Skocz do zawartości

[318i n42b20 143km] Dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Niepokoi mnie jedna sprawa związana z moim silnikiem. Dźwięk silnika po dodaniu gazu. Dźwięk dochodzi z okolicy zegarów. Nagrałem filmik, trwa 3 minuty, ciekawe momenty są trzy ale myślę że nie ma sensu przycinać.

 

Mniej więcej na początku i w połowie filmu dodałem gazu i pokręciłem silnik tak do 3-4 tys. Słychać taki dziwny wysoki dźwięk jakby chrobotania, dźwięk podobny tego jaki wydają świerszcze. Trochę metaliczny. Występuje też jeszcze jedno chrobotanie, ale ten dźwięk jest bardziej średni i jest to na 100% wskazówka od spalania.

 

Spróbuje jeszcze dodatkowo nakierować:

 

Dźwięk wysoki występuje tylko i wyłącznie w przypadku gdy autem jadę na biegu, po dodaniu gazu na luzie jest absolutna cisza. Bezpośrednio po wymianie oleju dźwięk nie występował. Pojawił się ponownie po ok. 500 km od wymiany. Dźwięk związany jest tylko i wyłącznie z dodawaniem gazu. Silnik jak już wejdzie na obroty to nie chrobocze.

 

Druga rzecz to końcówka filmu, gdy auto jest przytrzymane trochę pod 3 tys. Nie słychać chrobotania, ale czy dźwięk silnika nie wydaje się Wam po prostu dziwny? Taki jakby za wysoki, coś jak odkurzacz. Ten silnik tak ma czy szukać jakiegoś problemu.

 

Film poniżej:

 

 

Proszę o opinie. Co to może być i czy ogólnie dźwięk silnika jest w porządku. :)

 

Edit:

 

Kurcze trochę słabo to słychać, przydałby się lepszy mikrofon. Najlepiej słyszalne jest to w 58s. między 2-3 tys obrotów. po przekroczeniu 3 dźwięk znika.

Dodatkowo zrobiłem jeszcze test zegarów żeby sprawdzić prędkościomierz. Niestety dźwięk nie pojawił się.

Opublikowano
sprawdź czy wszystkie rolki + pasek pk z przodu są ok i łożysko sprężarki AC... niestety N42 to silnik który nigdy nie daje spokoju właścicielowi beemki zawsze coś go boli :? ewentualnie jeżeli w/w elemety są ok, to czy czasami wałki wyrównawcze się nie poprzestawiały, napinacz łańcucha w jakim stanie?
Opublikowano
Nic nie powiem na temat napinacza. Za tydzień dwa zajmuje się rozrządem.

a dlaczego? już tak źle? przecież ma dopiero co ponad 150k, najlepiej na razie wymienić sam napinacz, po co wyrzucać 3tys za cały rozrząd który moim zdaniem jeszcze jest dobry, zresztą są przypadki na forum ze ktoś wymienił cały rozrząd zapłacił gore kasy a dźwięk nadal pozostał...

Opublikowano
Z tego co czytałem wymiana ślizgów, napinacza i łańcucha zamyka się w okolicach 1000zł. Wiesz z przebiegami różnie bywa, lepiej dmuchać na zimne. Na pewno temat muszę sprawdzić. Z tego co czytałem nie wymienia się napinacza bez sprawdzenia stanu slizgu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.