Skocz do zawartości

Identyfikacja kostki radiowej(wiązki)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam problem i chciałbym was prosić o identyfikację wiązki przewodów dochodzących do radia, a konkretniej tych kostek na zakończeniu.

Z tego co mi wiadomo to jest konektor (czarna kostka) X18126, zaś czerwonej nie mogę znaleźć oznaczenia. Zdjęcia kostek zamieszczę poniżej.

Rozwiązaniem mojego problemu byłaby odpowiedź z waszej strony od czego jest czerwona kostka za co odpowiada ( może to od zmieniarki płyt ? ) oraz rozkład PINów obydwu kostek, z racji, że nie są na nich ponumerowane piny jak na każdych kostkach, ciężko określić który jest który, więc przydałby się schemat z grubością i kolorem poszczególnych kabelków oraz rzecz oczywista za co jest każdy z nich odpowiedzialny.

W rozmowie z pewną osobą pojawiły się spekulacje, że kostka nie jest oryginalna, jest dla mnie to dość dziwne, bo, nie widze w tym sensu, żeby ją wymieniać, a wiązka wygląda na oryginalną, nic nie wskazuje, że była wymieniana, oprócz tego, że jeden kabelek jest z niej "wyplątany" i doprowadzony do konektora z tyłu konsoli zegarów.

 

Poniżej zamieszczam wszystkie zdjęcia kostek oraz wiązki, jeśli ktoś jest w stanie pomóc lub zauważy coś dziwnego na zdjęciach to proszę się wypowiadać w temacie lub na PW :)

 

http://i58.tinypic.com/f41svo.jpg

http://i62.tinypic.com/142tvye.jpg

http://i59.tinypic.com/nbbq6b.jpg

http://i61.tinypic.com/4kxijb.jpg

Opublikowano

Kolego, te kostki na 100% nie są ori, świadczy o tym oklejona taśmą izolacyjną wiązka kabli, BMW nie stosuje w swoich wiązkach taśmy izolacyjnej typu popularnie zwany "szkot" tylko stosuje taśmę filcową, także w każdej swojej kostce są ponumerowane piny i to że ich w tych kostkach nie ma świadczy o tym że ktoś już przerabiał coś w tej wiązce.

Pewnie ktoś przerabiał te kostki by podłączyć nie ori radiomagnetofon/CD.

Najlepiej jak znajdziesz kogoś z ori zamontowanym radiem i porównasz kostki i będziesz miał pewność czy twoje to ori kostki czy zmienione.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Kolego milan00, tak jak Ci pisałem na PW, mi ona nie wygląda na oryginalną. Masz potwierdzenie w wypowiedzi kolegi powyżej. Ori kostka ma ponumerowane piny, do tego pod kostką są 2 10 lub 12 pinowe wtyczki od zmieniarki/navi/telefonu itd (diagramy masz bo Ci wysłałem). Więc widać ewidentnie, że jest coś namotane.

 

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, które już Ci zasugerowałem, wyjmij klimatronik i sprawdź, czy ta wiązka kabli nie idzie do złącza za klimatronikiem. Moim zdaniem, ktoś tam właśnie wpiął nieoryginalną wiązkę, a to co wystaje na zdjęciu to już końcowe gniazdo do radia, które aktualnie masz zamontowane.

 

Zerknij tutaj:

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=258998&p=1933228&hilit=radia#p1932583

 

Kolega miał ten sam problem co Ty.

Opublikowano

Taśma izolacyjna jest tylko na 10ciu cm na poczatku wiazki bo mniej wiecej 10 cm od kostki ktoś ukragł jeden kabelek i przeniosl go w innej miejsce, stad usuniecie oryginalnej tasmy parcianej bmw, kawalek dalej na wiazce jest taka etykieta z jakimis numerami i logiem BMW, moze ktos poprostu z oryginalnej wiazki i kostki, wyciagnal sama kostke i zamiast niej pokolei ponabijal kazdy pin do tej ktora mam obecnie ?

 

Masz ktoś może zdjęcie, albo czy moglby wyciagnac radio i zrobic zdjecie oryginalnej kostki ?

Opublikowano

Zerknij tutaj, np. http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=191741&start=150. Albo poszukaj w Googlach, numer wtyku już masz, więc Google grafika pomoże.

 

Im dłużej patrze na te zdjęcia to skłaniam się ku temu, że ktoś mógł przeciąć kable i dołożyć nowa wtyczkę. Te piny z kostki nie wyglądają na fabrycznie zarobione, czyli to raczej nie jest jakaś przejściówka między gniazdem za klimatronikiem a kostką radia. Raczej to wygląda na ucięte kable i zarobienie pinów metodą chałupniczą. Obym się mylił.

 

Jak Ci coś to pomoże, to zdaje się, że w czerwonej wtyczce, o którą pytałeś, zidentyfikowałem kabel od I-Bus, prążkowany w żółte centki, ale niewiele to wnosi :) Biały, żółty i niebieski może to być audio +/ audio -, ale nie musi.

 

Zanim zaczniesz cokolwiek dalej myśleć, zastosuj się do rady wyjęcia i sprawdzenia co masz za klimatronikiem... Być może masz tam kostkę ori lub gniazdo, w które możesz ori wtyczkę wpiąć a ten wynalazek wyjąć całkowicie.

Opublikowano

Problem został częściowo rozwiązany, okazało się, że poprzedni właściciel nieźle ingerował w wiązkę radia, zamontował przejściówkę, a połączenie oryginalnej kostki z przejściówką upchał gdzieś za licznikami, a bardzo ciasnym miejscu. Przejściówkę przerobił po swojemu w ogóle nie wiem co to miało na celu, taki misz masz w wiązce, że głowa mała. Po 3 kable do jednego ... zresztą zaraz sami zobaczycie.

 

To jest miejsce połaczenia z oryginalną kostką auta :

http://i59.tinypic.com/o86x02.jpg

http://i61.tinypic.com/sm4mc1.jpg

 

A tu oto znalazła się oryginalna kość instalacji :

 

http://i62.tinypic.com/afexcw.jpg

 

A tu oto cała przejściówka w całości i misz masz w kabelkach, już zostało to uporządkowane :

 

http://i61.tinypic.com/23t5hjs.jpg

http://i57.tinypic.com/2jajoch.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.