Skocz do zawartości

N62 - Wymiana uszczelki pod podstawą alternatora


hubizx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do wymiany uszczelki pod podstawą alternatora, tak trójkatno owalna.

 

Zastanawiam się czy konieczne bedzie odkręcanie łapy silnika, czy może jest szansa po wyjęciu alternatora, żeby odkręcić tą podstawę nie ruszając łapy.

Ze zdjęcia żadna z opcji nie jest przesądzona, tak mi się wydaje.

http://www.iv.pl/images/21971574267270395471.jpg

 

Może ktoś to przerabiał?

 

--

Pozdr.

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ok, jestem po wymianie tej nieszczęsnej uszczelki. Jeśli ktoś wie jaki jest jej sens techniczny to chętnie przeczytam.

 

Odkręcamy:

 

-pasek

-napinacz (zwrócić uwagę na wycięcie przy montażu)

-pompę wspomagania, nie trzeba odpinać przewodów, wystarczy ją odchylić (można szarpać, nic się nie stanie)

-odpinamy wszystkie przewody wodne (same szybkozłączki)

-odkręcamy pas nad chłodnicą

-4 torxy obudowy nad chłodnicą

-wiatrak elektryczny w górę, (prawy zaczep składany)

- 2 śruby z przodu alternatora

- 1 śruba pod alternatorem

- silnik podwieszamy pasem, odkręcamy poduszki i lewarujemy w górę tyle ile się da

- 4 torxy łapy silnika, przy odkręcaniu tych od strony grodzi, warto odpiąć wtyczkę od maglownicy, żeby jej nie uszkodzić.

- odkręcamy łapę od poduszki

- łapa na bok, pod nią jest śruba z łbem na klucz 16, odkręcamy

- łapa z alternatorem jest już uwolniona ale warto zwrócić szczególną uwagę na rurkę wodną idącą od pompy wody do obudowy alternatora. W sumie gdybym robił to drugi raz kupiłbym nową w ASO przed robotą.

- wyciągamy alternator z łapą, wybijamy uszczelkę metodą młotek śrubokręt (po latach guma zamieniła się w plastik więc pryśnie wam w oko)

- składamy w odwrotnej kolejności.

 

Nie trzeba opuszczać sanek, ja nie opuszczałem. Niektóre ze śrub łapy silnika mają kiepskie dojście, trzeba pomagać sobie na przemian opuszczając i podnosząc silnik.

 

W razie pytań pisać.

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.