Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Ostatnio borykałem się z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze w n42b20. Już po odpaleniu na zimno silnik nie trzymał obrotów jak należy a po krótkiej przejażdżce kulał. podłączyłem pod kompa (wypadanie zapłonu 4 cyl. ). Zamieniłem świece i cewki miejscami , potem nową zapasową dałem na 4 i nic . przemierzyłem instalację z cewek do komputera , zasilania i masę na cewkach i nic. spr kompresję 4 cyl. 12 bar. silnik jest po remoncie tzn. rozrząd ,uszczelniacze zaworów ,prowadnice ,o-ringi vanos - wszystko robione w D.Goślinie z 4 miesiące temu. w końcu wziąłem się za demontaż kompa silnika ale nie mam opalarki żeby puściła płytka od obudowy ecm i złożyłem z powrotem. Możliwe że coś nie kontaktowało w elektronice wewnątrz gdyż po złożeniu od razu zaczął chodzić dobrze? piny były w stanie idealnym. Acha na koniec rozpiąłem jeszcze silnik valvetronic i tak go odpaliłem - podłączyłem ponownie-kontrolka check engine się paliła ale silnik chodził równo.

druga sprawa to czasami po odpaleniu mruga kontrolka recznego żółta, kontr. trakcji i chyba eml , wtedy falują obroty . trwa to kilka sekund. wina alternatora ze już woła o regeneracje czy coś innego . w starych błędach był kilkukrotny bląd alternatora.proszę o pomoc

Opublikowano

Cześć miałem to samo falujące obroty czasami sam zgasł na wolnych obrotach wiecznie świecący check engine + EML czasami kontrolki ręcznego plus asc czasami brak reakcji na pedał gazu.

Problem był w rurce odmy + niedokręcona świeca + alternator

Opublikowano
no czasami mam problem po odpaleniu na zimno mrugajacych kontrolek reczny ,abs ,trakcja +lekko falujące obroty wystepuje to sporadycznie , nie wiem czy to wina alternatora ? co do wypadania załonu na 4 cyl . jak to ostatnio nastapiło mam nadzieję ze to nie z powody valvetronica?
Opublikowano
Właśnie podejrzewał bym valvetronica. Gdzieś czytałem na forum ze przycinal się wałek lub ten popychacz przy czwartym cylindrze, z tego wynikał brak kompresji na czwartym cyl. a sterownik podawał ciągle paliwo i zalewal go.Ps.nie wiem czy to powiązać z twoją sprawą?
Opublikowano
wlasnie jak nie gadal na 4 cylinder bylo czuc paliwo niespalone. dziwne tylko ze po spr wszystkiego zabralem sie za elektronike silnika ( rozbieranie ) lecz nie wyszlo gdyz plytka jest klejona do obudowy wiec zamontowalem ja z powrotem i od razu zaczal chodzic normalnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.