Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , niedawno sprowadziłem bmw e90 320i z niemiec z 2005r , wrociłem nia na kołach (jakos niecałe 500km ) otóż mam pytanie i problem taki ze ostatnio zauwazyłem ze jak ruszam od czasu do czasu leci jasny siwy dym z wydechu . Z tego co niemiec mowil i z tego co widzialem ze byl wyrejestrowany niecaly rok temu , samochod stał niecały rok . Wymieniłem filtry i olej na motul 5w 30 . I Nie wiem czy to jest spowodowane tym ze stal i moze byc woda w wydechu chodz wydaje mi sie ze po przjeechaniu gdzies 900km powinno przestac tak sie dziac czy pali olej chodz nie zauwazypem w komputerze jego ubywania jak narazie czy moze w baku zgromadzilo sie troche wody chodz juz drugi raz praiwe nalalem do pelna paliwa w niemczech i w polsce pb98 . Zazwyczaj dzieje sie tak jak ruszam spokojnie z jedynki . Moze musialem przepalic pdf bo juz w tym modelu chyba jest bo widzialem takową kontrolkę ale jechalem dluzszy czas na wiekszych obrotah i nie widzialem zeby cos dymilo czy cos nie wiem nie znam sie moze w wyzszych temperaturach nie widac tego dymu . Prosze o pomoc bo nie wiem co robic , pierwszy raz jestem w posiadaniu bmw ale strasznie mnie dziwi ten bialy dymek i niepokoi ;/

pozdrawiam

Opublikowano
nie wiem czy to jeszcze bedzie cos znaczylo ale podlanczalem u dwoch mechanikow pod komputer i nie bylo jakis blendow
Opublikowano

Jak nie bierze oleju, i dymek jest siwy jasny i tylko podczas ruszania to nie drąż dziury w całym.... KAŻDE auto dymi, a najlepiej to widać właśnie ze startu, i występuje nawet w nowych autach.

 

Sprawdź po paru 1000km czy nie pije oleju, i określ na ile tego dymu jest ? bo jak zje ci 1l na wymianę ( 15kkm ) to nie masz co panikować na zapas, benzyna DYMI jak każdy silnik, może nie zostawia to czarnej chmury jak w dizlu ale też z rury nie leci zapach fiołków o poranku... Przy ruszaniu nie ma dużej prędkości, auto w sumie jedzie na jedynce i trzeba wprawić budę w ruch a na to potrzeba paliwa ( nie bez powodu na 1-2 pali najwięcej, z racji przełożenia i tego, że te 1.5 tony trzeba pchnąć do przodu ), im szybciej jedziesz i dobrze dobierasz biegi, tym dymienie jest mniejsze lub nie widoczne, zwłaszcza, że pęd powietrza załatwia resztę.

 

Temp też ma znaczenie w zime widać OPARY z rury w każdym aucie... zwłaszcza jak jeszcze ruszamy na zimnym silniku...

 

Trochę ostatnimi czasy widać lekką paranoję na forum... dochodzi już do sytuacji jw że ktoś zobaczy troszkę dymu przy ruszaniu, mimo że oleju nie ubywa i nic się nie dzieje, nie ma błędów na kompie ale już panika....

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Troche poczytałem dziekuje . Wyspiarz.wolin nie kazde auto dymi do tego nie az tak mialem niedawo mazde 323f miala 20 lat a nie dymila nic nawet przy 7tys obrotow i jest dla mnie to dziwne zeby samochod takiej marki przy 150tys przebiegu dymił i normalne ze martwi mnie to bo ciezko zbierałem kase na ten samochod :)

Właśnie chce teraz jak zalałem nowy olej zobaczyc ile i po jakim czasie ubedzie tego oleju , tylko ze widzialem jakis wyciek w okolicy łaczenia silnika ze skrzynia .

Zimą to zimą nie mowie nic o ziemie , bo to normalne - teraz jest lato i jest cieplo :) Do tego tego dymu nie jest tak troszke , na jedynce i wstecznym czasem pojdzie spora chmurka ;) Niedlugo nagram filmik i wrzuce :)

pozdro

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam z powrotem , wyciek ktory miałem to okazały sie oringi na pompie vacum - wymienione no i przy okazji wymieniłem odme . Juz mniej widac dymienie ale nadal jest . Mierzyłem cisnienia na cylindrach i takie o to wartosci wyszły 11,8 / 11,8 / 12 / 11,8 czyli tam powinno byc wszystko ok :) Niestety dalej bierze olej tak samo jak przed wymiana odmy i oringow . Wyciekow nie ma , czyli najprawdopodobniej do wymiany sa uszczelnienia na zaworach ? (ubytek oleju jest mniej wiecej 1l- 700km )

Czy ktos orientuje sie jakie sa koszty sciagniecia głowicy i wymiany uszczelnien na zaworach ? ( oczywiscie plus planowanie ? ) I co przy okazji musze wymienic jak to robie . U jednego goscia byłem to za robocizne chce 600zł i 1200 na szlifierni ale mowil ze po weekendzie da mi znac z konkretna wyceną .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy ja wiem czy ten typ tak ma, miałem n42 i n46 i nic się nie działo z uszczelniaczami, ja bardziej bym stwierdził jest tak jak się eksploatuje...

Tryby wymiany oleju LL co 30tyś na pewni nie wychodzą na dobre żadnemu silnikowi. Przed zakupem o ile to możliwe, warto sprawdzić jak często był zmieniany olej.

A co do dymku szarego to wina raczej spalanego płynu chłodniczego, KAWAL, nie ubywa Ci jego?

Sprawdź to w pierwszej kolejności, bo jeśli płyn chłodniczy jest spalany w cylindrach to albo jest walnięta uszczelka pod głowicą lub co mniej prawdopodobne pęknięta głowica.

Dlaczego auto w DE było wyrejestrowane od roku???? Może Niemiec zorientował się co się sypnęło i najzwyczajniej mu się nie opłacało naprawiać?!

Opublikowano
Wydawało mi sie ze jest szary :) Podchodzi bardziej pod niebieski , płyn mi nie ubywa tylko olej ;/ Szczerze teraz nie pamietam dokladnie co mowił . Moze i byc tak jak mowisz ale moze byc tak ze tyle stało i przez to ze nie był eksploatowany to zastała sie uszczelka i puszcza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jak bardziej niebieski, niż biały i nie ubywa płynu chłodniczego to na pewno olej, cóż pewnie będzie Cię czekała wymiana uszczelniaczy... koszt tak jak kolegi z forum między 2000-3000pln

viewtopic.php?f=70&t=252029&start=60

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jestem po wymianie uszczelniaczy - silnik w dobrym stanie . Uszczelnienia prawie nic nie trzymały . Musze jeszcze przejechac troche kilometrow i stwierdzic czy ubywa dalej czy nie ale watpie zeby jeszcze ubywało :) Koszt 1000zł - robocizna 650zł reszta uszczelnienia i uszczelka pod pokrywe zaworow .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ze zdjęciem głowicy, czy bez zdejmowania się udało?
Opublikowano
Najwidoczniej zrobił bez zdejmowania głowicy :) Ale gdyby były luzy na zaworach to by sciagał . Mowił ze pesymistyczny wariant by wyniosł około 2700 czyli ze zdejmowaniem głowicy itp
Opublikowano

masz może stare uszczelniacze? ciekawe jak bardzo się różnią od nowych.

 

u mnie jest tak:

http://s10.ifotos.pl/img/w3jpg_whhrewx.jpg

 

mówił Ci mechanik czy miałeś nagar w silniku?

 

http://s5.ifotos.pl/img/s1jpg_whprhqs.jpg

 

ja niestety sam się za to wziąłem, uszczelniacze 100 zł + blokada 250 zł która nie do końca działa, rozbieranie pół silnika bezcenne :)

 

bez pomocy dwóch użytkowników forum chyba bym się poddał. dziękuję im bardzo za wsparcie.

 

@kawal sprawdź jaki masz napinacz. u mnie był wymieniany bo był z nowym numerem katalogowym a stare miały wadę fabryczną.

Opublikowano

Nie , tak o widziałem je tylo ze wymienił , mowił ze nic nie trzymały ze miały mniejsze fi , kumpel był u niego i mowił ze silnik jest w dobrym stanie i tyle :)

Nie wiem czy był stary czy nowy :)

Opublikowano
Najwidoczniej zrobił bez zdejmowania głowicy :) Ale gdyby były luzy na zaworach to by sciagał . Mowił ze pesymistyczny wariant by wyniosł około 2700 czyli ze zdejmowaniem głowicy itp

Czyli to co ja zrobiłem u siebie w buni uszczelniacze i planowanie głowicy :cool2: (pesymistycznie ;) ) wyszło po znajomości :mrgreen: 2450 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.