Skocz do zawartości

xdrive a odlaczony ABS


przemek4net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy aby doprowadzic do czasowego odlaczenia przodu wystarczy wyciagnac wtyczke abs z ktoregokolwiek kola? (domyslam sie, ze bedzie choinka ale to mi nie przeszkadza)

Ewentualnie inny sposob na szybkie przelaczenie xdrive w tylnonapedowca /(poza wyciaganiem wtyczki z silnika nastawnika skrzyni rozdzielczej)

Warunek: po podlaczeniu choinka musialaby zniknac (zapisane bledy mi nie przeszkadzaja)... brak dzialania 3 lierkowych systemow w trakcie trybu napedu na jedna os traktuje nawet jako zalete (bo to do wariacji a nie jezdzenia na zakupy)

chodzi o 530xd e60 w manualu ale to pewnie bez znaczenia

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

czy aby doprowadzic do czasowego odlaczenia przodu wystarczy wyciagnac wtyczke abs z ktoregokolwiek kola? (domyslam sie, ze bedzie choinka ale to mi nie przeszkadza)

Ewentualnie inny sposob na szybkie przelaczenie xdrive w tylnonapedowca /(poza wyciaganiem wtyczki z silnika nastawnika skrzyni rozdzielczej)

Warunek: po podlaczeniu choinka musialaby zniknac (zapisane bledy mi nie przeszkadzaja)... brak dzialania 3 lierkowych systemow w trakcie trybu napedu na jedna os traktuje nawet jako zalete (bo to do wariacji a nie jezdzenia na zakupy)

chodzi o 530xd e60 w manualu ale to pewnie bez znaczenia

Przemek

W x5 jest to bezpiecznik nr46, nie wiem jak w e60. sprawdz. to najszybsza i najlatwiejsza metoda na "tylnonapedowca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg jakiejs rozpiski do X5 pod bezpiecznikiem "46" jest tzw "transfer box"

 

idac tym tropem widze w

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=694449

ze w e60 transfer box jest pod nr 75 ale nie w "glove box" ale w "luggage compartment"

 

 

Witam

test zrobiony!

niestety bmw zmienia bezpiecznikologie chyba wraz ze zmiana pory roku. U mnie jest tak

(from 2005)

https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/BMW+E60+models,+rear+fuse+box,+fuse+positions

 

Bezpiecznik co ciekawe tylko 5A (zgodnie z rozpiska i stanem faktycznym) mimo, ze transfer box w innych rozpisakch jest 30A

U mnie nazywa sie to DSC transfer case

 

Efekt po wyciagnieciu: pale gume jak chce... dzis nie pada ale jest ogolna wilgoc... gaz w deche i na 2ce na prostej drodze piszczy

Efekt uboczny: licznik predkosci nie dziala (ciekawostka) i mam wrazenie ze wspomaganie na pastoju jakies jest kulawe

Po wlozeniu bezpiecznika jest blad poduszki przez pierwsze 10m przejechania sie autem i znika bezpowrotnie

 

Jak zrywem ide to cos potrafi jakby zatluc niemetalicznie ale czy to odglos kola baczkujacego czy jakas np poduszka siedzi nie wiem (miesiac temu na trzepach na przegladzie nic nie znaleziono)

Ogolnie ten caly xdrive to tylnonapedowiec z dolaczanym przodem:)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive to staly naped na 4ry kola. Nie jest to system z dolanczanym przodem. To nie jest haldex.

haledex ma n generacji... sa takie, ktore defaultowo maja zero na tyl (i go "dopinaja") a od ktorejs generacji defaultowo w jakims procencie zapiety jest tyl..roznica konstrukcyjna to ze tarczki xdrive dociska silnik elektryczny a tam cisnienie oleju (nie dyskutuje o wyzszosci jednego nad drugim ale cecha obu jest to, ze jedna os ma na sztywno przypiecie niezaleznie od jakiejkolwiek elektroniki a druga os jest przez jakis mechanizm w zadanym stopniu dopinana/moz byc, ze od momentu wlaczenia zaplonu... nie wazne/ - to roznica haldex, xdrive vs torsen - o wyzszosci jednego nad drugim tez nie chce dyskutowac :D )

Haldex kojarzy sie z budzetowymi autami grupy VW typu skoda, ktore w podstawowej wersji sa przednionapedowe ale wkladali go tez np do Bugatti Veyron (taka ciekawostka

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aha. Człowiek sie uczy całe życie. Wiedza przydatna. Sądziłem ze haldex to tylko dopinany system. Jeśli są takie co na stale daja naped na 4ry, to praktycznie to samo co xdrive. Należy tylko pamiętać iz nie ma xdrive tylnonapedowego, do tego zmierzalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Człowiek sie uczy całe życie. Wiedza przydatna. Sądziłem ze haldex to tylko dopinany system. Jeśli są takie co na stale daja naped na 4ry, to praktycznie to samo co xdrive. Należy tylko pamiętać iz nie ma xdrive tylnonapedowego, do tego zmierzalem.

co do haldexu to nie wiem jak jest w veyronie ale "w skodach" ten staly naped defaultowy jest w malym procencie (nie 40) i przyczyna dla ktorej to jest nie jest prawdopodobnie zwiazane z polepszeniem trakcji ale z oszczednoscia producenta :)... mianowicie w ktorejs wersji haldexa wprowadzono akumulator cisnienia oleju i dzieki temu ten haldex dziala szybko (podejrzewam, ze szybciej niz xdrive na silniku elektrycznym)... a pozniej w zwiazku z cieciem pewnie kosztow, wielkosci, wagi mechanizmu wycieli ten akumulator cisnienia i przez to jest jakis lag w reakcji i aby to rozwiazac dali na stale jakis procent na tyl i juz... nie jest wykluczone ze wlasnie ze wzgledu na laga w bmw przod jest chyba zapiety domyslnie na 40% (ale to przeciez kwestia logiki programu sterujacego a nie budowy skrzyni)

Pozdrawiam,

Przemek

p.s.

sa jakies haldexy zaawansowane polaczone ze szpera ale nawet nie wiem gdzie to montuja (pewnie nie "w skodach")

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.