Skocz do zawartości

E38 blad sondy, brak mocy, nierowna praca, kopci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie, mam niemaly problem. jestem posiadaczem E38 740ila 286 km z 1994 roku. posiadam auto niecaly rok, podczas wyjazdu za granice z autem zaczely sie problemy;

 

w aucie ubywalo mocy, wyzej ciagna kazdy bieg, slabiej przyspieszal, niekiedy zamiast zmienic bieg to trzymal go jakbym jechal manualem. stawialem na czujnik polozenia walka rozrzadu, wymienilem go oraz mialem sie udac do znajomego aby usunac blad. lecz najpierw musialem pokonac 130 km. byl slabszy ale jak sie rozpedzil po wyzej 100km to juz jechal, po przejechaniu tego dystansu zaczol strasznie nierowno chodzic na wolnych obrotach, postal z 30 min . odpalilem ruszylem i jechal, po ujechaniu jakis 10 km auto calkiem stracilo moc, na prostym odcinku rozpedzilsie zaledwie do 40, zaczol kopcic, smierdziec paliwem, dodam ze po przejechaniu tych 140 km z baku ubylo jakies 40 litrow. nie mogl sie wkrecic na obroty , wydawalo mi sie ze cos z powietrzem jest nie tak odlaczylem wiec i zdjolem mu przeplywomierz, ostygl troche ruszylem i przejechalem jakies kolejne 10 km z predkoscia ok 40 km /h po czym nie mial sily podjechac pod mala goreczke. nie wiem co sie stalo, po podpieciu do komputera za pomoca programu inpa pokazal blad sady pierwszej ktory ciagle wraca wiec kupilem sade firmy nkg ngk cos takiego, koszt 200 zl , zalozylem i dalej nnic.

 

mowiac krotko o objawach. blad sady lambda 201 , brak sily do jakiejkolwiek jazdy, jak ruszy obroty ida do 1500 i dalej nie idzie, po dluzszym czasie zmienia dopiero bieg, takjakbym lewa komora silnika, od kierowcy nie dzialala bo po odlaczaniu cewek na odpalonym silniku nic sie nie dzieje, cykaja jakby wtryskiwacze, oraz gdy auto chodzi na obrotach ok400 500 bardzo nierowno to slychac pokanie(dzwonienie) w silniku od dolu.

 

a i jeszcze dodam ze gdy wszystko bylo sprawne i dostal dobrze w pedal to czuc bylo jakby cos sie palilo, ale tylko wtedy gdy zamykalem obrotomierz, aktualnie smierdzi tak ciagle i mniedz silnikiema grodzia wydobywa sie dym, jak spalinami czuc.

 

panowie, jakies diagnozy? sporo tego jest, wiem ale od czego zaczac? co sprawdzic? sady sa nowe to odpadaja, czujnik polozenia walkow uzywka, moze byc to jego sprawka?

z gory dziekuje za pomoc.

 

odczyty z inpy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c1bbbb852d30c8da.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c281171cf506d7d5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cd13de408c648616.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d11d026d951cd2d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/315be1729c7e3bba.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2484e86316b6d065.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/230fb9c0c5dbb159.html

Opublikowano
Szczerze to nie znam dokładnie budowy tego silnika ale jeśli jest taka możliwość to wypnij cala listwę wtryskowa od tej nie działającej strony i spróbuje odpalić silnik i zobacz czy wtryski prawidłowo podają paliwo
Opublikowano
Szczerze to nie znam dokładnie budowy tego silnika ale jeśli jest taka możliwość to wypnij cala listwę wtryskowa od tej nie działającej strony i spróbuje odpalić silnik i zobacz czy wtryski prawidłowo podają paliwo

Mysle ze wtryski podaja bez problemowo paliwo, bo skad by bylo takie spalanie jezeli dajmy na to 4 wtryski by nie podawaly.

Opublikowano
Bo jeśli wtrysk leje to wtedy jest spalanie a mocy brak może być ze cala listwa nie ma ciśnienia wtedy wydlurzaja się czasy wtrysku ale z braku ciśnienia wtrysk nie rozpyla tylko leje. Najlepiej odpadł go na pol min. i wykręca świece i zobacz jak wyglada, czy jest zalana, zakopcona...
Opublikowano
Druga sprawa to iskra, jeśli będzie niewłaściwa lub całkowity jej brak to również wtryski będą pompowac paliwo i to nawy sporo więcej jak normalnie ponieważ sonda będzie wykrywać spore ilości tlenu efektem czego jest zwiększanie ilości poliwa.
Opublikowano
gdy wszystko bylo sprawne i dostal dobrze w pedal to czuc bylo jakby cos sie palilo, ale tylko wtedy gdy zamykalem obrotomierz, aktualnie smierdzi tak ciagle i mniedz silnikiema grodzia wydobywa sie dym, jak spalinami czuc.

Nie mam pytań... Wbrew powszechnym w niektórych kręgach przekonaniom BMW serii 7 to NIE JEST AUTO SPORTOWE. Całkiem możliwe że Ci pierścienie szlag trafił. Dużo objawów pasuje...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Nie mam pytań... Wbrew powszechnym w niektórych kręgach przekonaniom BMW serii 7 to NIE JEST AUTO SPORTOWE. Całkiem możliwe że Ci pierścienie szlag trafił. Dużo objawów pasuje...

ale czy tracilby moc stopniowo? raz tez mialem taki przypadek ze gdy mialem luzne klemy od akumlatra(nie wiem czy ma to cos wspolnego i czy to istotne) to tez byl slabszy sporo i ciagna biegi wyzej na obrotach i pracowal nierowno, ale dokrecilem akumlator , pochodzil chwile na wolnych obrotach i wszystko wrocilo do normy

Opublikowano
Druga sprawa to iskra, jeśli będzie niewłaściwa lub całkowity jej brak to również wtryski będą pompowac paliwo i to nawy sporo więcej jak normalnie ponieważ sonda będzie wykrywać spore ilości tlenu efektem czego jest zwiększanie ilości poliwa.

sprawdzilem iskre jest ok. kazda ze swiec byla mocno okopcona. najpierw wyciagnalem wszystkie swiece z komory od pasarzera i sprawdzalem swiece to auto nie odpalalo, tylko krecil a gdy ta wkrecilem a wykrecilem od strony kierowcy wszystkie i sprawdzalem to za kazdym razem zapalal. takjakby ta komora od kierowcy nie pracowala. no i strasznie kopci, czuc benzyne w oleju. z wtryskami jest troche pracy , zajme sie tym jutro .

Opublikowano
Sprawdź również czy nie lapie lewego powietrza(jesli nie wiesz jak to daj znac). odłączył najpierw potencjometr przepustnicy (z inpy wnioskuje ze jest cos z nim nie tak) i sprawdź co się dzieje z silnikiem. Później odłączył sade najpierw jedna później druga i po każdej czynności odczekaj chociaż z pol min i obserwoj co się dzieje z silnikiem. Sprawdzic mozesz również czujnik położenia walka rozrządu od tego nie działającego banku. Sorry ze tyle tego wymyslam no ale tak przez forum to trochę jak wrurzenie z fusów, żebym sam mógł pogrzebać przy tym silniku to może szybciej byśmy znaleźli przyczynę
Opublikowano
no ale przecież nie działa... Moment zapłonu może być ustalany względem wału korbowego ponieważ w zapłonie istotne jest położenie tloka, a momęt wtrysku paliwa może być ustalany względem walka rozrządu gdyrz jak mamy vanosa monet otwarcia zaworów jest różny względem położenia wału korbowego w zależności od RPM silnika. Owszem może malo prawdopodobne ale lepiej to sprawdzić bo na moje oko to ten silnik ma pewnie kilka usterek nałożonych na siebie
Opublikowano
Sprawdź również czy nie lapie lewego powietrza(jesli nie wiesz jak to daj znac). odłączył najpierw potencjometr przepustnicy (z inpy wnioskuje ze jest cos z nim nie tak) i sprawdź co się dzieje z silnikiem. Później odłączył sade najpierw jedna później druga i po każdej czynności odczekaj chociaż z pol min i obserwoj co się dzieje z silnikiem. Sprawdzic mozesz również czujnik położenia walka rozrządu od tego nie działającego banku. Sorry ze tyle tego wymyslam no ale tak przez forum to trochę jak wrurzenie z fusów, żebym sam mógł pogrzebać przy tym silniku to może szybciej byśmy znaleźli przyczynę

 

po odlaczeniu potencjometra przepustnicy spadl na wolniejsze obroty , ppoodlaczeniu sady od kierowcy(ta strona nie dziala) po chwili wszedl na wyzsze obroty i po chwili wyrowanal do poprzednich. po odlaczeniu sady ze sprawnego baku zero roznicy na silniku, zaraz ja wymieniam bo mam nowa. po odlaczenia czujnika polozenia walka rozrzadu rowniez nic sie nie dzieje(on podlaczony jest do tego baku ktory nie dziala).jak sprawdzic szczelnosc dolotu?

Opublikowano
Szczelność najłatwiej sprawdzić przy użyciu plaka, psikasz w miejscach gdzie może ciągnąć lewe powietrze i jeśli jest jakas nieszczelność to silnik zaciągniętych plaka i zmienia się obroty na chwile. spróbuj może przełożyć te czujniki położenia walka z jednej strony na druga bo skoro silnik nie zareagował na jego odłączenie to może jest padniety.
Opublikowano
Jeszcze takie pytanie co do czujnika. Czy firma eps to dobra firma? Sprzedawca zapewnia ze bedzie dzialac bez problemowo i ze to dobra firma.no i kolejna sprawa co z tymi sadami? Sa zle ze zmienily wartosc na za wysoka?
Opublikowano
Co do firmy to nie mam pojecia , pierwsze słyszę o takiej. Najpierw przeluz z te czujniki bo nie wiedomo czy w ogóle to wina czujnika, bo może się okazać ze czujnik jest dobry. Sady tez podejzewam ze miales dobre bo z tego co pamiętam błąd 201 nie świadczy o tym ze sonda jest walnieta tylko ze działa poza zakresem, czyli w spalinach było sporo tlenu a nawet mogło być tak ze nie było w ogule spalin tylko powietrze.
Opublikowano
Co do firmy to nie mam pojecia , pierwsze słyszę o takiej. Najpierw przeluz z te czujniki bo nie wiedomo czy w ogóle to wina czujnika, bo może się okazać ze czujnik jest dobry. Sady tez podejzewam ze miales dobre bo z tego co pamiętam błąd 201 nie świadczy o tym ze sonda jest walnieta tylko ze działa poza zakresem, czyli w spalinach było sporo tlenu a nawet mogło być tak ze nie było w ogule spalin tylko powietrze.

 

czujnika nie da sie podmienic, ten od polozenia walka jest dluzszy troche i ma okragly magnez na koncu a ten od walu ma prostakatny, taki jak zeby na kole i nie wystaje. czyli chyba pozostaje zamowic nowy, pyatnie jaka firme wziac

Opublikowano
Jeszcze takie pytanie co do czujnika. Czy firma eps to dobra firma? Sprzedawca zapewnia ze bedzie dzialac bez problemowo i ze to dobra firma.no i kolejna sprawa co z tymi sadami? Sa zle ze zmienily wartosc na za wysoka?

Co do czujnika, to TYLKO I WYŁĄCZNIE oryginał, VDO siemens bodajże. Nie ma co żałować stówki różnicy na tak ważnym elemencie. Praktycznie każdy kto kupił taniochę miał potem problemy z tym czujnikiem - poczytaj trochę forum.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.