Skocz do zawartości

Wasza Opinia o e38 740li 4.4 v8


Igor21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeszukałem arch, ale nie uzyskałem odpowiedzi na wszystkie pytania które mnie trapią , potrzebuje waszej opinii na temat modelu 740 li 4,4 v8

 

Ogólnie to przymierzam się do kupna tego modelu, chciałbym się dowiedzieć na co mam zwracać uwagę i czego mogę oczekiwać po tym samochodzie...

Mile widziane kilka słów od siebie na ten temat

 

-Awaryjność , co się psuje najczęściej?

-Vanosy , gdy zaczynają cykać , jakie koszty wymiany?

-Na co zwrócić uwagę kupując ten model?

-Jak dbać o ten silnik czyli co i kiedy wymienić, oprócz oleju i filtrów,

 

.

Z góry dzięki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy trzyma moc. Jak będzie manual, to powinien 100-200kmh robić w 13-14sek, jak automat to 16-18sek.

Vanosy jak cykają, to się wymienia - vanosy 1500zł x 2 + robocizna 1500-2000zł (chyba, że sam będziesz robił, ale wtedy jeszcze blokatory potrzebujesz) + komplet na rozrząd (łańcuchy, ślizgi itp.) + separator oleju (skoro silnik rozkręcony) -> 7-9k powinieneś się zmieścić. Oczywiście potem nowy olej.

W V8 jest dużo elementów, więc i dużo się może zepsuć. Np. elektroniczna przepustnica, alternator (w 7er z vanosami też już chyba jest chłodzony wodą -> nowy 3k, regeneracja 700zł), pompa wody. Koniecznie trzeba wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią, jak nie były robione, bo inaczej pożegnasz się z chłodnicą w najgorszym możliwym momencie.

Trzeba też mieć sprawny układ chłodzenia, jak w każdym BMW jest raczej lipny. Więc jak nie trzyma idealnie temp. z odchyłkami +/-5st, to termostat i visco.

No i masa innych rzeczy, które znajdziesz tu na forum opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uda się trafić Ci egzemplarz gdzie elementy wymienione wyżej przez kolegę będą już zrobione.Był taki niedawno na sprzedaż na forum,cena ok.40 tys.Ja bym z miejsca odrzucił wszystkie z ceną w granicach 10 tys.,takie to do remontu raczej będą,a i to nie wiadomo czy uda się wyjść na prostą,godne uwagi to powinny od 20tys.być..Model przedliftowy nie miał podwójnego vanosa i alternatora chłodzonego cieczą,do września 98r.,może takim się przyjrzyj...A tak to standardowo silnik,jak kolega wyżej napisał,skrzynia czy nie szarpie, stan blach bo jak woda wpada do wnętrza dziurami to i dobry silnik nie pocieszy.Zawieszenie to da się ogarnąć jakby co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem wersję "long" świeżo sprowadzoną z usa , z oryginalnym przebiegiem 31tys ... stan bdb tylko te vanosy cykają i trochę się bałem czy się w to pakować.. :? bo w sumie sam silnik był by tylko do zrobienia co nie jest jakimś wielkim wydatkiem dla mnie , samochód będzie służył jako autko do dłuższych tras mowa tu o 700km w jedną stronę i trochę po mieście :8) , nie chciał bym aby się popsuło w trasie albo za granicą , dla tego chce z grubsza wiedzieć na co się szykować :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Import z USA = 99% ostry powypadek.

Jak przebieg 31 tys km, to vanosy nie mogą cykać - nie ma takich szans, chyba, że ktoś bez oleju jeździł.

Vanosy cykają od 200k km i mniej więcej w tym okresie należy je wymieniać. Niektórzy dociągają do 300k km, ale z takimi rzeczami nie powinno się ryzykować. Aha! Nie wierz w Beisan System do regeneracji vanosów - on ich nie regeneruje, tylko wycisza, a jak się rozpadną, to i łańcuch potrafią zerwać, a wtedy to chyba jasna sprawa.

 

Tak jak (Igor21)- sorry- m_power - wspomniał była ostatnio pięknie zrobiona 740 do sprzedaży na forum. Cena powszechnie uważana za zaporową, ale gdybym dziś kupował auto, to bym się skusił, bo pojazd był naprawdę dobrą ręką prowadzony. Nawet te 40k było atrakcyjne, patrząc co w tym aucie było zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.