Skocz do zawartości

E39 530DA Kopci nie wkręca się, szarpie silnikiem.


GuLuN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dziwny problem z Autem pewnego pięknego dnia zaczeło kopcić bardzo tak że nic za autem nie widać.

Silnik nie wchodzi na obroty powyżej 2000obr. po gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu na luzie silnik zaczyna rzucać na boki i gaśnie z dziwnym sapnięciem.

Brak mocy ledwo jedzie na pełnym gazie.

Teraz najlepsze inpa nie wywala mi żadnych błędów. po odpięciu wtyczki czujnika doładowania zmienia się dźwięk silnika i wszystkie kłopoty znikają, auto normalnie się wkręca i jedzie ale nie z pełną mocą (przynajmniej tak mi się zdaję) kopcenie występuje tylko przy gwałtownym depnięciu gazu i tylko chwilkę.

Zrobiłem \ sprawdziłem \ wymieniłem

Szczelność dolotu sprawdzona

kolektor zwalony i umyty

EGR umyty zaślepiony fizycznie przy turbo i dolocie na podciśnieniu

wymienione przewody podciśnienia wszystkie

wymienione przewody przelewowe

zrobiony test przelewowy wszystkie wtryski idą równiutko

geometria turbiny działa lekko

gruszka turbiny chodzi dobrze

turbo bez luzów i wycieków

Elektro zawory sterowania turbo i egr wyczyszczone sprawdzone działają

wyczyszczony czujnik ciśnienia na listwie CR

wyczyszczone wszelkie możliwe wtyczki i styki pod maską

zregenerowany ogranicznik ciśnienia

nowy przepływomierz

nowy czujnik wałka rozrządu

nowa pompa progowa daje ponad 4 bary na luzie pod max obciążeniem spada do 3.7

nowa pompa wspomagająca w zbiorniku

nowe filtry paliwa i powietrza

nowa odma nowego typu

 

Tutaj 2 filmiki z przejazdu

 

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/th_Video_zps1f9934e7.mp4

 

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/th_inpa1_zps3a1a76c5.mp4

 

Pomocy bo już niewiem za co się brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmików rzuca mi się w oczy głównie przeładowanie o jakieś 50 jednostek, ale to jest do wyregulowania sztangą przy turbo.

Skoro po odpięciu czujnika ciśnienia doładowania zaczynają się takie cyrki, to dlaczego go nie wymieniłeś? Przy nim często lubią przerywać się kable i też różne cuda wtedy wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zmierz podciśnienie za zbiorniczkiem (po lewej stronie, pod przewodami idącymi do inetercoolera) lub na wejściu do elektrozaworka od turbo (górny przewód).

Powinno być cały czas utrzymywane ok -1.

Zbiorniczek potrafi pęknąć.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest dobrze wczoraj walczyłem zwaliłem kolektor sprawdzałem przewody do czujników całe podciśnienie rozebrałem i sprawdziłem zbiorniczek zatkany z jednej strony z drugiej kompresor i do wody szczelny.

Całe podciśnienie na nowych przewodach silikonowych i sprawdzone.

Ale mam jeszcze jedno pytanie czy na luzie po dodaniu gazu sztanga powinna się ruszać bo u mnie jest tak że jak odpalam auto sztanga się chowa czyli idzie w dół, dodanie gazu nic nie zmienia mimo że zawór dział i podpięty pod aku trzyma a odpięty puszcza.

Dziś nagram filmik jak auto się zachowuje może to coś wyjaśni mi się coś zdaje ale nie chcę na razie o tym pisać bo mogę mieć błędny tok rozumowania.

Jak dla mnie to czarna magia wykluczyłem już nieszczelność układu dolotowego, układu podciśnienia w tym zaworów sztangi i sterowania przy turbinie, zmienną geometrie bo chodzi bardzo delikatnie, turbo bez luzów i wycieków.

Nie wiem czy jest sens wyciągania i sprawdzania wtrysków skoro na przelewowym teście idą równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest dobrze wczoraj walczyłem zwaliłem kolektor sprawdzałem przewody do czujników całe podciśnienie rozebrałem i sprawdziłem zbiorniczek zatkany z jednej strony z drugiej kompresor i do wody szczelny.

Całe podciśnienie na nowych przewodach silikonowych i sprawdzone.

Ale mam jeszcze jedno pytanie czy na luzie po dodaniu gazu sztanga powinna się ruszać bo u mnie jest tak że jak odpalam auto sztanga się chowa czyli idzie w dół, dodanie gazu nic nie zmienia mimo że zawór dział i podpięty pod aku trzyma a odpięty puszcza.

Dziś nagram filmik jak auto się zachowuje może to coś wyjaśni mi się coś zdaje ale nie chcę na razie o tym pisać bo mogę mieć błędny tok rozumowania.

Jak dla mnie to czarna magia wykluczyłem już nieszczelność układu dolotowego, układu podciśnienia w tym zaworów sztangi i sterowania przy turbinie, zmienną geometrie bo chodzi bardzo delikatnie, turbo bez luzów i wycieków.

Nie wiem czy jest sens wyciągania i sprawdzania wtrysków skoro na przelewowym teście idą równo.

 

Witam

 

Po przygazowaniu powinno sie ruszyc (najlepiej jedna osoba w kabinie a druga patrzy).

Sprawdź wiązkę elektryczna do elektrozaworka. Wygląda, jakbyś nie miał sterowania. Zaworek wymieniałeś? czasami mycie nie pomaga - tylko nowy.

Możesz do testów oba przewody wychodzące z elektrozaworka połączyć (ominiecie elektrozaworu) i zobacz jak auto jeździ. Powinno przeładowywać turbo ale będzie jeździć. Jezeli będzie moc, to wina po stronie elektrozaworu. Ttylko nie jeździj za długo.

Mozesz tez podłączyć vacuometr przez trójnik do gruszki turbo, umieść w kabinie i pojeździj. Zobacz czy steruje gruszka.

 

PS. Przewody silikonowe nie są za miękkie (nie załamują sie)? Ja wymieniałem u siebie ale kupilem oryginalne (w oplocie)

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody się nie załamują specjalne do podciśnienia z grubymi ściankami połączyłem przewody bez zaworka i mocy brak ale nie kopciło.

Mi też wychodzi że coś ze sterowaniem ciśnienia jak by DDE nie zmieniał napięcia na elektrozaworze lub coś z samą turbiną,

Grzebałem przy aucie postanowiłem zmierzyć zasilanie na elektrozaworze i jest taki numer że sterowanie turbo odżyło silnik wkręca się z podłączonym czujnikiem doładowania na wtyczce jest 11,5V i zmienia się spada do 5V czyli jest sterowanie elektrozaworem tak samo zmienia się długość sztangi rusza się w zakresie 1cm, nadal kopci ale gdy odepnę wtyczkę czujnika zasilanie na zaworku spada do 3,3V i tak zostaje, kopcenie zmniejsza się.

Tu jest filmik jak spada z obrotów to dziwne krztuszenie się i bujanie silnika. Wieczorem zrobię kilka przejazdów testowych z podpiętą inpą i nagram działanie silnika.

 

Telepanie

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/th_Telepanie_zps841aa703.mp4

 

Sztanga i sterowanie

 

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/th_Sztanga_zps32b73151.mp4

Edytowane przez GuLuN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody się nie załamują specjalne do podciśnienia z grubymi ściankami połączyłem przewody bez zaworka i mocy brak ale nie kopciło.

Mi też wychodzi że coś ze sterowaniem ciśnienia jak by DDE nie zmieniał napięcia na elektrozaworze lub coś z samą turbiną,

 

Witam

 

A ile pokazuje teraz na kompie ciśnienie przy połączonych przewodach? Mocy może byc brak, bo przeładuje i odetnie. Ale powinno byc ok 2.48. Jezeli tak bedzie turbina i szczelnosc OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i głupim trafem jedno wyszło z tym sterowaniem przewody we wtyczce są skorodowane tragicznie jak wsadziłem we wtyczkę od tyłu końcówki od miernika zadziałało sterowanie ale po wyjęciu już nie działało.

Wtyczka miała całe kable wtyki czyste a jednak pod gumką tragedia :shock:

 

No inpa pokazuje max 1600 a z połączonymi wężykami 1500 około

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiązany wytargałem Turbinę myśląc że geometria stoi po wyjęciu i wstępnych oględzinach wyszło że stoi ale wirnik razem z wałkiem.

Rozebrałem i obaczyłem coś takiego czyli turbina po regeneracji wszystko szczelne sztywne czyste i zawalony nagarem wirnik zaklejony razem z pierścieniem

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/WP_000689_zpsc9422c97.jpg

 

Tutaj już w połowie czyszczenia jakieś 5mm nagaru było na pierścieniu przez co wirnik tworzył jedność z tym pierścieniem i się nie obracał.

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/WP_000691_zps39fe7224.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.