Skocz do zawartości

E90 318i układ dolotowy - kanał ssący przedni i kruciec ssą


jacekbiałkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zmianie filtra powietrza odkręciłem tzw. kruciec ssący (nr części 13 71 7 560 918) i stwierdziłem, że tylko jedna część jest przystosowana do przepływu powietrza a drugi wlot jest fabrycznie zamknięty - bez odkręcenia, wizualnie wygląda, że powietrze dostaje się przez 2 wloty a faktycznie tylko przez 1...

W związku z tym mam pytanie czy w wersji 320i jest inaczej.

Jeśli tak to może warto wymienić tę część by silnik mógł głębiej odetchnąć lub istnieje inny patent by to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W 320i z N43 jest dokładnie tak samo.

W większych silnikach (323i,325i,328i,330i) kruciec ssący jest inny (numer 13717541737) i ciągnie całym gardłem :8)

 

Zastanawiam się nad modyfikacją dolotu. Na pewno chcę założyć air scoops + wydajny filtr.

Krążę między kompletem aFe power, wkładem K&N. W nic droższego raczej nie będę się chciał pakować - głównie chcę poprawić doznania dźwiękowe ;)

Myślę też, czy by nie przerobić krućca ssącego i dorobić mu kawałek kanału, żeby powietrze było zasysane przez oba otwory.

 

Inna opcja to montaż krućca z większego silnika - konkretnie chodzi mi o ten numer, który podałem.

I wtedy do tego komplet aFe/simota/gruppe M/etc + custom kanał do przepustnicy. To będzie droga zabawa, niekoniecznie warta świeczki.

Ale efekt może być interesujący ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

ja kupiłem http://allegro.pl/carbon-uklad-dolotowy-dolot-aero-form-bmw-e90-320-i4835679717.html, niestety pomimo prób montazu w 2 warsztatach zawsze dotykał maski, a jakość wykonania pozostawiała wiele do życzenia, mozna rozwiercić 2 kanał w ori.

ewentualnie mozesz coś poszukać z AFE, albo sam odlać z carbonu :norty:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W 320i z N43 jest dokładnie tak samo.

W większych silnikach (323i,325i,328i,330i) kruciec ssący jest inny (numer 13717541737) i ciągnie całym gardłem :8)

 

Zastanawiam się nad modyfikacją dolotu. Na pewno chcę założyć air scoops + wydajny filtr.

Krążę między kompletem aFe power, wkładem K&N. W nic droższego raczej nie będę się chciał pakować - głównie chcę poprawić doznania dźwiękowe ;)

Myślę też, czy by nie przerobić krućca ssącego i dorobić mu kawałek kanału, żeby powietrze było zasysane przez oba otwory.

 

Inna opcja to montaż krućca z większego silnika - konkretnie chodzi mi o ten numer, który podałem.

I wtedy do tego komplet aFe/simota/gruppe M/etc + custom kanał do przepustnicy. To będzie droga zabawa, niekoniecznie warta świeczki.

Ale efekt może być interesujący ;)

 

na pewno nie bierz filtrów nasączanych to nie e30 i jest duża szansa, że będziesz szybko przepływke wymieniał, nie wszystko musi się kalkulować finansowo, banan na twarzy jest bezcenny

A! i odpuśc simotę, albo najpierw sobie obejrzyj!

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad zrobieniem samemu z carbonu się zastanawiam ;)

 

No właśnie, w paru miejscach widziałem, żeby brać tylko filtry suche.

Jeśli się nie mylę to K&N ma wszystkie nasączone? aFe i AEM oferuje suche, nie wiem jak w przypadku Simoty.

 

Jestem ciekaw jak się sprawdza BMC CDA czy airboxy Simoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.