Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów !

 

Otóż mój problem jest następujący. Podjęliśmy się z bratem przekładki silnika z M43b16 na M43b18 wraz z osprzętem z czego została ta sama instalacja a zmieniony został komputer I nawet powiem że wszystko nam ładnie wyszło a silnik włożyliśmy od razu wraz z wałem i drugą skrzynią. Niestety stanęliśmy w miejscu gdy znaleźliśmy że w listwie wtryskowej paliwo dopływa ale wtryski nie chcą puścić benzyny :( . Wyczytałem że istnieje możliwość sprawdzenia przekaźnika ale nie wiem jak i który to jest dlatego prosił bym o podanie bo już w schematach nie chcę się topić. Słyszałem że może być pompka paliwowa albo coś z zapowietrzonym bakiem ale pompka wcześniej pracowała i paliwo dochodzi a co do powietrza próbowałem z wężykiem co idzie powrót do baku od wtrysku a pod rurkę od listwy wtrysków podpiąłem drugą rurkę do banki na płynącą benzynę i kręcenie... Z początku było więcej powietrza po czym zamieniło się w drobne bąbelki lecz dalej nic a podobno w taki sposób mogłem ją odpowietrzyć i nie wiem już czy ta pompka nie ma siły podać tyle benzyny co by mogła otworzyć wtryski czy problem tkwi w elektronice :mad2: Dodam że pompki nie słyszałem nigdy i działała ale jak zacząłem wysysać powietrze, usłyszałem. Może to się przydać ale gdy na nią zerknąłem z góry podpięty jest pod nią 1 wąż a rurka na drugi jest zatkana. Także teraz wołam "POMOCY" bo sami zataczamy koło a Jeśi nie opisałem tego możiwie do zrozumienia odpowiem na wszelkie pytania a jednak zwracam się z wielką prośbą gdyż nie chcemy się poddać i zaprowadzać do mechanika pod samą metą. :arrow:

 

Pozdrawiam !!!

Opublikowano
siemanko nie wiem czy sie uda ale możesz spróbować, odpal kompresor stwórz ciśnienie w baku dając do niego ciśnienie zatykając szmatą i pompuj przy równej próbie odpalenia. jak zapowietrzony powinien pociągnąć. A i zerknij na wtryski niekiedy sie zatykają przez naszym paliwie miałem tak kiedyś że fura traciła na sile i w końcu nie paiła. powodzenia.
Opublikowano

1.Podmień sterownik na ten z b16 bo w nowym trzeba zsynchronizować immo.

2.Jesteś pewny że przewody paliwowe są właściwie podłączone ?

3.Nie zamieniliście wtyczek czujnika położenia wału z wtyczką czujnika wałka ?

Opublikowano
Jeśli chodzi o ten sterownik za aku to podmieniałem lecz teraz jest b18 , Przewody są podłączone że paliwo dopływa od końca listwy więc myślę że ok, a też wraca powrotem. Co do wtyczek to raczej jest w porządku bo przy przekładce zapamiętałem że ten górny czujnik szedł wyżej do podpięcia a ten dolny zaraz niżej do tej czarnej puszki ,Jeśli wql mówię o tych czujkach. Oczywiście dzisiaj wszystko teraz ponownie powtórzę oraz sprawdzę i napiszę jaki morał.
Opublikowano
Jeśli chodzi o ten sterownik za aku to podmieniałem lecz teraz jest b18
to załóż ten z b16 i odpali ,to ewidentnie wina immobilisera.Ze sterownika b18 musisz usunąć immo lub zdobyć pestkę z kluczyka ,moduł i zamienić .
Opublikowano
A o który to moduł chodzi ? Czyżby któryś z tych pod schowkiem z niebieslkich lub żółtych bo akurat posiadam praktycznie każdą drugą część gdyż okazyjnie kupiłem nie sam silnik a cały samochód po dachu. Więc jak zrozumiałem immo przeprogramuje mi się wraz ze zmianą sterownika lecz musi zgadzać się z obudową na kluczyku oraz modułem ?
Opublikowano
Jest tak jak napisałeś.Moduł pod schowkiem pasażera czarny wielkości paczki papierosów z żółtą kostką ,do tego pestka z kluczyka ,anteny wokół stacyjki nie musisz zmieniać .Ciekawe tylko jak sterownik z 1,8 zareagował na sygnał z obcego modułu ? Żeby wiedzieć co jest przyczyną usterki najpierw podmień sterownik na ten z 1,6 ,nic się silnikowi na nim nie stanie .Jeśli odpali wymień wszystko co napisałem i włóż ten od 1,8.
Opublikowano
Przepraszam za tak długie odpisywanie ale doszedłem do innego etapu gdyż chciałem wypróbować w pełni wszystko co mmi napisaliście. Po wymianie wtrysków, sterownika na b16 i pompowaniu kompresorem w przod i w tyl powiem ze za reagowala lecz max do 1000 obrotow i gasnie czy z gazem czy bez. I sprawa jest nastepujaca gdyz pozostalo mi sprawdzic czujniki, a mocno wypieralem sie ze sa odwrotnie gdyz po pierwsze Nie wchodzą odwrotnie gdyż to innw wtyczki , a po drugie mają oznaczenie i pierwsza wtyczka od gory czyli polozenia walka rozrzadu miala nr 1. I tego sie trzymalem dopoki nie zauwazylem ze na tej puszcze co podpina sie te wtyczki widnieje przy wtyczkach drugie oznaczenie tzw. Code I oraz II. I z tym ze te czujniki byly rowniez b18 wtyczka nr 1 (walka rozrzadu) wchodzi w podpiecie oznaczone Code II, a na dole czujka polozenia walu nr 2 w Code I. W instalacji z 1.8 bylo wlasnie tak ze Code 1 zaczynal sie od gory i wszystko by bylo pieknie. I moje pytanie jest nastepujace gdyz sadze ze to jest ewidentny problem, czy mam wlozyc czujki z b16 (niestety znalazlem tylko polozenia walu a walka muszę kupic) czy moge je zastapic, a przynajmniej tylko walka bez zadnego oznaczenia bo polozenia walu wlozylem z b16 ?
Opublikowano
Czujniki b16/b18 są takie same ,sprawdż ciśnienie paliwa na listwie.Rozumiem że silnik odpalił i problem jest w tym że jedynie nie wkręca się na obroty przez zbyt małe ciśnienie paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.