Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Nie całe dwa tygodnie temu regenerowałem turbinę w OPTurbo i autko super jeździ po regeneracji. Pokazali mi później wirnik turbiny(zdjęcie poniżej) i powiedzieli że ich zdaniem te uszkodzenia nie powstały w skutek normalnej eksploatacji. I że powinienem jak najszybciej pojechać sprawdzić wtryski paliwa(czy nie przelewają) i zaślepić kolektor(pozbyć się obracających blaszek).

Uszkodzony wirnik:

http://images70.fotosik.pl/142/efd296d2a9ec1a9em.jpg

 

No i jak mi powiedzieli, tak posłuchałem. Znalazłem jeszcze tego samego dnia gościa od regeneracji wtrysków i do zaślepienia kolektora.

 

Umówiliśmy się na koszt 300zł + ew. regeneracja wtrysków. Kiedy chiciałem odebrać samochód policzył mi 400zł nie wiadomo dlaczego... + zakupione zaślepki- ten fakt już pomijam.

 

Powiedział mi że wtryski są dobre, zapytałem go jak to sprawdzał czy komputer podpinał(jakiś wydruk etc) - powiedział że nie podpinał kompa bo głupoty i tak tylko pokazują, sprawdził chyba przepływomierzem. No i nie wiem czy do takiej operacji trzeba wykręcić wtryski etc ?

 

Zaślepił też kolektora.

 

Przejechałam kilkanaście kilometrów wsłuchując się w prace silnika, i przy równym 1 tys. i równych stałych 2 tyś obrotów jakby zaczynał delikatnie buczeć.. wcześniej tego nie słyszałem ale uznałem że może to zasługa regeneracji turbiny ..

 

Później sprawdziłem pod maską co się dzieje przy tych obrotach. na biegu jałowym silnik bardzo mocno drży i kiedy położyć rękę na obudowie bardzo mocno czuć te wibracje. Wcześniej na pewno nie było tak mocne. Podobnie na wyższych obrotach. Przy otwartej masce już słychać buczenie dużo lepiej niż z wewnątrz.

 

Gdzieś czytałem że to może być wina wtryskiwaczy ? Może coś źle złożył ?

 

Czy może to być wina zaślepienia kolektora ? Nigdzie nie spotkałem się na forum z takim zjawiskiem.

 

Prośba o wsparcie od czego zacząć w identyfikacji problemu ?

 

Samochód to BMW e90 320d 2008

Opublikowano

temat tych klapek zawirowań w kolektorze był tu często wałkowany. wyrzucenie klapek i zastosowanie zaślepek, wg mnie, powoduje gorszą pracę motoru (wibracje) w niskich zakresach obrotów.

w przypadku mojego auta objawiało się to właśnie większymi wibracjami. po wymianie kolektora na nowy problemu nie ma -osobiście uważam, że Niemcy wiedzieli co robią pakując tam te klapki.

Ale jak to w życiu bywa -ile aut tyle opinii.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

U mnie klapki po wyjąciu okazało się że są w stanei bardzo dobrym, poczekam na więcej opinii.

 

Ale zastanowię się nad odwróceniem procesu.

 

A co sądzicie o odmie, warto ją wymienić skoro ponownie rozkręcą silnik ?

Opublikowano

No właśnie mam podobne wrażenia, wibracje wzmogły się bardzo.

 

i dlatego obawiam się czy nie wpłyną na inne części po dłuższym czasie.

 

Na tą chwilę odradzałbym zaślepianie. Szczególnie jeżeli najpierw można sprawdzić stan klapek w kolektorze i ew. dodatkowo zabezpieczyć sylikonem jakimś.

 

Chyba tak właśnie zrobię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.