Skocz do zawartości

Usuwanie wyłączanie NOX silniki serii N43.


Owca007

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie wiem dokładnie ile kilometrów zrobiłem, ale obstawiam tak ok 3.500-4.000 bez noxa i nic się nie dzieje, błędów nie wywala, check się nie świeci, nie pali bardzo dużo

ja jeżdżę tak 80% to trasy

sprawdzam sobie regularnie inpa i co do noxa to błędów brak

nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

8-10 tys km bez noxa, nie pamiętam dokładnie teraz ile to było, ale w tych granicach

program poprawiany miałem, bo wyskoczył tylko błąd o obecności noxa i braku sygnału, a chciałem mieć całkowicie bez jakichkolwiek komunikatów pod INPA

żadnych checków z braku noxa, jeździ normalnie, pali normalnie, nic negatywnego nie zauważyłem... :)

będę dalej obserwował

 

powrót ewentualny do noxa to wgranie fabrycznego softu i wymiana czujnika na sprawny/nowy

 

 

z tego co wyczytałem na zagranicznych forach nox wywala takie błędy jak coś z nim jest nie tak:

30ea denox catalytic converter, sulphurised

2af4 nox sensor electric

2af2 nox sensor linear

2af6 nox sensor binary

2af9 nox sensor, nox signal: coast mode check

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Krótka wypowiedź po pewnym czasie od wyłączenia obsługi NOX.

 

Po przejechaniu naprawdę znacznej ilości kilometrów stwierdzam, że można spokojnie noxa sobie wyłączyć, jeżeli ktoś nie chce wymieniać sondy na nową.

Jeżeli chodzi o jazdę i działanie samochodu to nie ma żadnej odczuwalnej różnicy. Jest tak samo jak z noxem, ciężko określić spalanie, ponieważ jest to zależne od wielu czynników, ja na przykład jadąc jakąś trasnę i wracając w ten sam dzień, inaczej jadę rano a inaczej wieczorem... Raz mi się spieszy a raz nie.

Myślę, że każdy spalanie oceni wg siebie.

Minusem usunięcia noxa jest to, iż w katalizatorze zbiera się siarka, nie wiemy jak on się zachowa za jakiś czas, czy nie spowoduje to uszkodzenia, moim zdaniem nic się nie stanie, ale może niech wypowie się jakiś socjalista.

Są też osoby, które potrafią taki katalizator po prostu udrożnić, wymienić na inny czy tez usunąć, ja akurat w takie rzeczy nie chciałem się bawić.

 

Ja osobiście wróciłem do noxa... dlaczego?

A no dlatego, że zrobiłem aktualizację softu do najnowszego w samochodzie przez co automatycznie musiałbym noxa ponownie wyłączać. Aktualizację zrobiłem, ponieważ bardzo polecali na bimmperpost.

Różnica przed i po jest ogromna, to jakbym wsiadł do innego samochodu, każdemu polecam.

W związku z tym od razu wpadły nowe świecie i.. kupiłem noxa :) Wsadziłem i teraz jest jak fabryka dała.

 

Każdy może sam wybrać do chce, nowy nox czy jednak usunąć.

 

 

Zachęcam do zadawania pytań, czy swoich własnych uwag. Mało jest tematów na forum o benzynach większość to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ppatryk Chyba jesteś w błędzie jeśli chodzi o magazynowanie siarki przy wyłączonej sondzie NOX:

viewtopic.php?f=70&t=245047

Aby usunąć siarkę silnik wraca do trybu homogenicznego (lambda <= 1), zapłon jest opóźniany aż temperatura w katalizatorze nie wzrośnie do 650 stopni Celsjusza. Dopiero wtedy magazynowana siarka przekształca się w dwutlenek siarki i zostaje usunięta.

...no chyba, że temperatura spalin jest za niska - to pewnie jest ściśle związane ze stylem jazdy.

 

 

@pawel_e81 Jeśli soft nowy, to pewnie świece+cewki. Masz jakieś błędy?

Ja robiłem update softu pół roku temu, potem wizyta w ASO ze względu na wypadanie zapłonu i pracę na 3 garach (a zdarzyło mi się to aż raz wracając z wakacji po przejechaniu 400km i 2km od domu :D).

Diagnoza - wymiana NOX + nowy soft, a że miałem nowy to tylko NOX. Do tego kazałem zmienić świece i cewki i silnik pracuje jak z fabryki :8)

 

 

BTW, ostatnio w inpie znalazłem coś takiego jak "EOL operation mode switching" w "system diagnosis".

I opcje do wyboru:

- start switch operation mode homogen

- start switch operation mode homogen-layer

- start switch operation mode layer

- start switch operation mode homogen & lambda = 1

- stop switch operation mode

 

Jeszcze tego na swoim aucie nie sprawdzałem, ale wszystko wygląda na to, że w łatwy sposób można zmusić silnik do pracy w trybie jednorodnym albo uwarstwowionym.

Czy tylko mi się wydaje, że to prosty sposób na sprawdzenie czy problemy z pracą silnika są spowodowane wadliwą sondą NOX? :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ppatryk Chyba jesteś w błędzie jeśli chodzi o magazynowanie siarki przy wyłączonej sondzie NOX:

viewtopic.php?f=70&t=245047

Aby usunąć siarkę silnik wraca do trybu homogenicznego (lambda <= 1), zapłon jest opóźniany aż temperatura w katalizatorze nie wzrośnie do 650 stopni Celsjusza. Dopiero wtedy magazynowana siarka przekształca się w dwutlenek siarki i zostaje usunięta.

...no chyba, że temperatura spalin jest za niska - to pewnie jest ściśle związane ze stylem jazdy.

 

może być, wymieniałem termostat niedawno

a tak to jeżdżę głównie 80% trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BTW, ostatnio w inpie znalazłem coś takiego jak "EOL operation mode switching" w "system diagnosis".

I opcje do wyboru:

- start switch operation mode homogen

- start switch operation mode homogen-layer

- start switch operation mode layer

- start switch operation mode homogen & lambda = 1

- stop switch operation mode

 

Jeszcze tego na swoim aucie nie sprawdzałem, ale wszystko wygląda na to, że w łatwy sposób można zmusić silnik do pracy w trybie jednorodnym albo uwarstwowionym.

Czy tylko mi się wydaje, że to prosty sposób na sprawdzenie czy problemy z pracą silnika są spowodowane wadliwą sondą NOX? :8)

 

 

 

 

Tym sondy nie sprawdzisz, raczej lambde bo tym sterujesz glownie lambda, a wlascie jej wartosciami referencyjnymi i faktycznie tym wlaczasz prace jednorodna lub uwarstwiona mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A no dlatego, że zrobiłem aktualizację softu do najnowszego w samochodzie przez co automatycznie musiałbym noxa ponownie wyłączać. Aktualizację zrobiłem, ponieważ bardzo polecali na bimmperpost.

Różnica przed i po jest ogromna, to jakbym wsiadł do innego samochodu, każdemu polecam.

 

Czy to można samemu zrobić taką aktualizacje? Czy trzeba koniecznie jechać do jakiegoś warsztatu?

Czytałem że koszt wynosi tego ok 500PLN? Czy jest ktos w Warszawie kto zna się dobrze na tych silnikach i będzie mi w stanie pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 zł to całe autko tyle kosztuje

 

Będę wdzięczny jak to bardziej rozwiniesz bo nie wiem co masz na myśli :)

 

W ogóle jest taki plan by odwiedzić lokalnego mechanika który może nie jest z autoryzowanego serwisu (może i lepiej bo podobno tam tylko części zamieniają i nie koniecznie pojadają bogatą wiedzę fachową) i dowiedzieć się ile kosztują naprawy oraz części nie koniecznie nowe mogą być regenerowane bądź używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update całego softu w samochodzie, czyli wszystkie sterowniki, które się da, począwszy od silnika, kończąc na klimatyzacji

 

warto jechać do normalnego mechanika, ale ważne by był to ktoś, kto zna się na BMW lub robi je na co dzień

jak widzę potem takiego mechanika od wszystkiego, to taki by tylko pół auta wymienił a nie naprawił coś skutecznie i fachowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 zł to całe autko tyle kosztuje

 

Będę wdzięczny jak to bardziej rozwiniesz bo nie wiem co masz na myśli :)

 

W ogóle jest taki plan by odwiedzić lokalnego mechanika który może nie jest z autoryzowanego serwisu (może i lepiej bo podobno tam tylko części zamieniają i nie koniecznie pojadają bogatą wiedzę fachową) i dowiedzieć się ile kosztują naprawy oraz części nie koniecznie nowe mogą być regenerowane bądź używane.

 

 

Ja updateowalem soft w Auto Fus za 500 PLN z groszami - silnik N43 mialem z 2007 roku, wgrano mi soft z 2011. Robilem to 2 lata temu czyli w 2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja updateowalem soft w Auto Fus za 500 PLN z groszami - silnik N43 mialem z 2007 roku, wgrano mi soft z 2011. Robilem to 2 lata temu czyli w 2013.

 

Jak Ci się sprawowało auto po upgrade? Czy coś się psuło, badź było wymieniane?

 

Czy uważacie że jakby BMW miało już ten właściwy sofware od samego początku/premiery to silnik N43 miał dobrą opienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja updateowalem soft w Auto Fus za 500 PLN z groszami - silnik N43 mialem z 2007 roku, wgrano mi soft z 2011. Robilem to 2 lata temu czyli w 2013.

 

Jak Ci się sprawowało auto po upgrade? Czy coś się psuło, badź było wymieniane?

 

Czy uważacie że jakby BMW miało już ten właściwy sofware od samego początku/premiery to silnik N43 miał dobrą opienie?

 

 

Lepiej ale ja sie skarzylem na cos innego. Generalnie lepiej sie zbieral z dolu. Tym bardziej ze ja posiadalem auto z poczatku produkcji wiec moj software mial wszystkie bledy wieku dzieciecego.

 

Uwazam ze ten silnik najgorszy nie jest, procz wad slizgow, lanucha, napinacza, cewek, wtryskow, pompy wysokiego cisnienia, popychaczy to calkiem dobry motor ;)

A na powaznie to ekologia zabija motory, ten silnik czasami bedzie bujal na jalowym, czuc takie wibracje, ale to jest zwiazane z podawaniem wiekszej dawki paliwa, siarki, NOXy dopalanie. Mi ostatnio Adam z Raszyna robil jakis fix przy pompie wysokiego cisnienia i moge powiedziec, ze lubie teraz jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałby lepszą opinię przede wszystkim gdyby od początku były lepsze cewki (akcja serwisowa), czujnik NOx oraz oprogramowanie.

 

Kiedy była ta akcja? rozumiem że kupując które kolwiek N43 to już jest zrobione? Głupie pytanie ale z tego co czytałem to niektórzy ludzie nadal jeżdżą na starym software?

 

wad slizgow, lanucha, napinacza, popychaczy to calkiem dobry motor ;)

 

Czy są jakieś sposoby poza fabryczne by to naprawić albo części innie niż marki BMW które rozwiążą te problem raz na zawsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Miałby lepszą opinię przede wszystkim gdyby od początku były lepsze cewki (akcja serwisowa), czujnik NOx oraz oprogramowanie.

 

Kiedy była ta akcja? rozumiem że kupując które kolwiek N43 to już jest zrobione? Głupie pytanie ale z tego co czytałem to niektórzy ludzie nadal jeżdżą na starym software?

 

wad slizgow, lanucha, napinacza, popychaczy to calkiem dobry motor ;)

 

Czy są jakieś sposoby poza fabryczne by to naprawić albo części innie niż marki BMW które rozwiążą te problem raz na zawsze?

 

 

Niekoniecznie, warto spisac VIN i zadzwonic do ASO, czy byla przeprowadzona akcja serwisowa. Auta trafiaja z rak do rak i czesto dealer BMW nie wie gdzie w jakich rekach jest auto i nie ma jak wezwac na akce serwisowa.

 

 

A czy sa sposoby poza fabryczne zeby to naprawic .... hmmm... uwazam ze ASO powinno:

 

1) wezwac wszystkie auta na update software'u

2) wymienic komplety rozrzadow w tych autach - lub wylaczcyc uwarstione mieszanki w tych motorach - pozostawiajac dawki stechiometryczne - kosztem wiekszego spozycia paliwa - o okolo 2,3 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W silniku N43 posiadamy sterownik Siemens MSD80. Usunięcie programowe NOX jest jak najbardziej możliwe, w innych silnikach także, dowolne sondy też można usuwać np. jak ktoś robi wydech sportowy. Tylko trzeba wiedzieć jak, a mało kto wie, może prawie nikt nie wie. Wie na pewno GCS. I jego warto zapytać o cenę itp.

W moim przypadku:

czas odczytu danych z DME ok godzinę, a plik ma tylko 2MB, jednak czasem tak jest, zależy jak szybka jest komunikacja, w tych sterownikach akurat tyle to trwa;

czas modyfikacji mapy, to ok pół godziny;

czas wgrywania ponownie to ok 15 minut.

 

Zanim usunąłem wywalało mi typowe błędy dla noxa 2AF2, 2AF4, 2AF6, w różnych odstępach kilometrów, ale zawsze podczas spokojnej jazdy.

 

Przejechałem dopiero ok 200km od wywalenia noxa i nie jestem w stanie za dużo powiedzieć, nic się nie zmieniło. Samochód jak jeździł tak jeździ. Będę obserwował, liczył spalanie, sprawdzał błędy na kompie oraz jak się zachowuje samochód. Jeździ teraz na mieszance z pierwszej sondy, więc jest wszystko OK.

 

Zdecydowałem się na programowe wywalenie noxa, ponieważ cena jest dobra w porównaniu do nowej sondy oraz teoretycznie nie może się nic złego dziać.

W każdej chwili można wgrać stary ori soft i zakupić nową sondę.

 

Wie na pewno GCS. I tak jest, wyłączenie sondy lambda za katalizatorem wykonała właśnie ta firma, bardzo profesjonalna obsługa. Żadnych minusów w jeździe nie zauważyłem. Zabieg wykonany wysyłkowo. Koszt - 450zł brutto.

Po tygodniu odezwali się do mnie z pytaniem czy wszystko jest ok, co bardzo miło z ich strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam pytanie pewnie już gdzieś było ale jestem tu nowa i nie mam tez czasu szukac bo auto stoi u mechanika i czeka na decyzje. Padła sonda NOX mam BMW e90 2007 przebieg 205 tyś. Benzyna plus gaz. Wymiana sondy 1000 zł bez zadnej gwarancji ze usterka się nie powtórzy z powodu instalacji gazowej. Wyłączenie NOX 400zł. I teraz moje pytanie. Co zrobić. Jakie mogą być skutki uboczne wyłączenia sondy. Czy wpływa to na jazdę na moc? Czy można uszkodzić cos wiecej? Czy lepiej wymienić i czekać czy znow nie padnie? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.