Skocz do zawartości

E46 318i N42 - EML i wielkie łykanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś zaobesrowałem dziwne zjawisko w mojej BMW.

Jadę sobie autem wszystko ok. Dostarłem do punktu miejsca, zatrzymałem się i nie zgasiłem silnika.

Po ok 1 miniucie stania usłyszałem i odczułem dziwną pracę silnika, trzęsł się. Wyskoczyła mi kontrolka EML.

Zostawiłem, nasłuchiwalem się. No nic. Zgasiłem silnik, odpaliłem i problem znowu i znowu coraz to głośniej można powiedzieć.

Zgasiłem silnik, pchnełem w auto w bezpieczne miejsce. Odpaliłem 30 sekund ok i znowu zaczyna i bardziej wyraźnie to słychać. Zgasiłem silnik.

Wystraszyłem się, z racji z tego że auto kupiłem 4 tyg temu i podobny efekt takiego czegoś odczułem 1 tydzien - 2 tygodnie temu, ale przez chwile i ustało po 1 dniu, ale nie tak mocno jak teraz.

Dobra więc ide do auta odpalam, przeczytałem w internecie (tutaj), że autem mogę dojechać do domu ( awaryjnie max 3k obrotów), ale OBROTY mi falują więc tylko lekko dałem gazu.

Silnik cały czas pracował głośno i telepotało się auto. Przerwałem to, bo mialem odczucie ze jest coraz gorzej.

Moje podejrzenia leżą i mam nadzieje, że tylko na przepustnicy. Jutro zabieram się za oczyszczenie.

Dodam, jeszcze że auto zjada mi masakrycznie duzo paliwa. Uczę się oszczędności, ale odczuwam jakby spalał 20 litrów na 100.

Zatankowałem ostatnio prawie pełny bak paliwa, jakis czas temu. Pojeździłem 2 dni.. nie całe (robie po 30km z domu do miasta, ale mniejsza z tym).

Wczoraj wykonałem test. Zatankowałem za 50zł. Co normlanie załużmy starczy mi na 100km. Wracam do domu, pokazuje mi ze jeszcze przejade 54 km.

Wstaje rano odpalam, pokazuje mi ze zrobie 7 km i gdy jade liczba spada wkrotkim czasie. Przejade moze z 200/100 metrow?

Wzrosło mi spalanie z 7.9 do 8.9. Czemu? Gdy akurat bardzo bardzo oszczednie jezdzilem. Moze to wina przepustnicy albo wymiany oleju?

Prosze o odpowiedzi.

Opublikowano

Skąd jesteś?

Przepustnica tu nie ma znaczenia.

Zrób taki test...

Otwórz maskę, sciagnij plastikową pokrywę na silniku, ta przy wlewie oleju, i odłączy okrągła wtyczke. Odpadł auto, jak silnik pracuje równo to valvetronic masz uszkodzony. Jak dalej to samo to cewki, świece.

 

Najlepiej podłącz pod komputer, będzie czarno na białym.

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
Za metodę pomiaru spalania należy ci się nobel normalnie... Sprawdź odmę, to raz, valvetronic jak kolega wyżej wspomniał, i policz spalanie normalnie - zalej pod korek, zrób 100 km i znowu pod korek. tylko tak można to dokładnie sprawdzić, pomiary kilometrów, komputer pokładowy - to wszystko bzdura.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Nobla już dostałem, ale mniejsza z tym.

Powiedzcie mi czemu tak silnik reagował i działał. Jaka moze byc tego przyczyna. Czytalem u was to wychodzi na to, ze brudna przepustnica.

 

EDIT: Zalałem paliwa pochodzil, telepał się, dodalem troche obrotów i problemu już nie ma.

Silnik pracuje dobrze, przy 1000 obrotow po 3-5 minutach spadają obroty do 800, 600,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.