Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z silnikiem a mianowicie:

- podczas ruszania obroty spadają do 350-400 (podczas ruszania, cofania) a nawet dojeżdżania do skrzyżowań na luzie itd.

- na postoju auto nie równo pracuje tj w zakresie 890-920 obrotów(czuć drgania jak by wypadał zapłon)

- podczas równej jazdy np 40kmh/ na 3 biegu ekonomizer lekko pływa(również jak but w podłodze to spalanie chwilowe ponad 30 i buja się do 27 i tak cały czas)

- jadąc autem bez gazu(na 1 biegu, toczenie się) auto jedzie skokowo

Z problemem od długiego czasu walczę i już brakuje mi pomysłów. Wymieniłem:

-sonda org Bosha

-czujnik położenia przepustnicy

-czujnik położenia wałka rozrządu

-świece

-kable zapłonowe

-guma przepływomierza

-filtr paliwa

-wąż od odmy bo poprzedni był zassany(ściśnięty, sklejone ścianki miał)

W aucie ewidentnie czuć paliwo(jak by za dużo lał?)

Na komputerze 0 błędów a odczyt z sondy jest skaczący na jałowym(screeny poniżej)

Sprawdziłem:

- przepustnice(klapkę oraz czujnik temp pow. zasysanego)

- czujnik położenia przepustnicy(tutaj ciekawostką że na obu czujnikach w INPIe nigdy nie było 5V napięcia)

- dolot itd.

Tłumik ewidentnie na nowej sondzie zaczął pierdzieć(bardziej niż na poprzedniej). Z odpiętą sondą nie ma tylko "pływania" ekonomizera co też mniej czuć w fotelu natomiast nie równa praca nadal występuje wraz z ruszaniem itd.

 

Dla pewności sprawdzone też sprężanie(na każdym cylindrze jest takie samo tj książkowe) auto ma 169tys. przebiegu(autentycznego)

 

http://i58.tinypic.com/1y9154.jpg

http://i60.tinypic.com/2469xdd.jpg

http://i58.tinypic.com/ih8ls9.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatni zrzut z inpy był robiony na gorącym silniku?Bo temperatura powietrza już 45 stopni a płynu dopiero 66 stopni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ostatni zrzut z inpy był robiony na gorącym silniku?Bo temperatura powietrza już 45 stopni a płynu dopiero 66 stopni.

Ostatni zrzut był robiony jakiś czas po przejechaniu kilku km(tzn auto było rozgrzane, potem zgaszone a po kilkunastu minutach dopiero kabel podpinałem.

Kwestia termostatu, temperatury itd - jest ok - nie tędy droga.

 

Sprawdź kolego jeszcze pompę i wtryski ;)

Nie za bardzo znam "fachowca" w kuj-pom co by dobrze to sprawdził. W sumie chyba tylko to zostało oraz czujnik wału, no może ewentualnie jeszcze cewka

 

Przy okazji dodam że silnik nie bierze oleju, nie kopci itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro twierdzisz że temperaturami wszystko ok to raczej zostaje podmiana przepływomierza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Skoro twierdzisz że temperaturami wszystko ok to raczej zostaje podmiana przepływomierza.

to sprawdziłem na samym początku podłączając mu źródło prądu i sprawdzając rezystancję przy otwieraniu/zamykaniu - jest ok

Opublikowano

nie znam nikogo z tym samym silnikiem.

Wydaje mi się że problem nie leży we wtryskach i pompie - czuć paliwo wiec jak by przelewane było?(chyba że wtryski by lały..)

poza tym auto raczej ma swoją moc(może minimalnie mniej).

 

Pytanie:

czy czujnik temperatury (z którego jest odczyt w Inpie) jest podwójny?(tj jeden odczyt idzie do licznika a drugi do ecu?)

jeżeli jest podwójny to odczyt w inpie jest z której części?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że rezystancja przepływomierza zmienia się płynnie nie znaczy że jest sprawny.Praktycznie 99% uszkodzonych przepływek płynnie zmienia rezystancję a 1% to trupy i tu diagnoza jest prosta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Hmmm, tu jest klapkowy przepływomierz ale dla pewności podmienię w tygodniu. Sprawdzałem wg opisu a także czujnik temp w nim. i to i to pracuje prawidłowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.