Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

Ostatnio w swoim 318d zauwazyłem ze temp nie osiaga pionu czyli poprostu sie nie dogrzewa , Oczywiscie problem to termostat glowny . W warsztacie zostal on wymieniony na FEBIego, oraz zostal spuszczony przy wymianie plyn chlodniczy i potem wlany oraz mechanik mowil ze dolal jeszcze 1,5 l niebieskiego plynu bo brakowalo podobno. Autko po wymianie odebralem i pion pozniej utrzymywal sie idealnie w dniu odbioru. Autko stalo jakos 2 dni i dokladnie to wczoraj pojechalem w trase (35 km) gdy wracalem zaswiecila sie na momencik zolta kontrolka silnika i zgasla ( sekundy ) , wrocilem zaparkowalem i po paru godzinach poszedlem sprawdzic pod maska co sie dzieje , a tam w zbiorniku wyrownawczynm PUSTKA! plywak centrlanie na dnie! Przechodzac do konca, dlaczego nie swieci sie kontrolka braku plynu chlodniczego tylko na pare sekund kotrolka silnika ? Moc auto ma oraz olej wporzadku. Oczywiscie jutro dzwonie do mechanik i mam nadzieje ze przyjmie na gwarancje auto . Jakie zastrzezenia moge miec do niego ? Zle odpowietrzyl czy po prostu gdzies nie dokrecil i plyn wylal sie?

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

Opublikowano
To wiadome ze bez plynu juz sie nie rusze , ALE tego plynu juz wczesniej nie bylo podczas jazdy , moglo sie cos z silnikiem stac ? ( podobno tez uszczelki pod glowica pekaja przez wlasnie takie problemy ) Wogole kontrolka od plynu nie zaswiecila sie , dodatkowo temperatura silnika byla w pionie , a z tego co slyszalem powinna na czerwone pole isc. Mam nadzieje ze jutro mechanik normalnie bedzie pracowal bo to jest nie halo ! :nienie:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu układ nie był odpowietrzony odpowiednio (czyli do momentu otworzenia termostatu) i sam odpowietrzył się podczas jazdy. Lub jest wyciek, ale to byś zauważył chyba po maską/pod autem :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki Ci dobrze radzą.

Dolej płynu ile trzeba i jak od razu nie widać czy jest wyciek to kartony pod auto i odpalić silnik poczekać aż się dobrze zagrzeje jak się termostat otworzy to można z umieram prze-gazować ( 3-4tys obrotów) zgasić silnik i sprawdzić czy nie kapie.

Co do jakości usługi to sie ciężko odnieść bo nie wiemy co było mu zlecone i co on się zdecydował zrobić . Klasycznie to w takiej usłudze mechanik radzi aby przez pierwszy tydzień często sprawdzać poziom płynu i w razie ubytków dolewać.

Ps.

Poprawiłem literówkę

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Widocznie jeszcze miałeś na tyle płynu że silnik się nie przegrzał i wskazówka nie poszła na czerwone pole, czyli inaczej mówiąc możesz spać spokojnie ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzwonie dzisiaj do mechanika i tłumacze mu , on ze diesla cięzko odpowietrzyć i żebym przyjechal to doleje mi koncentratu . Podjechalem dolal z litr albo 1,5 i mam obserwowac . Mowi ze nie szczelnosci nie powinno byc , i ze teraz juz jest odpowietrzony (?).

 

Wracajac od mechanika trochu go przegazowalem , jak zejdzie temperatura zobacze stan i ewentualnie pod autem czy jakies plamy nie ma :|

Opublikowano
Czyli 3l już dolane. Dużo. Jeśli odpowietrzał tylko trochę i nie czekał do otwarcia termostatu wtedy jest to możliwe. Po otwarciu termostatu płyn poszedł z układu do chłodnicy powodując spadek poziomu. Jeśli nie to masz gdzieś wyciek. Tak jak on mówi. Musisz obserwować.
Opublikowano

Ok dzieki za porade . Mam nadzieje ze wszystko bedzie wporzadku poniewaz w czwartek wyjezdzam w trase 700 km poza granice PL i odpukac aby tam nic sie nie stalo.

 

Pytanie jeszcze czy w trasie moge sprawdzic poziom plynu ? Pytam poniewaz nie chce aby cos mi wystrzelilo ;)

Opublikowano
Ok dzieki za porade . Mam nadzieje ze wszystko bedzie wporzadku poniewaz w czwartek wyjezdzam w trase 700 km poza granice PL i odpukac aby tam nic sie nie stalo.

 

Pytanie jeszcze czy w trasie moge sprawdzic poziom plynu ? Pytam poniewaz nie chce aby cos mi wystrzelilo ;)

 

raczej nie sprawdza się poziomu płynu na gorącym silniku - choć wiadomo , że po kilku minutach delikatnie można luknąć ;) tylko po co ? jak spadnie poziom płynu to wyświetli Ci się kontrolka o niskim stanie .

Za nim wybierzesz się w trasę jednak trochę bym pojeździł wokół komina i sprawdzić czy wszystko ok .

Opublikowano

Jeździj teraz jak najwięcej jak chcesz robić kilka set km. Kup płyn najlepiej dużą bańkę 5l

Możesz sprawdzać, ale dobrych kilka min po zgaszeniu silnika i wystudź ogrzewaniem płyn ile się da na zgaszonym silniku o ile masz elektryczną pompkę przepływu. Unikniesz w ten sposób zapowietrzenia po upuszczeniu ciśnienia z układu. Teoretycznie płyn wrze w ponad 100st, ale w trasie lepiej się nie przekonywać o tym.

Opublikowano

więc, zrobilem mała rundke po miescie tzn , rozgrzalem pierw silnik do 88 stopni , trochu przygazowałem i stanałem , prawy wąż od chłodnicy ten przy zbiorniku wyrównawczym był bardzo ciepły i nie twardy , a dolny wąż po lewej stronie bardziej na dole był zimny i rowniez nie twardy. Gdy zgasilem silnik i naciskałem na ten po prawo albo po lewo słychac chyba w zbiorniczku wyrownawczym pływak który obijał się o korek wlewu . Nie wiem za bardzo jak działa duzy a mały obieg więc poprosiłbym aby ktos to zinterpretował ;)

 

PS , sprobowałem silnik rozgrzac do 95 stopni i efekt byl ten sam

PS 2. chłodnica zimna byla caly czas

PS 3. test trwal okolo 25 minut , niewiem czy nie za krotko

Opublikowano
Za mało. Przy dłuższej jeździe wąż ten dolny zrobił by się lekko ciepły/ letni. W lato łatwiej rozgrzać diesla. w takich temp o ile otwiera się termostat to bardzo lekko bo dużo ciepła pożera ogrzewanie. Diesel ma większą sprawność i trudniej go nagrzać. Nie ma takich strat w cieple co benzyniaki. Pojeździj dłużej po mieście i ten dolny waż powiniem zrobić się przynajmniej letni. Chłodnica nawet jak lekko puści termostat będzie raczej zimna bo od razu zmiesza się płyn a lodowata chłodnica szybko odda ciepło co poszło z małego obiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.