Skocz do zawartości

e46 323i szarpie, cewka, check engine, brak mocy


gora151

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, otóż pojawił się taki problem w mojej bmce. 2 tygodnie temu zapalił się check engine i tak jeździłem bo nie było żadnych usterek. W piątek 17.10 jadąc do pracy poczułem, że auto nie chodzi na wszystkich cylindrach, szarpie przy przyspieszaniu i nie ma mocy - typowe objawy dla padniętej cewki lub świecy - pomyślałem. Podjechałem do znajomego elektryka, wymienił mi cewkę nr 1 i samochód chodził super do poniedziałku, kiedy to znów w drodze do pracy te same objawy i znów zapalił się check (błąd układu zapłonowego- tak pokazał komputer) no i się zdenerwowałem i podjechałem do tegoż elektryka i mu mówię co jest grane, a on na to, że te cewki tak mają i że mogła paść druga. Po zbadaniu okazało się, że padła szósta cewka i mi ją wymienił. Zmierzył te prądy - są w porządku, sprawdził świece - też git, więc wróciłem zadowolony do domu myśląc sobie - zdarza się... Auto chodzi to najważniejsze:D Dzisiaj wracam z roboty i nie zgadniecie co się stało.... znowu check engine i znowu to samo!!! brak mocy nie pali na 1 garnek!! pomocy! :mad2: :mad2: :mad2:

PS. nie wydaje mi się to normalne żeby cewki co 2 dzień tak sobie padały

PPS. załóżmy że wymienię wszystkie i co?! 2 dni póżniej od nowa zabawa? te nowe też szlak trafi? i tak do nieskończoności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu miałem podobnie, na początek przełożyłem miejscami cewki. Sprawdziłem później na którym cylindrze występuje problem i po mojemu wyszło na to, że to raczej cewka (opcjonalnie wchodziła w grę wymiana świec). Zamówiłem używkę, ale gość dawał gwarancję rozruchową na kila dni, więc spoko. Po wymianie cewki problem jednak wrócił tylko jakby o mniejszym nasileniu :duh: Podpiąłem pod kompa, ale ku mojemu zaskoczeniu, błąd wystąpił na innym cylindrze niż wymieniona cewka. To już nie dało mi spokoju, wykręciłem świecę. Na pierwszy rzut oka mogłaby jeszcze być. Inna sprawa, że ja na nich zrobiłem ponad 50 tys. km. Ile miały zrobione zanim kupiłem samochód, to tego chyba nie wie nikt. Więc decyzja była szybka, wymieniłem świece i jak ręką odjął problem minął. Silnik zrobił się nawet trochę bardziej elastyczny :D

Być może wystarczyłoby gdybym przeczyścił świece, jak to kiedyś się robiło. Pytanie tylko czy warto i na jak długo mogłoby to pomóc.

Teoretycznie na świece NGK jest ok. 60 tys. km przebiegu, ale wszystko zależy od sposobu i trybu eksploatacji oraz paliwa.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, chciałem zaktualizować informacje. W aucie wymieniłem wszystkie świece na NGK BKR6EQUP 4 elektrodowe oraz wszystkie cewki, ponieważ wypadanie zapłonu następowało na 6 i na 1 cylindrze. Skasowałem błąd u elektryka i check engine zapałił się następnego dnia. Po zmianie świec i cewek zauważam róznicę, że auto nie faluje na obrotach (a lekko falowało) i nie szarpie od niskich obrotów. Jednakże jadąc dziś do pracy znowu przeszedł w jakiś tryb awaryjny i pracował na 5 cylindrów (szarpie budą i nie ma mocy). Najlepsze jest to że dzieje się to przez 15 minut a pożniej mu przechodzi i znów dobrze chodzi. Nie rozumiem tego samochodu. Check oczywiście się ciągle pali, dzisiaj musze sprawdzić co pokazuje. Myślę o prądzie który dochodzi do cewek z jakiegoś rozdzielacza. czy tam szukać przyczyny? help!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodać jeszcze, że od poniedziałku 24.11.2014 po odpaleniu samochodu rano check engine się nie włącza. Po 5-7 minutach jak przejdzie na gaz- to po chwili jak juz na nim chodzi- check się włącza (wylatuje mu ten zapłon) i co najlepsze za 10-15 minut jak sie zagrzeje tak fest, to mu przechodzi i czek się wyłącza i juz dalej jest dobrze i już się nie zapali drugi raz. Co myślicie o takiej usterce? Zmiany te nastąpiły po kilku dniach od wymiany świec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie, wczoraj wsadzilem nowe swiece, irydowe z jedna elektroda Denso po zarekomendowaniu przez znajomego mechanika. Wyciagajac cewke nr 2 gumka zostala w srodku na swiecy, wyciagnalem ja długimi cienkimi kombinerkami, nasadzilem spowrotem na cewke i po wkreceniu noiwej swiecy spowrotem ja włozylem.

 

Po skonczeniu zapaliła mi sie kontrolka check engine, samochod wkrecal sie na obroty ale był troche i duzo gorzej przyspieszał(był wymieniany olej+filtr, filtr paliwa i powietrza przed świecami w tym samym dniu), mechanik usunał bład i daj było mniej mocy. Dzisiaj rano na zimnym silniku szarpało budą i lekko falowały obroty.

 

Jest możliwoscia zeby te swiece były do dupy albo ta cewka do nadawałaby sie do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.