Skocz do zawartości

318i wtryski nie chcą podać paliwa


Kapsellek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów !

 

Otóż mój problem jest następujący. Podjęliśmy się z bratem przekładki silnika z M43b16 na M43b18 wraz z osprzętem z czego została ta sama instalacja a zmieniony został komputer I nawet powiem że wszystko nam ładnie wyszło a silnik włożyliśmy od razu wraz z wałem i drugą skrzynią. Niestety stanęliśmy w miejscu gdy znaleźliśmy że w listwie wtryskowej paliwo dopływa ale wtryski nie chcą puścić benzyny :( . Wyczytałem że istnieje możliwość sprawdzenia przekaźnika ale nie wiem jak i który to jest dlatego prosił bym o podanie bo już w schematach nie chcę się topić. Słyszałem że może być pompka paliwowa albo coś z zapowietrzonym bakiem ale pompka wcześniej pracowała i paliwo dochodzi a co do powietrza próbowałem z wężykiem co idzie powrót do baku od wtrysku a pod rurkę od listwy wtrysków podpiąłem drugą rurkę do banki na płynącą benzynę i kręcenie... Z początku było więcej powietrza po czym zamieniło się w drobne bąbelki lecz dalej nic a podobno w taki sposób mogłem ją odpowietrzyć i nie wiem już czy ta pompka nie ma siły podać tyle benzyny co by mogła otworzyć wtryski czy problem tkwi w elektronice :mad2: Dodam że pompki nie słyszałem nigdy i działała ale jak zacząłem wysysać powietrze, usłyszałem. Może to się przydać ale gdy na nią zerknąłem z góry podpięty jest pod nią 1 wąż a rurka na drugi jest zatkana. Także teraz wołam "POMOCY" bo sami zataczamy koło a Jeśi nie opisałem tego możiwie do zrozumienia odpowiem na wszelkie pytania a jednak zwracam się z wielką prośbą gdyż nie chcemy się poddać i zaprowadzać do mechanika pod samą metą. :arrow:

 

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko nie wiem czy sie uda ale możesz spróbować, odpal kompresor stwórz ciśnienie w baku dając do niego ciśnienie zatykając szmatą i pompuj przy równej próbie odpalenia. jak zapowietrzony powinien pociągnąć. A i zerknij na wtryski niekiedy sie zatykają przez naszym paliwie miałem tak kiedyś że fura traciła na sile i w końcu nie paiła. powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten sterownik za aku to podmieniałem lecz teraz jest b18 , Przewody są podłączone że paliwo dopływa od końca listwy więc myślę że ok, a też wraca powrotem. Co do wtyczek to raczej jest w porządku bo przy przekładce zapamiętałem że ten górny czujnik szedł wyżej do podpięcia a ten dolny zaraz niżej do tej czarnej puszki ,Jeśli wql mówię o tych czujkach. Oczywiście dzisiaj wszystko teraz ponownie powtórzę oraz sprawdzę i napiszę jaki morał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o który to moduł chodzi ? Czyżby któryś z tych pod schowkiem z niebieslkich lub żółtych bo akurat posiadam praktycznie każdą drugą część gdyż okazyjnie kupiłem nie sam silnik a cały samochód po dachu. Więc jak zrozumiałem immo przeprogramuje mi się wraz ze zmianą sterownika lecz musi zgadzać się z obudową na kluczyku oraz modułem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak napisałeś.Moduł pod schowkiem pasażera czarny wielkości paczki papierosów z żółtą kostką ,do tego pestka z kluczyka ,anteny wokół stacyjki nie musisz zmieniać .Ciekawe tylko jak sterownik z 1,8 zareagował na sygnał z obcego modułu ? Żeby wiedzieć co jest przyczyną usterki najpierw podmień sterownik na ten z 1,6 ,nic się silnikowi na nim nie stanie .Jeśli odpali wymień wszystko co napisałem i włóż ten od 1,8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za tak długie odpisywanie ale doszedłem do innego etapu gdyż chciałem wypróbować w pełni wszystko co mmi napisaliście. Po wymianie wtrysków, sterownika na b16 i pompowaniu kompresorem w przod i w tyl powiem ze za reagowala lecz max do 1000 obrotow i gasnie czy z gazem czy bez. I sprawa jest nastepujaca gdyz pozostalo mi sprawdzic czujniki, a mocno wypieralem sie ze sa odwrotnie gdyz po pierwsze Nie wchodzą odwrotnie gdyż to innw wtyczki , a po drugie mają oznaczenie i pierwsza wtyczka od gory czyli polozenia walka rozrzadu miala nr 1. I tego sie trzymalem dopoki nie zauwazylem ze na tej puszcze co podpina sie te wtyczki widnieje przy wtyczkach drugie oznaczenie tzw. Code I oraz II. I z tym ze te czujniki byly rowniez b18 wtyczka nr 1 (walka rozrzadu) wchodzi w podpiecie oznaczone Code II, a na dole czujka polozenia walu nr 2 w Code I. W instalacji z 1.8 bylo wlasnie tak ze Code 1 zaczynal sie od gory i wszystko by bylo pieknie. I moje pytanie jest nastepujace gdyz sadze ze to jest ewidentny problem, czy mam wlozyc czujki z b16 (niestety znalazlem tylko polozenia walu a walka muszę kupic) czy moge je zastapic, a przynajmniej tylko walka bez zadnego oznaczenia bo polozenia walu wlozylem z b16 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.