Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , od niedawna jestem posiadaczem E46 Cabrio z silnikiem M54B25. Jakiś czas temu zapalił się Check , a na komputerze wyszło , że Sonda nr 1 nie pracuje. Mechanik po dobraniu się do sond stwierdził , że dwie pierwsze są 5 przewodowe , a dwie za katalizatorem 4 przewodowe. Tłumaczy to tym , że auto pochodzi z USA. Czy to możliwe? Czy było coś takiego w tym silniku jak pięcio przewodowe sondy? Wydaje mi się , że nie bo nic takiego nie mogę znaleźć. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam !
Opublikowano
A gdzie można nabyć tego typu sonde? Jest jakaś szansa na jej kupno ? Na allegro widzę same 4 przewodowe , więc chyba 5 przewodów jest raczej rzadko spotykane?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, teraz męczy mnie taki temat. Wymienilem pierwsza i druga sonde przed katalizatorem bo takie błędy pokazywało. Sondy w moim aucie pochodzily z mercedesa i vw. Błąd pierwszej zniknął na dobre, lecz drugiej się pojawia z powrotem. Sondy kupilem nowiutkie Boscha 5 przewodowe o takich symbolach jakie powinny byc. Co mozr byc spowodowane ze wyrzuca mi caly czas blad drugiej sondy przed katalizatorem ?
Opublikowano

W pierwszej kolejności ustal czy nie jest to błąd samej sondy ,zamieniając je miejscami (1-sza sonda bank 1 z 1-szą sondą bank 2)

Jeśli błąd nadal będzie występował,to wiemy,że nie jest tu winna sonda.

Błędów sond może być kilka ,więc sprecyzuj dokładnie jaki to błąd,oraz sprawdź jak pracuje w czasie rzeczywistym.

Czy błąd sondy ma odzwierciedlanie w pracy silnika?

Czy instalacja do sondy była przerabiana?

Opublikowano
Nic nie było przerabiane. Wcześniej sondy były jakieś kombinowane tzn. były sondy 5 przewodowe z innych aut i polutowana kostka od bmw. Teraz są takie sondy jak mówi katalog, pierwsza końcówka 215 , druga 216. Silnik chodzi bez zarzutu. Sporo pali ale usprawiedliwiam to drugim błędem termostatu (który jutro wymienie na nowy). Na komputerze pokazuje , że sondy pracują jak należy. Przed wymianą jedna z nim w ogóle nie dawała żadnego napięcia. Teraz jest w normie. Mechanik coś wspomniał o sterowniku, że może coś z nim się dziać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.