Skocz do zawartości

318Ci - stuki na wybojach, czuć najbardziej przy skręcaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że przy kręceniu w lewo, bądź w prawo i gdy wjeżdżam na jakiś wybój, czy to mały krawężnik, czy jakiś uskok na kostce brukowej, słychać straszne puknięcie. Obejrzałem cały przód, lewą jak i prawą stronę. Nie ma luzów na stabilizatorach, wahacze też wydają się w porządku, drążki wg mnie też są ok. Gdzie mogę szukać przyczyny w takim razie, dopóki wjadę na podnośnik żeby mechanik obejrzał, chciałbym mieć wstęp do tego, żeby mieć pewność, że to jest to samo co stwierdził mechanik.

 

Dodam, że słychać z lewej jak i z prawej strony stuki. Najczęściej słychać w lewej stronie jak wjeżdżam na wybój, jednak dziś cofając z garażu, kręciłem w prawo i gdy prawe koło zjeżdżało z krawęznika, to usłyszałem mocne walnięcie. A krawężnik może miał z 3cm wysokości...

Opublikowano
Ruszaniem kierownicy w lewo i prawo na zgaszonym silniku niczego raczej się nie dowiem? Bo od kupna auta, co prawda słychać było cały czas stukanie, ale sprawdziłem w dwóch autach mojego ojca, w BMW X5, oraz Mercedesie, przy ruszaniu kierownicą lewo-prawo słychać było charakterystyczne stukanie. Jednak ostatnio sprawdzałem podobnym sposobem przy odpalonym aucie, fakt - słyszałem lekkie stukanie, ale raczej innych objawów nie ma jeśli chodzi o wspomaganie. Skoro kolego mówisz, że to może być luz pionowy, to raczej powinienem sprawdzic luzy góra-dół? No chyba, że jest poziomo jak i pionowo wyrobiony magiel.
Opublikowano
stuki na nierównościach przy małych prędkościach to w większości problem z maglownica ja pod domem sprawdzałem wszystko nawet kanału nie używałem i moja diagnoza była trafna a kontrolowałem drążki ,wahacze ,stabilizatory i ich łączniki , wszystko możliwe a luz boczny w maglownicy zawsze musi być ale wszystko w granicach rozsądku u mnie zawsze lekko stukał na wył. silniku ale znowu kiedy ciśnienie było w układzie to ten luz był niwelowany dodam, że do samego końca prowadziło się perfekcyjnie auto nie uciekało na boki ale stukało coraz bardziej ,kasowanie luzów pomogło ale to kwestia czasu w moim przypadku jakies 3 tkm
Opublikowano

Zapomniałem jedną rzecz dodać, myślę, że dosyć ważną. W ostatnią zimę miałem przygodę z krawęznikiem. Uderzyłem prawym kołem równolegle w krawężnik. Kierownicę miałem o kilka stopni w prawo przekręconą żeby jechać prosto. Po ustawieniu zbieżności i geometrii, kąt kierownicy poprawił się i auto jedzie prosto, jednak problem jest z kątem kół. Z tego co się orientuje, w BMW jest fabryczny negatyw 0,5 stopnia na przodzie. W prawym kole (prawa strona była uderzona) jest 0,5 stopnia, jednak w lewym kole mam negatyw aż 2,5 stopnia, przez co nie można ustawić dokładnie geometrii. Drugą rzeczą dosyć ważną, jest fakt, że gdy kręcę na parkingu i jadę bardzo powoli, przy maksymalnym skręcie w prawo, kierownica mi się blokuje, muszę użyć dosyć dużej siły żeby odbić ją w lewo. To chyba byłyby objawy padającej maglownicy..

 

Kielichy sa proste, możliwe że albo mam amor skrzywiony, albo zwrotnica. Ciekawi mnie tylko fakt, dlaczego lewa strona ma 2,5 stopnia, a nie prawa? Chyba, że na początku miałem 2,5 stopnia, a po walnięciu zeszło 2 stopnie i zrobiło się 0,5 stopnia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.