Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z autem, często zdarza się podczas jazdy na gazie że auto gaśnie. Jest potem problem z odpaleniem silnika. Łapie dopiero ze 4 lub 5 razem. Nigdy ten problem nie wystąpił mi podczas jazdy na benzynie. Nie ma reguły kiedy auto zgaśnie, czasem jeżdżę przez kilka dni i nie ma żadnych problemów, a czasem na dystansie 10km potrafi mi zgasnąć 3 razy. Dzieje się to i na zimnym silniku (zaraz po przełączeniu na gaz) jak też i na ciepłym. Jeździłem z tym problemem do gazowników: były jakieś skoki ciśnienia na reduktorze, został on zregenerowany oraz wymieniony czujnik ciśnienia (mapsensor?). Auto chodziło ok przez 2 tygodnie a potem problem powrócił. Ostatnio został też wymieniony sterownik gazowy na nowy. I znowu 2-3 tygodnie jazdy bezproblemowej, a teraz auto znowu gaśnie. Ponownie udałem się do gazowników, podłączył jeden komputer do gazu, drugi do silnika i jeździliśmy tak po mieście przez godzinę. Stwierdził że wszystkie parametry pracy silnika i gazu są wręcz książkowe, a auto jak na złość ani razu nie zgasło podczas tej jazdy. Nie pojawiają się też żadne błędy w sterowniku silnika i gazu. Nie ma więc do czego się przyczepić i nie wiadomo co dalej wymieniać. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i potrafi doradzić?

Auto to BMW E60 520i, 170km, sterownik instalacji Agis, reduktor Zavoli, wtryskiwacze OMVL, na instalacji przejechane ok 40tys km.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Co rozumiesz pod pojęciem silnik na wykończeniu? Kilka miesięcy temu cały silnik był rozbierany w związku z problemami z ciśnieniem oleju: wał, panewki oraz góra silnika w bardzo dobrej formie, spokojnie jeszcze pochodzi. Co do problemu to okazało się teraz że występuje on również podczas pracy na benzynie. Czasem pojawia się też problem z odpaleniem zimnego silnika. Błędów w sterowniku LPG brak. Pod poniższym linkiem znajdują się screeny błędów które odczytałem z komputera silnika.

 

http://zales5.cba.pl

 

Może teraz ktoś będzie potrafił coś więcej doradzić?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Udało mi się zrobić niewielki postęp w rozwiązaniu tej zagadki. Okazało się, że w momencie gdy auto gaśnie znika napięcie na linii sterującej przekaźnikiem od wtryskiwaczy. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu napięcie jest, jednak podczas kręcenia rozrusznikiem już nie ma. Kabel ten prowadzi do jakiegoś modułu pod kierownicą. Po "pożyczeniu" zasilania od przekaźnika komputera DME auto odpala i pracuje normalnie. Gdzie dalej szukać przyczyny tego zachowania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.