Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

 

Temat wałkowany chyba na każdym forum dyskusyjnym. Chodzi o hydrauliczną regulację położenia świateł w e30tce. Niektórzy to naprawiają - zwykle pada pompka w kabinie albo któryś wężyk traci szczelność. Inni zamieniają na regulatory elektryczne od fiesty. To było chyba opisane na stronie http://www.e30.de

Ja niestety nie miałem czasu naprawiać ani wymieniać, a potrzebowałem ustawić światła wyżej niż 10m przed autem i jest sposób:

 

od strony komory silnika, po zdjęciu plastykowych osłon świateł, wykręcamy maksymalnie ręczną regulację (taka ząbkowana objemka czarna) tłoczka od regulacji świateł. do samego końca (światła całkiem w dół). jak już zacznie nam gwint przeskakiwać, można tłoczek delikatnie pociągnąć do siebie. powinien się wysunąć (wyskoczyć z blokadki na reflektorze). jak nie będzie chciał to trzeba zdjąć osłonę świateł z przodu i czymś go podwarzyć. Potem, jak już mamy tłoczek w ręku, widać że wystaje z niego śruba zakończona kulką z nacięciem na śrubokręt krzyżakowy. I tu jest właśnie extra regulacja - można tą śrubę wykręcić jeszcze ok 1-1.5 cm co pozwoli na podniesienie reflektorów nawet za bardzo. Potem zostaje nam dopasowanie (po złożeniu oczywiście) położenia świateł ręczną regulacją (tą czarną opaską z ząbkami) i koniec. Dopóki auta nie dopakujemy - światełka świecą jak należy :cool2:

Zgadzam się że to patent i McGaveryzm ale czasami się przydaje ;)

 

pozdrawiam! :mrgreen:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

witam

mam pytanie

reflektor mijania jest nzamocowany na 3 śruby dwie na górze mają takie czarne nasadki które je mocują do ramki reflektorów. 3 śruba ta do ręcznego regulowania co jest na dole powinna też mieć taką końcówkę czarną (mocującą ją do ramki) czy jakąś innąbo ja mam jakąś białą o innym kształcie.

i jeszcze jest tu taki problem - jak naginam obudowe reflektora tak żeby świecił do góry to śruba która jest przy tej ręcznej regulacji wysówa sie z tego ,,ręcznego ustawiania ,, tzn tej czarnej plastikowej tulejki.

pytanie można wyciągnąć ten mechanizm i go jakoś naprawić??????

Opublikowano

o ile dobrze pamietam to sruba powinna wskoczyc w to czarne (sruba ma lepek w ksztalcie kulki i ta kulka ma się wtrzasnąć w to to czarne, w przeciwnym razie reflektor będzie latał góra i dół na wybojach). Można zdjąć wszystko. Od strony silnika zdejmujesz te plastyki ochraniające reflektory, potem odpinasz żarówki, od góry zdejmujesz takie metalowe zapinki żeby zdjąć atrapę. Potem z przodu (może być przy otwartej masce) odkręcasz po 2 śruby na stronę, zdejmujesz całą atrapę (to znaczy tą przy reflektorze) i masz 3 duże śruby krzyżakowe. Mocny śrubokręt i przed siebie. Jak odkręcisz ostatnią to przymknij maskę żeby wysunąć cały zespół reflektorów. PS. jeśli masz hydrauliczną regulację to musisz ją zjechać do zera (opis w pierwszym poście) i odpiąć od refletkora bo inaczej nic nie wyjmiesz. To tyle.

ps. takie czarne zapinki są do zdobycia na sztuki. Kupowałem dwie do siebie bo miałem popękane.

 

pozdrawiam!

 

aha. jak będziesz zdejmował światła to obrysuj sobie położenie na tych mocnych śrubach krzyżakowych bo tam jest jakaś regulacja w górę i w dół. Potem trafić na swoje miejsce jest trudnawo... :cool2:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

wymieniłem po dzwonie lampy ale na szrocie mieli tylko te z hydrauliką a ja nie mam instalacji wiec i tak je włożyłem no i w ty tez jest pokrętło którym ustawiam światła ok wiem jak to wyciągnąć ale jak wezme recznie na maksa do góry to i tak świecą za nisko a jak biore przefinam reflektor recznie to idzie do góry ale jak puszcze to wraca spowrotem...

 

co z tym fantem zrobić a moze nie da sie moze wymienic na te z regulacja reczna?

Opublikowano
na początek przeczytaj pierwszego posta...

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

rzeczywiście masz racje tylkojak ty to zrobiłeś? :jawdrop: :mad2: ja wyciągnąłem i krece tą srubą a tam wszysto razem z niąja nie wiem. blokowałeś w jakiś sposób ten plastik w środku ( tak wyciągnąłem tylko sam serwomotor z tym pokrętłem recznego ustawiania z ramki montażowej po odpięciu reflektora)

 

przy okazji co oznacza R/D i L/G (domyślam sie że R=prawy a L=lewy)napisane na obudowie leflektora.

jak to ma byc ustawione?

-prawy refletor = R/D

-Lewy = L/G co to oznacza i do czego słóży

:modlitwa:

Opublikowano

R/D L/D.... :shock: niewiem. Pewnie jest tak jak mówisz... a po co Ci to w ogóle? :P

wyciągnąłeś serwomotor, ok, i odpiąłeś od reflektora, z takiego białego zaczepu powinna wypstryknąć Ci śruba z łebkiem w kształcie kulki. Chyba że cały zaczep wyjąłeś z ramki. No w każdym razie tę śrubę można wykręcić co spowoduje, że zwiększy się odległość między siłownikiem i ramką, czyli jak to do kupy poskładasz to reflektor pójdzie do góry :) a precyzyjną regulację po złożeniu zrobisz ręcznie tym pokrętłem do poziomowania siłownika. Byłem na przeglądzie właśnie - działa :D sprawdzali światła, ustawili i było cacy.

 

Że też kurde zdjęć nie mam... postaram się zrobić, albo ze schematu może.. coś wydumam, będzie łatwiej.

 

pozdrawiam i powodzenia!

 

ps. mi się ten plastyk w środku nie obracał.... tylko dało się to wszystko wysunąć na ok 1.5-2 cm jak się mocno pociągnęło. ale potem samo wracało do środka...

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

tak wsystko rozumiem ja też jak pociągne to wszystko sie wysówa i powraca.

tylko jak kreciłem tą śruba z kulką to ona sie kreci i kreci i nic.

razem z taką tulejką plastikową w środku.

chyba to wymienie na normalne ręczne bo juz nie mam siły :mad2:

wszystko jest tak jak na twojej instrukcji w poprzednich postach

tylko ta śruba sie kręci razem z tulejką plastikową ale spróbuje jeszcze raz moze ją jakoś zablokuje czymś

Opublikowano
(...)tylko jak kreciłem tą śruba z kulką to ona sie kreci i kreci i nic. razem z taką tulejką plastikową w środku.(...)
uuuu :( no to do bani. Przykro mi, u mnie tulejka się nie obracała w żadnym reflektorze. Właściwie w palcach śrubę wykręciłem, bez śrubokręta. Jak się nie da zablokować to kicha będzie :|

 

powodzenia :cool2:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja w e30 zrobiłem tak: wyciągnąłem siłowniczek, zmierzyłem ile wystaje ta śruba z kulką, wykreciłem ja, nakręciłem nakrętkę z podkładką na tą śrobę i całośc poskładałem. Nakrętkę trzeba tak ustawic żeby podkładka opierała się o rant siłowniczka, i nie pozwalała tej ruchomej części się cofnąc, czyli trzeba wyciągnąc ruchomą częśc i zablokowac nakrętką, chyba jasny opis. Resztę regulacji robimy na obudowie siłowniczka. Pozdowionka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.