Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam takie pytano, jak kogoś rozbawię to miło mi. Wiem jak wyregulować ręczny w E60, natomiast zastanawiam się; skoro przy użyciu lewarka np podczas zmiany koła zwykle zaciągam ręczny i nawet wrzucam pierwszy bieg aby zabezpieczyć auto to jak to ma się tutaj jeśli ręczny ma być opuszczony, a wrzucenie pierwszego biegu nie pozwoli mi obrócić kołem... tą sprężynę regulacyjną pod mieszkiem lewarka mam wciskać z zaciągniętym czy zwolnionym ręcznym?

ps. koledzy co regulowali ręczny: wciskaliście tą sprężynę regulacyjną pod mieszkiem czy na jeden ząbek ręczny i „na czuja”?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Dziś regulowałem u siebie wg. następującego schematu:

 

1. Trzeba podłożyć coś pod przednie koła, dobrze aby auto było lekko ustawione przodem " z górki " opierając się przednimi kołami o kliny/podpórkę.

2. Podnosimy lewe lub prawe tylne koło ( oczywiście luzując wpierw śruby jeśli nie ma się klucza pneumatycznego )

3. Zdejmujemy koło i ustawiamy jeden z otworów na śrubę na godzinie 6 + lekko w prawo. Przyświecamy latareczką i szukamy zębów śruby regulacyjnej.

4. Wkładamy dość długi, dopasowany śrubokręt płaski i napieramy na zęby śruby starając się nią obrócić - uwaga - śruba może być już tak zapieczona, że ten sposób się nie uda. Można jeszcze próbować psiknąć w nią jakimś odrdzewiaczem lecz jeśli to nie pomoże , pozostaje zdejmować tarczę i rozbierać cały mechanizm ręcznego.

5. Jeśli regulujemy wpierw LEWĄ stronę ( od kierowcy ) to aby podkręcić ręczny, ząbki śruby kręcimy DO GÓRY. Regulujemy do momentu, aż przy zaciągniętym ręcznym na 3 ząbku wyraźnie czuć opór gdy obracamy kołem ( nie samą tarczą, dlatego po regulacji zakładamy koło, skręcamy lekko na 2 śruby i sprawdzamy ). Na 4 ząbku nie powinno dać się już rady obrócić kołem. Przy zwolnionym ręcznym koło powinno się dość swobodnie obracać.

6. Analogiczne czynności robimy dla PRAWEJ strony, z tą różnicą , że śrubę regulacyjną kręcimy DO DOŁU.

7. Po pracy sprawdzamy dokręcenie śrub kół.

 

Całość prac - jeśli śruby regulacyjne nie są zapieczone - trwa na spokojnie ok. 1 godzinę :)

Opublikowano

Ja to inaczej robie.

 

Mechanizm samej dźwigni ręcznego trzeba ustawić na "zero" (pod podłokietnikiem jest mechanizm samoregulujacy). Następnie rozkrecic koła... odkręcić zaciski hamulcowe i zdjąć tarcze. Dźwignie ręcznego zaciągnąć na 1 lub 2 ząbek. Regulację przy samych szczekach należy rozkrecac po trochu i co jakiś czas zakładać tarcze. Tarcza ma sie nasunąć z leciutkim oporem. Regulujemy az do skutku co wymaga moze 2 minut przymiarek ;) Jak juz uzyskamy ten efekt to opuszczamy dzwignie recznego i sprawdzamy czy tarcza kręci się bez oporów. Powodzenia ;p

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.