Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

czy istnieje jakas mozliwa przyczyna znacznego spadku napiecia pradu wyslanego z prawidlowo dzialajacego czujnika polozenia pedalu gazu do ECU ?

Bede wdzieczny za informacje jezeli ktos zna odpwoiedz

 

Dziekuje.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pedał gazu posiada dwa niezależne czujniki położenia pedału, które przekazują równoległe informację o położeniu do sterownika DME w postaci sygnału analogowego po niezależnych linach sygnałowych.

 

Sterownik sprawdza obydwie wartości. Jeśli przynajmniej jedna z nich jest nieprawidłowa, pojawi się check-engine i auto przełączy się w tryb awaryjny. W logu błędów DME będziesz miał zapis dotyczący Accelerator pedal module.

 

Jeśli pedał gazu jest sprawny (aby tak było muszą być sprawne 2 czujniki) i auto wpada w tryb awaryjny z błędem w grupie DME:Accelerator pedal module to może być problem w instalacji pomiędzy DME a pedałem gazu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pytanie dodatkowe...

 

Jakie objawy ma auto i co się zapisuje w logach błędów ?

Opublikowano

Auto nie daje zadnych bledow na kompie tylko sie dlawi, nie ma mocy nie wchodzi na obroty nie przyspiesza. Czujniki polozenia pedalu gazu sprawdzone 3 krotnie podaja prawidlowe dane. Efekt negatywny o ktorym mowa powyzej nie wystepuje po wymazaniu adaptacji (auto dziala dobrze) ale sie pojawia juz kilka kilometrow dalej. Podanie duzo wyzszego napiecia za czujnikami polozenia pedalu gazu eliminuje nieporzadane objawy w samochodzie, auto dziala tak jak powinno (oprocz tego ze ograniczamy dzialanie pedalu gazu do 3/4 swojej rozpietosci ale obok problemow bez podania wyzszego napiecia to pestka).

 

Wedug mnie moga byc dwie przyczyny :

1/ Auto nie uczy sie nowego stylu jazdy po wykasowaniu adaptacji i idzie w jakies absurdalne wartosci (typu 10% adaptacji przepustnicy), tylko nie wiem dlaczego tak sie dzieje. Jedyna mozliwoscia ktora widze to ze pamiec flash (starej daty : MSV70 albo TCM nie wiem gdzie sie zapisuje pamiec o sposobie jazdy kierowcy) osiagnela swoje maksimum cyklow zapisow przez te lata bo ECU i Skrrzynia biegow dziala dobrze i byly kontrolowane przez 3 niezalezne i fachowe firmy. Moze jest inna przyczyna ze nie tworzy sie nowa adaptacja. Trzeba by bylo sprawdzic dane aktualnej adaptacji. Skasowac, pojezdzic chwile, odczytac ponownie)

 

2/ Sygnal analogowy ktory idzie z czujnikow do ECU z niewiadomej przyczyny traci napiecie i podaje zla wartosc co ECU interpretuje jako male lub zadne nacisniecie pedalu gazu tylko co moze byc nie tak ? przetarty przewod ?

 

W obu przypadkach podanie wyzszego napiecia rozwiaze problem bo jezeli jest utrata napiecia to utrata z duzo wyzszej wartosci, jezeli jest niska wartosc adaptacji przepustnicy to wysokie napiecie a wiec wieksze otwarcie przepustnicy rownierz ja koryguje.

 

Tylko ja chce wiedziec o co chodzi :)

Ja bym sie sklanial ku pierwszej mozliwosci bo podobny problem byl w F10 i BMW go wyregulowalo przez zmiane oprogramowania (nie podajac szczegolow) ale juz tego nie zrobili dla E90 oraz przez jak sie zachowuje samochod po wykasowaniu adaptacji ale nie odrzucam drugiej moze jakies zaklocenia miedzy przewodami jak sie starzeja zmniejszaja napiecie.

 

Nota : prosze nie szukac wady mechanicznej, problem wystepowal z dwoma roznymi silnikami oraz po konsekwentnej podmianie osprzetu i czujnikow ktore mogly byc odpwoiedzialne za takie zachowanie wlacznie z listwa wtryskow. Chyba tylko pompa paliwa nie byla sprawdzana ale cisnienie jest takie jak powinno. Oprogramowanie bylo najswiezsze z BMW mozliwych. W piatek jestem umowiony zeby dojsc co jest nie tak ale probuje zgromadzic jak najwiecej danych aby zalatwic to za jedym razem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzimy się w piątek u mnie.

Przedyskutujemy temat na miejscu.

Opublikowano

czujniki w pedale możesz sprawdzić mierząc opór pomiędzy 5 i 1, 3 i 2 powinno być od 1 do 1.5kohma.

 

Napięcie zasilania czyli dla jednego czujnika 5(żółty) i drugiego wtyk 3(żółto/zielony) powinno być po 5V. Z elektryki to pozostaje sprawdzić uziemienie czyli wtyk 1(brązowo/żółty) i 2(brązowy) a masą powinno być pomiędzy 0 a 0,2V. I kable sygnałowe 4 biały z A20 i 6 biało/żółty A7 sterownika ma być mniej niż 1ohm

Opublikowano
ok dzieki za dokladne pomiary, czujniki juz byly sprawdzane i dzialaja dobrze inaczej byl by blad ale napiecia kabli i masy nie :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.