Skocz do zawartości

[e90 2.0d 2006] Increassed Emission EGR problem


RadekUK

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję Waszej pomocy. Wyświetla mi się komunikat INCREASSED EMISSION i pomarańczowa ikonka silnika. INPA mówi EGR. Ale po kolei...

 

Usunąłem DPF, 2 tygodnie, około 1 tys km, wszystko okej. Kontrolnie podpiąłem kompa - > uszkodzony czujnik temperatury spalin przed katalizatorem. Okazało się, że wiązka przerwana, zwarłem - błąd skasowałem, było okej. Po kilku dniach od podłączenia tego czujnika błąd INCREASSED EMISION -> INPA mówi EGR (czy to przypadek, że po kilku dniach po ponownym podłączeniu czujnika wywaliło ten błąd?). Wykręciłem zawór, sprawdził mi macher - zawór walnięty, nie trzyma ciśnienia. Ok, kupiłem nowy, zamontowałem, skasowałem błąd i... i po przejechaniu 15 km błąd INCREASSED EMISSION powrócił. Znów błąd EGR.

 

1. Czy wpływ na EGR może mieć ten czujnik temperatury spalin?

2. Co może powodować błędną pracę EGR?

3. Czy po usunięciu DPF czujnik temp spalin jest wymagany?

 

Dzięki za wszystkie wskazówki. Chcę możliwie jak najmniej wymienić ;) a pozbyć się problemu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie ktore odchodzą od głównej rurki z podciśnieniem.

Jest jeszcze drugi który idzie do zaworka, później klapki kolektora i poduszki silnika. Wg mnie jeśli podciśnienie będzie uciekalo to zawór nie będzie się w pełni otwierał i to może powodować błąd, jest jeszcze sam elektrozawor który może być uszkodzony lub coś nie łączy w nim lub zapchany

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam ale chyba będziesz miał łatwiej jak zdejmiesz kolektor. Jak masz inpe lub dis to mozesz zrobić test egr to może bardziej rozjaśni sprawę
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź używając inpy z chomika(chyba że taką posiadasz) bo z inpa jest różnie choć ja bym proponował jednak użyć Dis. Jest o wiele pewniejszy.

Kopci Ci na wolnych jak przygazujesz i podczas jazdy?

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda że inpa źle pokazuje. Myślę że gdzieś jest problem ze sterowaniem egr. Rozumiem że auto ma moc i żadnych innych problemów poza check engine i increased emissions nie ma, ma moc brak szarpania dlawienia falowania obrotów czy mocy itp? Edytowane przez lukjar6
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak. Auto ma moc, żadnych problemów z odpalaniem, falowaniem obrotów. Nie szarpie, nie kopci. W dalszym ciągu ma delikatne opóźnienie w przyspieszeniu po dodaniu gazu, ale jest lepiej niż na poprzednim egrze, który czasem potrafił mieć ok 2 sekund.Teraz to opóźnienie jest minimalne, a jednak błąd powraca. Chciałbym to usunąć jak najszybciej, bo za 2 tygodnie jadę do Polski, także 2 tys km przede mną i nie chciałbym żadnych przygód na trasie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje teraz, mam problem z tym elektrozaworem. Przedwczoraj zdjąłem wężyk z egr, i zrobiłem temu zaworkowi coś ala sztuczne oddychanie ;-) Pomyślałem - a nuż siedzi tam jakiś syf blokujący przepływ powietrza. I co, i jeździłem do dziś do rana bez powracającego błędu! (Nigdy wcześniej odkąd ten błąd wystąpił, nie udało mi się tak długo jeździć po skasowaniu!). Także co, chyba ten elektrozawór faktycznie zasyfiony. Inna sprawa, że auto wciąż ma opóźnienia w reakcji na pedał gazu. Czytałem instrukcje jak go czyścić, ale dopóki nie będę miał nowego, nie dotykam ;-). Jak mogę się upewnić na 100%, że to on? Strasznie nie chcę wymieniać pół auta, aby później okazało się, że to jednak coś innego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. A sprawdzales czy na włączonym silniku zasysa tam powietrze?inpa ma opcję aktywacji egr. Zdejmujesz rurę od intercoolera i patrzysz czy działa. W sumie nawet bez inpy zajmując rurę lekko przygazowywac i egr powinien się otwierac
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapalonym silniku, gdy sciągnę wężyk z egr, zasysa, gdy chwilkę przytrzymam palec na wężyku, przestaje zasysać. Hm, tak jakby napotykał na opór i przestawał reagować? Jaka powinna być jego poprawna zasada działania? Czy jest opcja, że to ten drugi elektrozwrór, który jest pod kolektorem? Ale on chyba jest od klapek zawirowań?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.