Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam... ja i w temacie... moj silnik twardo pracuje... i czasem dosadza z niego stuki.. ( tylko na ciepłym silniku)

Co sprawdziłem.. Popychacze sa całe..

panewki w stanie idealnym.. Na korbowodach brak luzu...Pierscienie tez w porządku..

 

łancuszek napinacz tez ok..

 

 

 

Juz nie wiem gdzie szukac przyczyny..

Opublikowano

Objawy na PB czy LPG?

 

Być może to wina czujnika spalania stukowego, jeżeli jest uszkodzony przyśpiesza zapłon w efekcie czego silnik "stuka/dzwoni".

Inne objawy to mniejsza moc, większe spalanie.

Przyczyny spalania stukowego to złej jakości paliwo, źle dobrane świece zapłonowe, zbyt uboga mieszanka.

 

Sprawdzić świece, nalać dobre paliwo np: 98okt. i powinno być dobrze.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Koledzy.... Wasze tez sa dobre.. TRylko ze juz to wszystko co piszecie.. Zrobiłem... komputer nie pokazuje czyjnika spalania stukowego....

mało tego sterownik ma nie aktywne spalanie stukowe... to mnie dziwi... może w tym jest wina ??

Opublikowano
Podłaczyłem dzis w pracy.. moją Bunie pod kompa.. i Błedów nie mam. Patrzałem.. parametry silnika i tam mi sie na odpalonym silniku wszystko wyswietla.. i wszystko jest ok... oprócz... spalania stukowego. ??/ ( Korekcja spalania stukowego nieaktywna... Wie ktos moze czemu...
Opublikowano

Skoro spalanie stukowe nie występuje w danej chwili to po cóż mu korekcja?

Podejrzyj sygnał z czujnika stukowego.I od razu Ci napiszę że brak sygnału od razu wywala błąd i OPÓZNIA zapłon a nie przyspiesza.

Przeważnie o 3 stopnie w każdym kroku regulacji.

Opublikowano

Podejrzyj sygnał z czujnika stukowego.I od razu Ci napiszę że brak sygnału od razu wywala błąd i OPÓZNIA zapłon a nie przyspiesza.

Rzeczywiście sprawny czujnik, aby zapobiec spalaniu stukowemu - opóźnia zapłon bankowo.

A co się dzieje jeżeli czujnik jest uszkodzony/odłączony czujnik - przyśpiesza zapłon czy sterownik nie ingeruje w kąt?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Odłącz czujnik,jazda próbna i sprawdz zawartość pamięci usterek.Powinien być błąd knock sensor.Jeśli sterownik nie widzi czujnika lub jego sygnał jest nieprawidłowy to opózni zapłon.Zapobiega to ew.uszkodzeniu silnika w przypadku stuków i nie działającego czujnika.
Opublikowano
No to juz jest zagadka... Odłaczyłem czujnik tak ja mówisz.. zrobiłem jazde prubną. przyjechałem na warsztat poidłaczyłem kąpa... i pokazało ze nie prawidłowy sygnał bądz uszkodzony czujnik. Spalania Stukowego... Ale praca silnika nie zmieniła sie wcale... Tak juz sobie myslałem nad zmiana sterownika.. Bo moze mam uszkodzony sterownik...
Opublikowano

Możesz nie wyczuć różnicy w pracy silnika,szczególnie na postoju.

Jednak podczas rozpędzania,przejście z dołu do wysokich obrotów trwa dłużej.

Opublikowano

Wymiana sterownik rozwiazała problem... Tak jak myslałem... ;) Pozdrawiam...

 

Sterownik okazał sie uszkodzony... eh.. Tyle zachodu.. a taka drobnostka... :D :cool2:

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.