Skocz do zawartości

BMW X5 4.4i 2000 E53 - zmiany biegów i drganie hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam ową X5 od kilku miesięcy i bardzo lubię te auto.

Jest kilka drobnych rzeczy, które mi trochę przeszkadzają.

 

1. Auto jak jest nie rozgrzane to lekko szarpie przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 2. Później problem jakby znika. Czy to efekt eksploatacji i nie długo będę miał wydatki ???

Poprzedni właściciel dbał i serwisował auto. Na pewno wymieniał olej w skrzyni rok temu. Czy da się to jakoś poprawić, np. elektronicznie?

 

2. Podczas hamowania z wysokiej prędkości czasami czuje drgania na kierownicy i pod pedałem hamulca - zdarza się to raczej rzadko, częściej jak najeżdżam na nierówności. Dwa razy wyskoczyła mi kontrolka czerwona od hamulców i napis na wyświetlaczu - ......bremse ( czyli wiadomo, że coś z hamulcami ). Z drugiej strony hamulce są bardzo pewne, mocne i w 95% przypadków hamują poprawnie jak w nowym aucie.

 

Dzięki za wszelkie pomocne sugestie.

 

Pozdrawiam,

SEBA

Opublikowano
Jesli chodzi o skrzynke to proponowalbym aktualizacje softa. A z hamulcami moze byc tak ze klocki juz sa do wymiany. Przy okazji sprawdz stan tarcz i bedzie dobrze.
Opublikowano (edytowane)

Kolega mial to samo ze skrzynia ,srednio lekie ;) drgania przy zmianie biegu . Okazalo sie ze konwerter (sprzeglo) bylo trzeba naprawic. Wyslal konwerter do regeneracji do dobrego serwisu ktory robi automaty i zaplacil cos kolo 800 zl + olej ,filtry ,robocizna i wszystko wyszlo 1900 zl , od dwoch lat nic zlego sie nie dzieje z jego skrzynia. W aso za to samo chcieli ponad 4000 zl :duh:

 

ps: aktualizacja softa nic nie da jezeli chodzi o dluzszy okres czasu , problem szybko wroci. Tutaj w 90% to problem konwertera.

 

Jezeli chodzi o hamulce to mialem to samo jak cale byly wytarte , wymienilem kloci i bylo ok.

Edytowane przez maciej123
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Klocki wymienione i problem z drganiami na pedale hamulca i kierownicy wyeliminowany. Stan pogarszał także luz na wahaczu przednim prawym dolnym - tez wymieniony.

 

Co do skrzyni - to wykrakałem.

 

Dzisiaj pojeździłem bardziej dynamicznie i w pewnym momencie zdziwiłem się kiedy auto na dwójce powinno kręcić tak do 4,5 - 5 tyś to zmieniło na 3 już przy obrotach 2,5 tyś. Jak powtórzyłem manewr to wyskoczył błąd i komentarz na pulpicie "Getriebenotpprogram" i skrzynia pracowała tylko w zakresie od 3- do 5 biegu.

 

Po zgaszeniu auta problem znikał. Jak ostygł po paru godzinach jeździł znowu dobrze i redukował z 3 na 2 przy kick down bez problemu. Po kilku razach kolejny błąd.

 

Sprawdziłem na kompie i wyrzuca dwa komunikaty:

 

-49 - monitorowanie przekładni,

-52 - monitorowanie prędkości 2.

 

Auto ma 232 tyś przebiegu.

 

Wymiana oleju w skrzyni przy 216 tyś w Wiltronic w Zielonce (tam chyba to dobrze zrobili - choć nie wiem dokładnie jak - było to za starego właściciela).

 

Kolega podpowiada, że może mieć to związek ze zbyt niskim stanem oleju (minimalnie się poci), lub ze złą wymianą oleju - typu grawitacyjnego nie dynamicznego przy użyciu odpowiedniej maszyny.

Sam jestem skołowany co dalej..... Gdzie najlepiej zdiagnozować auto i nie dać się naciągnąć na naprawę za kilka tysi?

 

Pozdrawiam,

SEBA

Opublikowano
Kolego jedz do zakladu w ktorym wymieniali olej i posprawdzaj wszystko. Mi 2 razy wyskoczyl blad skrzyni i tez wylaczylem auto a jak odpalilem z powrotem to bylo ok. Niestety za 3 im razem juz konkretnie siadlo i poplynalem na 7 tys wiec na sile nie sprawdzaj zebys klopotow nie narobil.
Opublikowano
Jutro jadę na diagnozę przy użyciu oprogramowania BMW + sprawdzenie poziomu oleju. Od tego zacznę. Spokojnie będę jechał, żeby nie narobić bigosu. Swoją drogą podzwoniłem dzisiaj i opinii mnóstwo. Jedni mówią od razu do remontu, bo wysoki przebieg, inni twierdzą, że może to być spowodowane niskim poziomem oleju, lub słabym ładowaniem alternatora ?! Też są tacy co chcą zrobić mega diagnozę za dwie stówki i nie chcą ani słowa powiedzieć, czy może to być coś poważnego, czy nie. W serwisie w Toruniu gościu mi powiedział, że mieli już wiele tego typu błędów w różnych autach i często było to spowodowane niskim poziomem oleju.
Opublikowano

Czy byl w tej skrzyni robiony duzy remont zanim kupiles samochod ? masz jakas historie napraw skrzyni ? Wymiana oleju to nie sa jakies kosmiczne pieniadze mysle wiec dzialaj , drugi krok to tak jak pisalem konwerter a jezeli to nie pomoze to moze byc remont na kilka tysi ale watpie bo nie sadze zeby ta skrzynia jezdzila ponad 200k km bez zadnych remontow, nawet mniejszych.

Dla mechanika generalny remont za grube tysiace to zrodlo najwiekszego zarobku wiec najpierw dobrze zbadaj sprawe .

Opublikowano

Witam.

 

Byłem dzisiaj na drobnej diagnozie przy użyciu oprogramowania BMW oraz sprawdzenie poziomu, czy barwy oleju.

Olej w transmisji jest koloru żółtego z lekką barwą szarości. Gościu mówi, ze po zmianie olej tak własnie wygląda i według niego widać, że niedawno był wymieniany.

Ocena wizualna - generalnie sucho, nie widać żadnych wycieków. Poziom oleju właściwy.

 

Ładowanie alternatora - około 14V

Po teście komputerowym - zero błędów silnika, zero błędów skrzyni. O CO KAMAN???

 

Proponuje mi wymian :)ę czujnika prędkości. Jeśli to nie pomoże, to proponuje rozkręcić skrzynie i każdy element ręcznie sprawdzić.

Mówi, że żadna diagnoza komputerowa nie sprawdzi skrzyni w żaden zadowalający sposób. Jedynie oględziny po rozkręceniu mogą dać pewność.

Generalnie odradza mi wydawanie 2 stówek na lepsze sprawdzenie w serwisie, gdzie to trwa 2,5 godziny, a nie 15 minut.

 

Ciekawe jest to, że dzisiaj auto jechało super i biegi zmieniały się zupełnie bez żadnego problemu. Nic z tego nie rozumiem. :D

 

Zapisuje się jednak na dłuższą wizytę z diagnozą w serwisie, gdzie auto przez 2 lata się pojawiało.

Mechanik potwierdza oryginalny przebieg auta - 232 tyś km. Skrzynia serwisowana przy 216 tyś. W poprzedniej historii auta w SWISS do 189 tyś km brak informacji o wymianie oleju w skrzyni.

Opublikowano

Witam.

 

Mechanik korzystał podobno z oryginalnego oprogramowania do BMW, a dokładnie dwóch programów.

Ani starych ani nowych błędów brak. Postaram się w tym tygodniu podjechać jeszcze na sprawdzenie "podobno bardziej dokładne".

Opublikowano

Witam.

Diagnozy jeszcze nie było.

Mam taki zapierdziel w pracy, że nie ma nawet kiedy obiadu zjeść. Jak coś się dowiem, to na pewno opiszę.

Wcześniej jak sprawdzałem ładowanie to pokazywało 13,8-14V - czyli poprawnie. Dzisiaj wieczorem wsiadam, ruszyłem spod bloku i nagle kontrolka od akumulatora się zapaliła. Podejrzewam, że jest to właśnie sygnał, że alternator nie ładuje. Muszę sprawdzić znowu.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Od naprawy alternatora nie udało mi się wprowadzić skrzyni w tryb awaryjny.

 

Z kolei dzisiaj pojawiło się kilka nowych kontrolek które na raz wyskoczyło.

Od hamulca, od ABS oraz po środku trójkącik z wykrzyknikiem i okrągłą strzałeczką.

 

W mordę - co chwilę coś..... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.