Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam kilka pytan odnosnie hamulcow w e30.

 

1. Czy model 316i '90 ma czujnik zuzycia klockow hamulcowych?

2. Jaka jest dopuszczalna grubosc tarcz hamulcowych?

3. Jakie klocki sa najlepsze?

4. Czy mozna jakos zmierzyc zuzycie bebnów z tylu?

 

Odkad kupilem e30 ( juz 2 lata ) nie wymienialem klockow z przodu.:)

Ale czuje w kosciach ze niedlugo czeka mnie wymiana - stad te pytania.

Nie wiem na jakich klockach teraz jezdze ale chcialbym kupic takie same -

na tych przejechalem juz ponad 60 tys.

 

Pozdr. Andrzej.

PS. Czy garaz z kanalem i troche wprawy wystarczy by zrobic to samemu?

Macie jakies doswiadczenia.

 

Dzieki za wszystkie rady .

 

WIOSNA IDZIE :lol:

Opublikowano
1. Czy model 316i '90 ma czujnik zuzycia klockow hamulcowych?

 

Ma czujniki, ale nie muszą działać, bo wielu właścicieli nie wymienia ich przy okazji wymiany klocków oszczędzając 30-50 zł :evil:

 

2. Jaka jest dopuszczalna grubosc tarcz hamulcowych?

Minimalna 11,1 mm

 

3. Jakie klocki sa najlepsze?

Panuje u nas w klubie opinia, że tylko sygnowane przez BMW.

 

4. Czy mozna jakos zmierzyc zuzycie bebnów z tylu?

Maksymalna średnica bębnów hamulcowych (także po przetoczeniu) to 251 mm. Wymiana bębnów, szczęk i cylinderków z tyłu kosztowała mnie rok temu 550 zł części + 150 zł robocizna.

 

Odkad kupilem e30 ( juz 2 lata ) nie wymienialem klockow z przodu.:) Ale czuje w kosciach ze niedlugo czeka mnie wymiana - stad te pytania. Nie wiem na jakich klockach teraz jezdze ale chcialbym kupic takie same - na tych przejechalem juz ponad 60 tys.

Jeśli pedal hamulca "bierze" blisko podłogi, to będzie wymiana. Gratulacje za płynny styl jazdy :P

 

PS. Czy garaz z kanalem i troche wprawy wystarczy by zrobic to samemu?

Jeżeli kiedyś wymieniałeś samemu klocki w innych samochodach, to sobie poradzisz. Jes tylko trochę zabawy z czujnikami zużycia. Kanał niepotrzebny.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam :D

Nie wiem czy w e30 ale w e34 warto zawczasu nabyć imbusa 7 żeby niepotrzebnie pół miasta nie zjeździć za tym kluczem.

A'propos mam dwa komplety ATE i nie narzekam.

A na koniec czujnik lucasa kosztuje do 20zł.

Nara :roll:

Opublikowano
Nie wiem czy w e30 ale w e34 warto zawczasu nabyć imbusa 7 żeby niepotrzebnie pół miasta nie zjeździć za tym kluczem.

Właśnie zamówiłem części do wymiany przednich hamulców (tarcze, klocki, elastyczne przewody, plus pewnie coś tam jeszcze, bo "dziadki" tak już mają, że w praniu wychodzą nowe plamy ;-) Wymiana w ciągu tygodnia, góra dwóch. Bedę wiedzieć, czy potrzebne są spec-narzędzia, ale z opisu wymiany wynika, że w E30 wystarczą typowe.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Dzieki za rady koledzy, czuje ze czeka mnie sobota w garazu.

Jak ogladam spod auta po zimie i tej cholernej soli, wlos na glowie sie jezy.

 

Pedal hamulaca faktycznie juz jest niziutko, no i klocuszki tez juz cienkie.

Do klockow dochodzi jakis przewod elektr. to chyba od czujnika, ale

jeszcze nie jarzy. Moze faktycznie nie wymieniony jest czujnik.

 

Pozdrawiam.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja tez mam kilka pytan:

 

Czy ten czujnik hamulca jest tez dostepny razem z klockami?

Dlaczego przy mocniejszym hamowaniu lewe kolo bierze mocniej?

Co zrobic zeby hamulce byly bardziej skuteczne?

Czy to normalne jak na pracujacym silniku naciskam hamulec to silnik tak jakby drgal?

Czy odpowietrzanie ukladu hamulcowego trzeba przeprowadzic na odpalonym silniku?

Ostatnio wymienialem tj. 40tys km temu tarcze i klocki teraz wymienilem prawy przewod elastyczny i gdzies troche nie sa takie jakie powinny byc. odpowietrzalem 3 razy :|

 

Ale sie rozpisalem :wink:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Czy ten czujnik hamulca jest tez dostepny razem z klockami?

 

Czujnik zużycia i klocek to są dwa oddzielne elementy.

Klocek (nie każdej marki!) ma tylko wcięcie na umieszczenie czujnika.

 

Dlaczego przy mocniejszym hamowaniu lewe kolo bierze mocniej? Co zrobic zeby hamulce byly bardziej skuteczne?

 

Jeżeli masz niedosyt siły hamowania i dodatkowe "atrakcje", to wygląda iż układ hamulcowy w twoim E30 jest zapowietrzony.

 

Czy to normalne jak na pracujacym silniku naciskam hamulec to silnik tak jakby drgal?

 

Wydaje mi się, że masz nieszczelność przewodu podciśnieniowego od serwa do kolektora ssącego. I to może wpływać na pracę silnika.

 

Czy odpowietrzanie ukladu hamulcowego trzeba przeprowadzic na odpalonym silniku?

 

To nie ma znaczenia.

 

Ostatnio wymienialem tj. 40tys km temu tarcze i klocki teraz wymienilem prawy przewod elastyczny i gdzies troche nie sa takie jakie powinny byc. odpowietrzalem 3 razy :|

 

Z wymiany tarcz, klocków, przewodów u mnie wyszła jedna nauka - warto odpowietrzyć układ powtórnie po kilku godzinach.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Czyli ten przewod od serwa mam wymienic? Czy musi byc z takiego samego materialu czu mozna go zatapic innym dobrym przewodem gumowym, bo ten co mam to jest materialem obwiniety.

 

 

Uklad odpowietrzalem po raz kolejny pozniej po przejechaniu ok 150km

Odpowietrzalem w taki sposob tyl prawy tyl lewy prawy przod lewy przod.

 

Treaz bede kupowal klocki bo kupilem 40tys km temu jakies za 100zl i sa jak nowe o tarcze juz maja rant klocki do wyrzucenia. :mad2:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

sprawdz gdzie masz nieszczelnosc - o ile ja masz bo bujajacy sie silnik na wolnych obrotach przy wciskaniu hamulca pare razy to norma w wielu autach z podcisnieniowym ukladem, co innego jak jest elektrycznie wspomagany -wtedy nie buja.

 

a wszystkim ktorzy pakuja po 500 pln w hamulce lite w E30 proponuje zakupic zestaw (na szrocie) hamulcow wentylowanych (komplet - tarcze+zaciski+jarzma nie wiecej niz 200 pln) i wtedy dopiero zobaczycie jak hamuje E30 - roznica jest KOLOSALNA. (mozna takze wstawic serwo od 2.0/2.5 - cena urzywanego nie wiecej niz 70 pln) bo E30 na litych tarczach hamuje jak Polonez....a nie jak BMW.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Duzo jest pracy przy wymianie serwa i czy dam rade sam to zrobic?

 

To najlepsze rozwiazanie kupic na szrocie te wentylowane i serwo od 2-2,5L?

 

A tyl zostawic na bebnach?

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
jezeli chcesz miec dobre hamulce to tak - wymiana serwa, zmiana hamulcow z odpowietrzeniem to robota na jakies 3-4 godziny nie spieszac sie. Naprawde polecam taki zabieg - zrobilismy tak u klegi w 318 i roznica naprawde jest znaczna. A hamulce bebenowe z tylu wcale nie sa takie zle :) - ciezko je zmeczyc.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.