Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od jakiegoś czasu poszukuję E65 po lifcie w benzynie. Prosiłem o porady, jednak nie wypominając nikt nie zechciał odpowiedzieć ;)

Mam na oku jedną z silnikiem 4.0 rok 2006 z Niemiec, ale cena daje sporo do myślenie, gdyż w przeliczeniu na złotówki wychodzi ok 43 tys. zł. Gościu twierdzi, że oprócz niebiesko-białych spalin wydobywających się w nadmiarze podczas postoju auta, reszta jest w stanie bardzo dobrym. Niestety moja wiedza na temat mechaniki jest znikoma więc prośba do Was - jak myślicie, na co wskazują takie objawy? Czy to może być coś poważnego?

Opublikowano

Niebieski kolor spalin to zawsze spalanie oleju. Do tego biały może wskazywać na uszczelkę pod głowicą.

To zależy czy ten biały dym jest od przepalania płynu chłodzącego czy po prostu wilgoć w wydechu. Koszta mogą sięgać min kilka tys zł. Do zrzucenia i tak dwie głowicę co tanie nie jest o ile są to tylko uszczelnienia zaworowe i nic złego się nie dzieje z dołem silnika i rozrządem. Inaczej koszt sięga ponad 10tys zł

Opublikowano
Niebieski kolor spalin to zawsze spalanie oleju. Do tego biały może wskazywać na uszczelkę pod głowicą.

To zależy czy ten biały dym jest od przepalania płynu chłodzącego czy po prostu wilgoć w wydechu. Koszta mogą sięgać min kilka tys zł. Do zrzucenia i tak dwie głowicę co tanie nie jest o ile są to tylko uszczelnienia zaworowe i nic złego się nie dzieje z dołem silnika i rozrządem. Inaczej koszt sięga ponad 10tys zł

 

Dzięki za odpowiedź, stąd zapewne tak niska cena... Szwab skumał ile wyniesie go naprawa i szuka jelenia paląc jana, że nie wie o co chodzi... To ponad 1000 km więc nie opłaca mi się tam jechać i sprawdzać w serwisie.

Opublikowano
Żadna uszczelka pod głowicą tylko uszczelniacze zaworowe. Typowa usterka V8 benzyny w E65. Temat do ogarnięcia w kilka tyś złotych i bez ściągania głowic.
Petrolhead
Opublikowano

Dokładnie, niebieski dymek w e65 to przepalający olej (wada uszczelniaczy zaworowych). Myślałem, że tą przypadłość w modelach po lifcie (740 i 750) usunęli ale wygląda na to, że jednak nie :?

Moim zdaniem nie jest to powód do całkowitej dyskwalifikacji tego autka bo nie masz żadnej gwarancji, że w innych egzemplarzach będzie lepiej lub ten objaw się nie pojawi w najbliższym czasie.

Dla ludzi kupujących i posiadających e65 koszt zrobienia tych uszczelniaczy nie powinien stanowić problemu :) (koszt chyba ok. 2000 zł)

Poza tym 43 tys zł za 2006 r. ?? :cool2: za tyle to można wyrwać co najwyżej dobrą poliftową 745i z 2003-2004 roku.

Opublikowano
Otóż to. Te uszczelniacze to żadna tragedia, i dopadnie to każde V8 PB wcześniej czy później więc nie kierowałbym się tym przy wyborze egzemplarza.
Petrolhead

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.