, srodek jest - ale czy nowy czy czyszczony to nie wiem) - zalozylem nowa T i ten DPF... autem zrobilem ze 40tys, od pol roku 90% km robie po miescie tylko auto jest po czipie i ma nawet limiter AFRowy zmiejszony do 14,5 czy 14.6 (nie pamietam)

Moze mmie problem DPF tez spotka ale na dzien dzisiejszy twierdze, ze DPFy padaja z jakiegos powodu a nie tak sobie i tym powodem moze byc karmiaca olejem turbina (tak wlasnie padl DPF poprzedniemu wlascicielowi)'

 

 

w automacie klasycznym poslizgi sa cecha konstrukcyjna i dzieki temu mozesz miec bieg, wcisniety hamulec i silnik nie gasnie.

o tym, ze wykres automatu to taka polwrozba pisze np instruckja do MAHA

(musisz usera na forum zalozyc)

http://forum.amg-owners-club.org/index.php?page=Attachment&attachmentID=21795&h=d1438df745f6b2ea5622822bb7d5468a8fe3b35d&s=7c8a7e515275cb2af384226b5f01f5c283654521

Messungen von Automatik-Fahrzeuge (inkl. Multitronic) müssen aufgrund ihrer

höheren lastabhängigen Verluste im Antriebsstrang zusätzlich korrigiert

werden.

Tiptronic: +3,5%

Multitronic: +4,5%

quattro: zusätzlich +1%, gilt auch für Handschaltfahrzeuge

 

....

Diese Meßmethode entspricht nicht der Norm EWG 80/1269 bis 19/99. Die

Randbedingungen wurden an die Norm im Rahmen der physikalischen Machbarkeit

angepaßt.

 

W skrocie:

pomiary aut z automatem ze wzgledu na swoje wyzsze straty zalezne od obciazenia musze zostac podkorygowane ... trzeba dodac 3.5% dp wyniku automatu

...

ten sposob pomiaru nie odpowiada normie sratata ale wynika z realiow mozliwosci pomiaru.

W programie do hamowni drogowej jest checkboxik pewnie pt automat (ktory podbija wykres "na oko o te 3.5%"), funkcja wygladzania wykresu zlagodzi przebieg by nie bylo zebow i user ma czym sie pochwalic na forum

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jedyna rzecza, ktora mierzy hamownia drogowa to zmiana predkosci w czasie (reszta to przeliczanie wpisanych danych przez program - dyskusyjne jest czy tyle kasy za "czujnik predkosci" to duzo czy malo

... pomiar predkosci oferuje kabelek inpowy (oczywoscie ten z hamowni drogowej jest dokladniejszy ale za to kabelek impowy loguje prawdziwe obroty silnika a hamownia drogowa jest jedynie szacuje)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie miałem nigdy problemu z dpf-em i sam jestem fanem (zero dymku) ale wracając do mojej to zapchał się tylko i wyłacznie dlatego że termostaty nie trzymały i auto nie grzało się do minimum 75st.c co jest potrzebne do wypalenia...mam nadzieje że ta strata już nigdy nie powróci...

 

a wracając do tematu to zależy kto czego oczekuje...są różne programy...

max z wyciętym dpf-em do niecałych 300KM lub słabszy który oszczędza dpf-a i o ile jest sprawny to 250-260KM

o ile dpf został to napewno to autor miał na myśli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max z wyciętym dpf-em do niecałych 300KM lub słabszy który oszczędza dpf-a i o ile jest sprawny to 250-260KM

nawet w wersji 231ps uzyskuje sie wieksze moce

Pozdrawiam i do uslyszenia w innym watku,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.