Skocz do zawartości

318d brak płynu chłodniczego


bakub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Ostatnio w swoim 318d zauwazyłem ze temp nie osiaga pionu czyli poprostu sie nie dogrzewa , Oczywiscie problem to termostat glowny . W warsztacie zostal on wymieniony na FEBIego, oraz zostal spuszczony przy wymianie plyn chlodniczy i potem wlany oraz mechanik mowil ze dolal jeszcze 1,5 l niebieskiego plynu bo brakowalo podobno. Autko po wymianie odebralem i pion pozniej utrzymywal sie idealnie w dniu odbioru. Autko stalo jakos 2 dni i dokladnie to wczoraj pojechalem w trase (35 km) gdy wracalem zaswiecila sie na momencik zolta kontrolka silnika i zgasla ( sekundy ) , wrocilem zaparkowalem i po paru godzinach poszedlem sprawdzic pod maska co sie dzieje , a tam w zbiorniku wyrownawczynm PUSTKA! plywak centrlanie na dnie! Przechodzac do konca, dlaczego nie swieci sie kontrolka braku plynu chlodniczego tylko na pare sekund kotrolka silnika ? Moc auto ma oraz olej wporzadku. Oczywiscie jutro dzwonie do mechanik i mam nadzieje ze przyjmie na gwarancje auto . Jakie zastrzezenia moge miec do niego ? Zle odpowietrzyl czy po prostu gdzies nie dokrecil i plyn wylal sie?

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiadome ze bez plynu juz sie nie rusze , ALE tego plynu juz wczesniej nie bylo podczas jazdy , moglo sie cos z silnikiem stac ? ( podobno tez uszczelki pod glowica pekaja przez wlasnie takie problemy ) Wogole kontrolka od plynu nie zaswiecila sie , dodatkowo temperatura silnika byla w pionie , a z tego co slyszalem powinna na czerwone pole isc. Mam nadzieje ze jutro mechanik normalnie bedzie pracowal bo to jest nie halo ! :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po prostu układ nie był odpowietrzony odpowiednio (czyli do momentu otworzenia termostatu) i sam odpowietrzył się podczas jazdy. Lub jest wyciek, ale to byś zauważył chyba po maską/pod autem :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki Ci dobrze radzą.

Dolej płynu ile trzeba i jak od razu nie widać czy jest wyciek to kartony pod auto i odpalić silnik poczekać aż się dobrze zagrzeje jak się termostat otworzy to można z umieram prze-gazować ( 3-4tys obrotów) zgasić silnik i sprawdzić czy nie kapie.

Co do jakości usługi to sie ciężko odnieść bo nie wiemy co było mu zlecone i co on się zdecydował zrobić . Klasycznie to w takiej usłudze mechanik radzi aby przez pierwszy tydzień często sprawdzać poziom płynu i w razie ubytków dolewać.

Ps.

Poprawiłem literówkę

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie jeszcze miałeś na tyle płynu że silnik się nie przegrzał i wskazówka nie poszła na czerwone pole, czyli inaczej mówiąc możesz spać spokojnie ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonie dzisiaj do mechanika i tłumacze mu , on ze diesla cięzko odpowietrzyć i żebym przyjechal to doleje mi koncentratu . Podjechalem dolal z litr albo 1,5 i mam obserwowac . Mowi ze nie szczelnosci nie powinno byc , i ze teraz juz jest odpowietrzony (?).

 

Wracajac od mechanika trochu go przegazowalem , jak zejdzie temperatura zobacze stan i ewentualnie pod autem czy jakies plamy nie ma :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 3l już dolane. Dużo. Jeśli odpowietrzał tylko trochę i nie czekał do otwarcia termostatu wtedy jest to możliwe. Po otwarciu termostatu płyn poszedł z układu do chłodnicy powodując spadek poziomu. Jeśli nie to masz gdzieś wyciek. Tak jak on mówi. Musisz obserwować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za porade . Mam nadzieje ze wszystko bedzie wporzadku poniewaz w czwartek wyjezdzam w trase 700 km poza granice PL i odpukac aby tam nic sie nie stalo.

 

Pytanie jeszcze czy w trasie moge sprawdzic poziom plynu ? Pytam poniewaz nie chce aby cos mi wystrzelilo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za porade . Mam nadzieje ze wszystko bedzie wporzadku poniewaz w czwartek wyjezdzam w trase 700 km poza granice PL i odpukac aby tam nic sie nie stalo.

 

Pytanie jeszcze czy w trasie moge sprawdzic poziom plynu ? Pytam poniewaz nie chce aby cos mi wystrzelilo ;)

 

raczej nie sprawdza się poziomu płynu na gorącym silniku - choć wiadomo , że po kilku minutach delikatnie można luknąć ;) tylko po co ? jak spadnie poziom płynu to wyświetli Ci się kontrolka o niskim stanie .

Za nim wybierzesz się w trasę jednak trochę bym pojeździł wokół komina i sprawdzić czy wszystko ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździj teraz jak najwięcej jak chcesz robić kilka set km. Kup płyn najlepiej dużą bańkę 5l

Możesz sprawdzać, ale dobrych kilka min po zgaszeniu silnika i wystudź ogrzewaniem płyn ile się da na zgaszonym silniku o ile masz elektryczną pompkę przepływu. Unikniesz w ten sposób zapowietrzenia po upuszczeniu ciśnienia z układu. Teoretycznie płyn wrze w ponad 100st, ale w trasie lepiej się nie przekonywać o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc, zrobilem mała rundke po miescie tzn , rozgrzalem pierw silnik do 88 stopni , trochu przygazowałem i stanałem , prawy wąż od chłodnicy ten przy zbiorniku wyrównawczym był bardzo ciepły i nie twardy , a dolny wąż po lewej stronie bardziej na dole był zimny i rowniez nie twardy. Gdy zgasilem silnik i naciskałem na ten po prawo albo po lewo słychac chyba w zbiorniczku wyrownawczym pływak który obijał się o korek wlewu . Nie wiem za bardzo jak działa duzy a mały obieg więc poprosiłbym aby ktos to zinterpretował ;)

 

PS , sprobowałem silnik rozgrzac do 95 stopni i efekt byl ten sam

PS 2. chłodnica zimna byla caly czas

PS 3. test trwal okolo 25 minut , niewiem czy nie za krotko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało. Przy dłuższej jeździe wąż ten dolny zrobił by się lekko ciepły/ letni. W lato łatwiej rozgrzać diesla. w takich temp o ile otwiera się termostat to bardzo lekko bo dużo ciepła pożera ogrzewanie. Diesel ma większą sprawność i trudniej go nagrzać. Nie ma takich strat w cieple co benzyniaki. Pojeździj dłużej po mieście i ten dolny waż powiniem zrobić się przynajmniej letni. Chłodnica nawet jak lekko puści termostat będzie raczej zimna bo od razu zmiesza się płyn a lodowata chłodnica szybko odda ciepło co poszło z małego obiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.