Skocz do zawartości

dziwna praca pompy wspomagania


Wojtek338

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam w swoim BMW hydrauliczna pompę wspomgania. Od jakiegos czasu pompa chodzi ciężej i głośniej. Objawy ustępują po dodaniu gazu - od 1.5 tyś obrotów, pompa chodzi idealnie. Czy to objawy zużytej pompy? Niedawno wymieniane były paski i koło pasowe. Od tego czasu delikatnie się pogorszylo. Płyn w układzie jest. Proszę o podpowiedzi co może być nie tak

Co znaczy ciężej? W jaki sposób to odczuwasz? Obroty spadają do niebezpiecznie niskich? Przygasa ci światło? Samochód słabiej przyspiesza jakbyś włączył 4 sprężarki od klimy? Co znaczy głośniej? Wyje głosniej niż zwykle? Buczy? Jaki masz samochód?

 

U mnie w 120i pompa generalnie chodzi dośc głośno tzn. słychać ją troszkę na wolnych obrotach - takie lekkie wycie ale kilku mechaników tego słuchało i stwierdzili że jest w normie. Płynu mi nie ubywa i kierownica chodzi normalnie. Chociaż chętnie bym porownał z innym 120i/118i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paska nie masz zbyt napiętego/luźnego? Zaczęło sie nagle czy masz tak od początku po zakupie?

Generalnie chyba bym obstawiał magiel - przy niskich obrotach nie ma tyle siły pompa żeby pchnąć tłok (może gładź zjechana) a przy wyższych już daje radę. Nie jestem ekspertem, więc najlepiej podjedź do jakiegoś mecha albo do warsztatu specjalizującego się w regeneracji magli i zapytaj co to może być. A jak odkręcisz korek od płynu i w tym czasie kręci ktos kierą to płynu nie wywala, nie pieni się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli nie znajdziesz innej przyczyny jak np. jakis niszczelny szlauch lub wentyl to tutaj masz lekarstwo. Przed wymiana pompy warto sprobowac :)

http://m.leebmann24.de/item/3232323634

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten olej ma na zadaniu smarowanie pierścienia uszczelniajacefo wału pompy. Jesli pierścień nie jest wystarczająco smarowania moze dochodzić do takich odgłosów. Wazne zeby przed zalaniem Aditiv-u doprowadzić olej pompy wspomagania do temperatury roboczej po czym odciągnąć 50ml szczykawka i dolać preparat. Doczytalem tez ze BMW nie zaleca a raczej zakazuje dolewanie tego oleju do modeli od 2009 roku z zielona nakrętka zbiornika wyrównawczego.

 

Ps. sam tez nie probowalem ale juz wielokrotnie spotkałem sie z opisem tego preparatu na niemieckich forach BMW i Mercedesa. Napisz czy pomoglo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.