Skocz do zawartości

BMW e46 316i bierze olej


nevon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem posiadaczem BMW e46 316i 1.8 116KM z 2002 roku. Samochód kupiłem dwa miesiące temu z małym przebiegiem 128 tysięcy kilometrów, prawdopodobnie przebieg jest prawdziwy ponieważ wszystko się zgadza po numerze VIN na stronie serwisu BMW oraz po niewielkim zużyciu elementów wewnątrz samochodu.

Problem jest następujący: Samochód bierze olej, w dość dużych ilościach (około 1litr na 500km), w silniku widać wyciek spod pokrywy zaworów ale nie wierzę, że ten wyciek jest przyczyną tak dużego ubytku oleju. Kolejnym objawem jest niewątpliwie to, że samochód po kilkuminutowym postoju (około 3-4 minut) - po przegazowaniu puszcza niebieską chmurę ale po chwili objawy znikają lub są tak małe, że prawie niezauważalne. Wydaje mi się, że objawy ubytku oleju wraz z tym kopceniem nasiliły bądź pojawiły się po założeniu gazu i wymianie oleju ale nie jestem w stanie do końca tego stwierdzić ponieważ gaz założyłem po 2 tygodniach użytkowania. Gdy go kupowałem olej był stary i było go mało ale widać, że nie był dolewany bo było trochę masełka na bagnecie - przed kupnem jeździł zimą na małych odcinkach więc masełko mnie nie zdziwiło.Właścicielem auta w niemczech był 55 latek. Samochód przed kupnem stał kilka miesięcy w komisie. Olej na jakim jeździł przed kupnem to według sprzedającego Castrol 5W30 Long Life ja wymieniłem na Motul X-Clean 5W30. Kolejnym objawem który mnie niepokoi jest to, że po odkręceniu korka oleju silnik zaczyna dławić się, i zazwyczaj gaśnie trochę plując olejem. Proszę pomózcie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 litr na 500 km to jest zdecydowanie za duzo. Przez uszczelke pokrywy zaworow nie powinno az tyle uciekac. Chyba, ze masz jeszcze jakis poważniejszy wyciek pod autem. Natomiast Niebieska chmura moze świadczyć o problemach z uszczelniaczami. Warto bylo by wymienic odme wraz z przewodami. Troche bylo informacji na ten temat na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ty możesz wiedzieć, że nie był dolewany? Takiego czegoś nie da się zobaczyć patrząc na olej..

 

Wymień odmę, ale i tak czeka Cię wymiana uszczelniaczy. Jak będziesz jeździł z takim ubytkiem oleju to zaraz narobisz sobie kupę nagarów w silniku i tylko go dobijesz.

 

Jest albo przegrzany albo źle serwisowany lub katowany. Jeśli ten przebieg rzeczywiście jest prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A panowie czy to mogą być pierścienie olejowe? Byłem u trzech mechaników i każdy praktycznie w ciemno obstawia pierścienie, i teraz nie wiem czy te objawy są tak charakterystyczne dla uszkodzonych bądź zapieczonych pierścieni czy po prostu mechanicy chcą sobie na mnie więcej zarobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wróżyć tak na odległość. Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy. Odmę wraz z przewodami i tak należało by wymienić przy takim przebiegu i roczniku. Wiele też zależy u jakich mechaników byłeś i czy mają pojęcie o BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechicy u których byłem bez oględzin auta słysząc tylko ile oleju ubywa w ciemno z praktycznie 100% pewnością obstawiali pierścienie argumentując to tym, że ani odma ani uszczelniacze nie są w stanie pochłonąć takiej ilości oleju, a mnie ta diagnoza trochę dziwi i nie przekonuje czuję naciąganie na kasę..

Czy ktoś może mi polecić jakiegoś dobrego fachowca od BMW z okolic Mławy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rozebrania silnika to trochę wróżenie z fusów no chyba, że badanie ciśnienia sprężania da już odpowiedź. W praktyce często się zdarza, że uszkodzone są pierścienie olejowe a sprawne uszczelniające, które 'trzymają" ciśnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek zamierzam oddać auto do mechanika w celu diagnozy i naprawy, w razie konieczności naprawy poszczególnych częsci silnika chciałbym wiedzieć jakiej firmy części najlepiej włożyć i w jakich granicach cenowych oscylują chodzi mi o to żeby warsztat nie wsadził mi byle czego do silnika albo nie zawyżył cen poszczególnych elementów. Nie wiem co moj samochód boli ale wszystkie warianty biorę pod uwagę również te najgorsze.

Insteresuje mnie cena/firma

-odmy z wężykami

- uszczelniaczy zaworowych

- pierścieni

Jeżeli padłoby na uszczelniaczę to czy w razie rozbierania silnika i zdejmowania/planowania głowicy wymieniać również pierścienie czy tylko te uszczelniacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny i adresy sklepów z częściami znajdziesz w internecie, wystarczy troche wysilic sie i poszukac. Chyba nie oczekujesz, ze ktos Ci sprawdzi ceny i podeśle raport?

 

Jesli okaże sie, ze nalezy rozbierac silnik to lepiej wymienic kompleksowo obie rzeczy. Koszt nie jest jakis wielki a bedziesz mial porzadnie zrobione auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz ze kopci niebieskim dymem z rury, to każdy co się troche zna, powie Tobie ze to skutek dostania sie oleju do komory spalania...

 

Plucie olejem z korka wlewu, to na moje norma, mi tez tak pluło, pojechał zeby wymienili odme, oni ja odrecili, patrze, a ona czysta, poza tym, slinik pracuje, tam krece sie wałki i inne, one pracują w oleju, stad to pryskanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

praktycznie 100% pewnością obstawiali pierścienie argumentując to tym, że ani odma ani uszczelniacze nie są w stanie pochłonąć takiej ilości oleju, a mnie ta diagnoza trochę dziwi i nie przekonuje czuję naciąganie na kasę..

Z tego wnioskuję chciałeś darmowej wyceny naprawy twojego problemu.W twoim przypadku prawidłowa diagnoza może potrwać kilka godzin więc mechanik nie chce po takiej diagnozie usłyszeć : dziękuje za wycenę i się zastanowię !

W takich wypadkach to należy poszukać zaufanego mechanika i mu zlecić płatną diagnozę.

Inna sprawa to masz sporo racji aby się obawiać żeby nie robić w aucie co nie jest konieczne.

Na temat tego rodzaju usterek już było napisane całe tony łatwo znajdziesz.

Jest opinia że zanim się silnik porozbiera to w drodze desperacji można go potraktować chemią , np Ceratec co podobno jak jest odpowiednio zaaplikowany to pomaga pierścieniom, tak jak to robią handlarze przed sprzedażą auta.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę pod temat. Zauważyłem że zaczyna mi ubywać oleju, od wymiany do ok 3000km zapala mi się kontrolka (nie zawsze), a dzisiaj wyczułem dziwny odstry zapach spalin. Czy to objaw odmy? Miałem zimą z nią problem ale odmarzła i było OK, co to może być? Aha silnik nie puszcza dymka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.