Skocz do zawartości

wymiana podpory wału e46 330d


jasiubmw330

Rekomendowane odpowiedzi

ale parcie na tym forum co do pomocy ze hej.Wymieniłem wał już bez wskazówek i pomocy forum.Dla tych co twierdzą ze w e46 330d sa dwie podpory to są w błedzie jest tylko jedna i nie trzeba ściagac całego wału.A foto relacja na forach to nie wymiana podpory tylko wymiana łacznika elastycznego.A to całkiem inna robota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza sie ze całkiem inna ale zeby wymienic podpore musisz odkręcac te same śruby co do wymiany łacznika plus dwie z podpory wału i jedna co skręca wał.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale parcie na tym forum co do pomocy ze hej.Wymieniłem wał już bez wskazówek i pomocy forum.Dla tych co twierdzą ze w e46 330d sa dwie podpory to są w błedzie jest tylko jedna i nie trzeba ściagac całego wału.A foto relacja na forach to nie wymiana podpory tylko wymiana łacznika elastycznego.A to całkiem inna robota.

dziwisz się że nie ma parcia do pomocy skoro tu większość ma 2.0D lub benzynki 316,318 itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Odgrzewam kotleciora :P wymieniałem dzisiaj podporę wału w m57n, po programie na jakieś 250-260km/510-520nm (wyniki z mojej dupohamowni :mrgreen: ) i podrzucam kilka zdjęć ponieważ niewiele jest dokładnych informacji na ten temat.

1. Demontujemy osłony oraz cały wydech powyżej katalizatora - dwie nakrętki na klucz 15, dojście średnie, ale w moim przypadku nie były zapieczone, więc nie było źle, tylko sporo zabawy przy odkręcaniu.

2. Odkręcamy 3 nakrętki z łącznika elastycznego od strony wału (aby tego dokonać trzeba odpowiednio ustawić wał - blokujemy biegiem i ręcznym) i wysuwamy śruby (nie wyjmujemy) - klucz 18. Nie trzeba do tego odkręcać wspornika skrzyni biegów jak przy wymianie łącznika, można użyć przegubu i zblokować łeb śruby (foto konstrukcji poniżej, na foto również sprawca zamieszania, fabryczna 15-letnia podpora).

IMAG5578_1.jpg

IMAG5582_1.jpg

3. Odkręcamy śrubę na łączeniu wału - klucz 18, polecam w otwartą część klucza oczkowego włożyć przedłużkę, wtedy można wygodnie walczyć z fabrycznie dokręconą śrubą.

IMAG5580_1.jpg

4. Zaznaczamy w jakim położeniu złączony jest wał, nie muszę chyba tłumaczyć jak bardzo jest to ważne. Odkręcamy nakrętki trzymające podporę - klucz 13. Opuszczamy lekko wał, aby wypiąć go od strony skrzyni, następnie wysuwamy krótszą część w stronę silnika, uwaga na cienką podkładkę między podkładką śruby a łożyskiem. Przy użyciu ściągacza demontujemy łożysko z kawałkiem gumy, która je otacza, między podporą a podłogą jest masa taka jak łącząca wygłuszenie (piankę) z drzwiami. Dajemy odrobinę smaru na powierzchnię wewnętrzną łożyska oraz część wału, na którą ma wejść podpora. Nakładamy ją w odpowiednim kierunku (gumowym "kołnierzem" w stronę skrzyni biegów), założona oryginalna podpora (stara miała łożysko ina 61907 a w nowej nie doszukałem się firmy, za to był napis turkey :? Następnie dajemy cienką podkładkę, nakładamy wał na wielowypust tak aby nasze oznaczenia były w linii. Następnie przyłapujemy śrubę z podkładką łączącą wał, teraz "łamiemy" lekko wał aby umieścić go w łączniku elastycznym, przyłapujemy nakrętki trzymające podporę i dokręcamy śrubę, dopiero teraz dokręcamy nakrętki podpory (ma się odpowiednio ułożyć, bez naprężeń - w jej podstawie są "fasolki"). Wsuwamy 3 śruby łącznika elastycznego i przykręcamy nakrętki po uprzednim zblokowaniu łbów śrub, oczywiście trzeba w odpowiednim położeniu zablokować wał. Następnie montujemy wydech oraz osłony. Teraz możemy cieszyć się wałem trzymającym się na swoim miejscu a nie walącym w podłogę. Mam nadzieję, że komuś przydadzą się moje wypociny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.