Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak
Opublikowano
Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak

Co znaczy ciężej? W jaki sposób to odczuwasz? Obroty spadają do niebezpiecznie niskich? Przygasa ci światło? Samochód słabiej przyspiesza jakbyś włączył 4 sprężarki od klimy? Co znaczy głośniej? Wyje głosniej niż zwykle? Buczy? Jaki masz samochód?

 

U mnie w 120i pompa generalnie chodzi dośc głośno tzn. słychać ją troszkę na wolnych obrotach - takie lekkie wycie ale kilku mechaników tego słuchało i stwierdzili że jest w normie. Płynu mi nie ubywa i kierownica chodzi normalnie. Chociaż chętnie bym porownał z innym 120i/118i.

Opublikowano
Mam 120d. Podczas kręcenia kierownicą słychać wycie i czuć większy opór przy kręceniu kierownicą. Jak podniosę obroty do 1,5k objawy ustępują.
Opublikowano

Paska nie masz zbyt napiętego/luźnego? Zaczęło sie nagle czy masz tak od początku po zakupie?

Generalnie chyba bym obstawiał magiel - przy niskich obrotach nie ma tyle siły pompa żeby pchnąć tłok (może gładź zjechana) a przy wyższych już daje radę. Nie jestem ekspertem, więc najlepiej podjedź do jakiegoś mecha albo do warsztatu specjalizującego się w regeneracji magli i zapytaj co to może być. A jak odkręcisz korek od płynu i w tym czasie kręci ktos kierą to płynu nie wywala, nie pieni się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli nie znajdziesz innej przyczyny jak np. jakis niszczelny szlauch lub wentyl to tutaj masz lekarstwo. Przed wymiana pompy warto sprobowac :)

http://m.leebmann24.de/item/3232323634

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Póki co zamówiłem ten środek , który polecił kolega speed1211. Dam znać czy będzie jakaś różnica. Poczytałem trochę po internecie i sporo osób mających podobne problemy jest zadowolonych z działania preparatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten olej ma na zadaniu smarowanie pierścienia uszczelniajacefo wału pompy. Jesli pierścień nie jest wystarczająco smarowania moze dochodzić do takich odgłosów. Wazne zeby przed zalaniem Aditiv-u doprowadzić olej pompy wspomagania do temperatury roboczej po czym odciągnąć 50ml szczykawka i dolać preparat. Doczytalem tez ze BMW nie zaleca a raczej zakazuje dolewanie tego oleju do modeli od 2009 roku z zielona nakrętka zbiornika wyrównawczego.

 

Ps. sam tez nie probowalem ale juz wielokrotnie spotkałem sie z opisem tego preparatu na niemieckich forach BMW i Mercedesa. Napisz czy pomoglo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.