Skocz do zawartości

Przepustnica 320d by MrTuner1986


MrTuner1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przedstawiam patent, w jaki wyposażyłem moje M47.

Wszyscy słyszeli o przepustnicy, dzięki której nasze dieselki delikatnie się wygaszają.

Jak na załączonym filmie [wielkie pozdrowienia dla kolegi trandolf’a]

 

Mnóstwo osób również zmodyfikowało swoje silniczki i cieszą się z działania układu.

 

Ja dodatkowo zupełnie pozbyłem się układu agr i egr.

Dlaczego AGR, – ponieważ w przypadku zaślepienia zaworu EGR brak przepływu spalin przez chłodniczkę raczej nie ogrzała płynu chłodniczego, wiec układ był mi zbędny.

 

Poza tym mam w końcu 100% sprawne webasto, więc zima nie straszna (a to wszystko dzięki trandolf'owi)

Sposób zaślepienia wyjścia w kolektorze wydechowym zrobiłem wykonując aluminiową zaślepkę.

http://images67.fotosik.pl/84/34a1b46866d6b31dmed.jpg

http://images69.fotosik.pl/83/851182d3de3a5a8fmed.jpg

 

Tak uporałem się zaślepiając magistralę układu chłodzenia:

Rozwiązanie dość prowizoryczne po przez wykonanie gwintu i wkręceniu śruby na taśmę teflonową całość posmarowałem sylikonem.

http://images70.fotosik.pl/83/f9026736280b0996med.jpg

Dolny przewód od chłodnicy przerobiłem zamieniając tylko króciec przyłączeniowy do termostatu na taki bez wyjścia do chłodniczki spalin.

 

Zamiast EGR’u zleciłem wykonanie zupełnie nowego elementu łączącego kolektor ssący z przepustnica gasząca na wzór zaworu EGR z E90.

http://images66.fotosik.pl/83/275729ff7f9c6de7med.jpg

http://images70.fotosik.pl/83/b09867c47741888dmed.jpg

http://images66.fotosik.pl/83/d4164da3d8ce6113med.jpg

http://images70.fotosik.pl/83/e7371701630c07a3med.jpg

http://images67.fotosik.pl/84/1600ecb4ea89116emed.jpg

 

Wszystko zostało wykonane perfekcyjnie, niestety podczas spawania, nieco przesunęła się flansza, przez co po skręceniu przepustnica przesunięta została w prawa stronę w kierunku pompy wspomagania.

http://images66.fotosik.pl/83/95c729118d9f2724med.jpg

 

Tutaj akurat zdjęcie jak to wyglądało przed przeróbką:

http://images67.fotosik.pl/84/ee8590ed5e20dd78med.jpg

 

Przesuniecie to spowodowało ze teraz nie pasuje mi osłona silnika tzn. trzeba by ja trochę podciąć, ale myślę ze po prostu kupie używkę i od nowa wykonam pasowanie.

 

Wad nie zauważyłem wszystko działa jak przed modyfikacją, żadnych negatywnych niespodzianek nie zaobserwowałem, poza koniecznością zainwestowania w nową pokrywę silnika :wink:

 

Co do zalet to teoretycznie swobodniejszy przepływ przez przepustnicę, czy moc i moment obrotowy się zmieniły - nie wiem, jak trochę pojeżdżę dam znać czy modyfikacja ma wpływ na spalanie.

 

Póki co jestem bardzo zadowolony z modyfikacji.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W zasadzie wszystko wykonała obrabiarka CNC, łącznie ze spawaniem, oczywiście po uprzednim napisaniu programu.

Jedynie dla lepszego efektu delikatnie przetoczona została spoina łącząca flanszę kolektora z przepustnicą.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał taką możliwość to chętnie zlecił bym (zaprzyjaźnionemu fachowcowi) wykonanie kilku takich przepustnic, ale niestety nie ma takiej możliwości.

 

Poza tym koszt jednostkowej produkcji przepustnicy jest dość spory (cena samego materiału to już 40% ceny, przygotowanie programu, frezowanie, spawanie, toczenie) myślę że na gotowo cena kształtowała by się w granicy mniej więcej 350 - 400zł.

Czy to dużo czy mało to już indywidualna sprawa.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko. Ja to zrobiłem tak że uciąłem obie flansze i je zespawalem razem ;) Średnio to wygląda ale jest krótkie.

A jesli chodzi o zaslepienie króćca z wodą do małego termostatu to nie boisz się że to pęknie jak jest śruba wkręcona?? Cienka ta ścianka trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nic się nie dzieje, ścianka rzeczywiście niezbyt gruba w tym miejscu, ale wykonałem gwint na całej długości króćca i dałem możliwie najdłuższą śrubę tak, aby maksymalnie uszczelniła połączenie i nie blokowała przepływu płynu.

Wygląda to niezbyt dobrze, dlatego muszę poszukać całego elementu od wersji bez termostatu AGR i będzie jak fabryka.

 

A jak kolega zaślepił wyjście?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze znalazłem że wystarczy wymienić przewody 3 i 5 ze schematu ?

Dokładnie tak, te dwa elementy załatwią sprawę.

Będzie wyglądało jak by silnik był fabrycznie bez układu AGR.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.