Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Ostatnimi czasy zauważyłem, że z moim BMW coś nie tak. Mianowicie gdy silnik jest ciepły (wskazówka w pionie) to na wolnych obrotach coś cyka tyka nie wiem o co chodzi wcześniej tego nie było. Gdy silnik jest zimny praca silnika jest ok.

Poniżej przedstawie filmik na któym jest identyczny odgłos tego cykania/tykania w tych samych okolicach.

 

Powiedzcie mi panowie o co z tym chodzi ?

Moj silnik M52TUB20, olej na jakim pracuje to CASTROL EDGE 5w30

Opublikowano

ścigałeś pasek z osprzętu śilnika?

 

mi to brzmi jak coś ze sterowania silnika, tzn, albo klepie zawór, albo jakiś samo regulator. Słyszysz cykanie na wyższych obrotach? Bo na filmiku nie słychać.

Opublikowano
Cykanie na wyższych obrotach również u mnie nie jest słyszalne. Nie sciągąłem paska z osprzętu ponieważ jestem laikiem w tych sprawach i wole sie nie tykać spraw mechanicznych. A jesli chodzi o klępiący zawór lub samoregulator to coś poważnego, da sie z tym jezdzić? i czy to jest kosztowna sprawa jeżeli chodzi o tą usterke, tak jak powiedziałem jestem laikiem w tych sprawach dlatego chcialbym się dowiedzieć od was doświdczonych ludzi znających sie na tego typu sprawach.
Opublikowano
Chciałbym dodać jeszcze iż widać ze poci sie z pod pokrywy zaworów. Tak więc czy to może mieć też wpływ na tą reakcje klepania cykania ?
Opublikowano
pokrywa zaworów nie powinna miec wpywu na cykanie, jak sciagniesz pokrywe bedziesz mogl ocenic stan krzywe ma walku rozrzadu, a stan krzywe.juz da jakas podpowiedz...
Opublikowano

Witam ponownie. Okazały sie to popychacze. Zmieniłem olej na CASTROL EDGE 5w30 full syntetyk i po 500 km zrobionych zaczęło sie to własnie odzywać, nie wiem na jakim wcześniej jeździł.. Mechanik powiedział że można sprówbować uszczelnić to Ceramizerem za ktrórego zapłaciłem 60 zł i po 300 km zrobionych już coś powinno się poprawić "ponoć". Ogólnie nie wiem czy mam wymieniać te popychacze czy to jest opłacalne ? Czy może spróbować jeszcze zalać pół syntetyczny olej przez co będzie gęsciejszy i wypełni te luzy? Panowie poradzcie coś ;)

Jak silnik jest zimny tego objawu wógole nie slychać więc na gęstym oleju daje rade, natomiast jak się rozgrzeje wtedy już klepie tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, na wyższych jest OK !

Opublikowano

Szkoda że wybrałeś castrola bo bardzo dużo ludzi ma potem problemy. A podrabianych też jest wiele.

Jak chcesz bardziej gęsty to kup coś ze specyfikacją ll 01

Ja mam motula x cess 5w40 i takim można spróbować zalać a jak to nie pomoże to popychacze do wymiany. w40 ma większą lepkość to może to Ci coś da. Ale nikt Ci nie powie na 100% póki nie wypróbujesz

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź kolego :) Pojeżdze jeszcze troche na tym ceramizerze zobacze czy to coś da czy to pic na wode foto montaż..

Jeżeli to nie pomoże zmienie olej może to pomoże może nie.

A powiecie mi czy oplaca sie zabawa z tymi popychaczami i ile to będzie kosztować? Ponoć mam 24 sztuki tych popychaczy, mechanik mówił że trzeba będzie głowice rozbierać itd itd. Możecie powiedzieć jakie koszta szacunkowo mógłbym się spodziewać za taka zabwę i czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie będzie silnik rozbierany i właśnie cena związana z taka zabwą.. Z góry dzięki panowie za wypowiedzi ! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.