Skocz do zawartości

Filmik - E60 N52 523i 2006 Kopci i drży na zimnym


mczarny1980

Rekomendowane odpowiedzi

itam

Auto BMW E60 2006r N52 523i sedan - maual

Od jakiegoś czasu zmagam się z problememem kopcenia (raczej biały dym) i drżenia silnika po rannym odpaleniu - choć ostatnio już nawet jak wystygnie to po 3-4 h też troszę biłego dymku pójdzie - ale od początku :-)

 

Jeszcze pół roku temu zjawisko kopcenia występowało bardzo sporadycznie (może kilka razy się zdarzyło) drżenie silnika po porannym odpaleniu było prawie zawsze (trwa to 1-2 minuty) choć teraz to już drży i kopci jednocześnie.

 

podczas nierównej pracy silnika czasem zapala się kontrolka silnika ale po zgaszeniu i zapaleniu jest już wszystko ok - tzn jak już przestanie kopcić. jak już się nagrzeje to nie ma możliwości aby póścił białego dymka nawet przy ostrej jeździe i zmianie biegu nie ma takiej możliwości - co do drgania to mam wrażenie że jak się nagrzeje to delikatanie drży kiedyś tak nie było- coś jak 3.0 w Dieslu w środku.

 

olej Motul 5w40 zmiana co 10 tys

na kompie błędy które po skasowaniu nie wracją, aż do czasu ponownego pokazania się kontrolki silnika

 

29D2 misfire, cylinder 6

29D0 misfire, cylinder 5

29D1 misfire, cylinder 4

29CC misfire, several cylinder

2DED Powermanagment, quiescent current control

 

wrzucam też filmik jak pracuje i jak kopci ten silnik

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Y6tRMN86IU

 

A najlepsze jest to, że płynu chłodniczego nie ubywa :-)

 

Oleju bierze średnio 1 litr na 2,5 tys km - zawsze mi tyle brała - odkąd występują te objawy nie bierze więcej niż brała wcześniej

najlepsze, że te silniki tak biorą nawet po remoncie

 

przelot 300 tys ale silnik zwsze był w dobrych rękach, ja też nie oszczędzam na wymianach wszytsko ori itp : czujniki wałka mimośrodowego, wałek wydechowy, popychacze itp też już wymianiałem bo mi stukał - oczywiście pomogło

 

Ale wracjąc do tematu czy macie jakieś podejrzenia? może w innym silniku ktoś miał podobnie?

 

mocy nic nie traci, fajnie się wkręca - czasem mam tylko takie minimalnie szarpnięcie w jak mam małą prędkość a wyższy wiek przy obrotach rzędu 1500 2500 rpm ale to sporadycznie - to chyba raczej sprzęgło - szarpniecię bez zmiany biegu oczywiście

 

już sam nie wiem co to może być - mój mechanik też rozkłada ręce bo w aucie już masę rzeczy wymianiłem - wtryski regenerowane, choć i tak były dobre, świece nowe Beru

 

moze to Cewki - jutro chyba je podmienie, może wtedy błędy pokażą się na 1,2 i 3 cylindrze.

może analiza spalin po ranym odpaleniu na stacji diagnostycznej

już obstawiałem uszczelniacze zaworowe ale boję się że wyremontuje silnik a tu się okaże że to nie to znając moje szczęście

przy uszczelniaczach chyba brałby więcej oleju - bo naprawdę bardzo kopci - aha kompresja jest na wszystkich garach idealna :-)

 

dzięki za wszystkie podpowiedzi i chęć pomocy

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś coś mnie podkusiło aby rozebrać osłonę silnika i wyjąć wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego Valvetronic :-)

 

zapalam i wszystko ok - nie drży nie kopci :-) natomiast po włożeniu wtyczki drży jak wcześniej opisywałem.

 

Najciekawsze jest to że stało się to po wymianie czujnika na nowy ori bo stary wywalał błędy tegoż czujnika.

 

Z tego co wiem po wyjęciu jej wtyczki sterowaniem zaworów zajmuje się przepustnica tylko, że nie jest to aż takie wydajne jak valvetronic.

 

i teraz pytanie czy możliwe jest, że po założeniu - nowy sprawny czujnik zaczął poprawnie odczytywać dane z wałka mimośrodowego, który może być zużyty ?

 

a na starym czujniku, który był niesprawny zaczytywały się jakieś uśrednione parametry pracy Valvetronic i dlatego chodził normalnie.

 

Dodam, że jeszcze przed wymianą tego czujnika auto na ciepłym nie drżało tylko przy zapalaniu na zimnym przez chwilkę ale nie kopcił

 

Czy ktoś wie czy taki wałek mimośrodowy valvertonic jak jest zużyty może powodować nierówną pracę Silnika i drgania na zimnym motorze - zkładając , że czujnik tego wałka jest sprawny ( brak błędów)

 

z góry dzięki za każde info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz ciekawostka - byłem na analizie spalin - auto zostało na noc w miejscu gdzie miało być przeprowadzone badanie - z samego rana odpalamy - o czywiście mega kopci - wszystkie wartości książkowe - gość stwierdził, że jest to para wodna idealnie czysta - brak zapachu - gość stierdził jak z czajnika. (oczywiście nic nie nie bierze płynu chłodniczego - już pisałem)

 

i teraz pytanie skąd tyle wody co rano - nawet jak postoji 5 h w temperaturze 30 stopni na słońcu to też kopci tą parą - ku....a nie mam siły już :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema, podlaczam sie pod temat bo mam taki sam problem z kopceniem I drzeniem na zimnym silniku w moim nowym E60, 525 diesel 3l 194hp '07. Zastanawiam sie czy rozwiazaliscie juz swoje problem opisane powyzej i czy podzielili byscie sie dokonaniami? ja wlasnie dzsiaj wymontowalem I sprawdzilem wtryski wszystkie graja podobnie: gorna granica 75-76 a dolna 7. Dodam ze jedyny blad to swiece zarowe na diagnostyce ktore jutro wymieniam. pozyczylem dodatkowy wtrysk (siodmy) aby sprawdzic kompresje na cylindrach tzn. montuje 6 do silnika, odpinam pokoleji wylaczajac silnik uprzednio I podlaczam do tego 7go (zeby komp bledow nie lapal) I patrze na wydech - ale to dopiero jutro. Pozatym zauwazylem jak klekocze po odkreceniu korka olejowego wiec to juz bylo ruszone pod innym tematem.

Poradzcie panowie eksperci co sadzicie na ten temat? Zachownie I kolor dymu jak na filmiku u gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam aktualizacje dla zainteresowanych. Wtryski wsadzone, swiece wymieniione na bosha I auto hula hehe. Dym minal, drgania ustaly, blad skasowany i sie nie pojawia! pojezdze troszke i wrzyce jakas dodatkowa informacje czy sie cos zmienilo po kilku tygodniach! powodzenia dla was.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.