Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuję Waszej pomocy. Wyświetla mi się komunikat INCREASSED EMISSION i pomarańczowa ikonka silnika. INPA mówi EGR. Ale po kolei...

 

Usunąłem DPF, 2 tygodnie, około 1 tys km, wszystko okej. Kontrolnie podpiąłem kompa - > uszkodzony czujnik temperatury spalin przed katalizatorem. Okazało się, że wiązka przerwana, zwarłem - błąd skasowałem, było okej. Po kilku dniach od podłączenia tego czujnika błąd INCREASSED EMISION -> INPA mówi EGR (czy to przypadek, że po kilku dniach po ponownym podłączeniu czujnika wywaliło ten błąd?). Wykręciłem zawór, sprawdził mi macher - zawór walnięty, nie trzyma ciśnienia. Ok, kupiłem nowy, zamontowałem, skasowałem błąd i... i po przejechaniu 15 km błąd INCREASSED EMISSION powrócił. Znów błąd EGR.

 

1. Czy wpływ na EGR może mieć ten czujnik temperatury spalin?

2. Co może powodować błędną pracę EGR?

3. Czy po usunięciu DPF czujnik temp spalin jest wymagany?

 

Dzięki za wszystkie wskazówki. Chcę możliwie jak najmniej wymienić ;) a pozbyć się problemu!

Opublikowano
A przewody podciśnienia sprawdziles zanim zmieniłeś zawór?
..pasja to moje życie..
Opublikowano

Wszystkie ktore odchodzą od głównej rurki z podciśnieniem.

Jest jeszcze drugi który idzie do zaworka, później klapki kolektora i poduszki silnika. Wg mnie jeśli podciśnienie będzie uciekalo to zawór nie będzie się w pełni otwierał i to może powodować błąd, jest jeszcze sam elektrozawor który może być uszkodzony lub coś nie łączy w nim lub zapchany

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Hmm, a żeby dobrać się do wszystkich wężyków muszę demontować kolektor? Sam zawór już nie majątek, więc też pewnie zamówię, a na weekendzie sprawdzę wszystkie wężyki po kolei. Dzięki
Opublikowano
Dokładnie nie pamiętam ale chyba będziesz miał łatwiej jak zdejmiesz kolektor. Jak masz inpe lub dis to mozesz zrobić test egr to może bardziej rozjaśni sprawę
..pasja to moje życie..
Opublikowano
Tak, mam INPE. Poczytam jak zrobić ten test EGR. Spoko, dzięki za podpowiedzi! Posprawdzam wszystko i dam znać co jest przyczyną, o ile znajdę.
Opublikowano
Jeszcze dodam jedno. Na live data w inpie, pokazuje mi przy wolnych obrotach air-mass ok 1800 z wykrzyknikiem. Cały wykres na czarno. Przy dodawaniu gazu wartość wzrasta....
Opublikowano

Najpierw sprawdź używając inpy z chomika(chyba że taką posiadasz) bo z inpa jest różnie choć ja bym proponował jednak użyć Dis. Jest o wiele pewniejszy.

Kopci Ci na wolnych jak przygazujesz i podczas jazdy?

..pasja to moje życie..
Opublikowano
Kopci, ale bardzo, bardzo minimalnie. Mimo, że nie mam DPF'a. Mam INPĘ, którą dostałem wraz z kablem tu w UK. Spróbuję znaleźć dis'a i zainstalować.
Opublikowano (edytowane)
No to wygląda że inpa źle pokazuje. Myślę że gdzieś jest problem ze sterowaniem egr. Rozumiem że auto ma moc i żadnych innych problemów poza check engine i increased emissions nie ma, ma moc brak szarpania dlawienia falowania obrotów czy mocy itp? Edytowane przez lukjar6
..pasja to moje życie..
Opublikowano
Właśnie tak. Auto ma moc, żadnych problemów z odpalaniem, falowaniem obrotów. Nie szarpie, nie kopci. W dalszym ciągu ma delikatne opóźnienie w przyspieszeniu po dodaniu gazu, ale jest lepiej niż na poprzednim egrze, który czasem potrafił mieć ok 2 sekund.Teraz to opóźnienie jest minimalne, a jednak błąd powraca. Chciałbym to usunąć jak najszybciej, bo za 2 tygodnie jadę do Polski, także 2 tys km przede mną i nie chciałbym żadnych przygód na trasie :)
Opublikowano

Także wymiana wezykow i dobra diagnostyka dis.

A i sprawdź jeszcze czy wężyki od zaworka masz podłączone prawidłowo..

..pasja to moje życie..
Opublikowano
mówisz o tym zaworku nad alternatorem? Od którego jeden wężyk idzie do egr, a drugi do "głównego źródła cisnienia"? tam w sumie nic nie kombinowałem, ale sprawdzę, może jakieś rozszczelnienia.
Opublikowano
Tak o tym. Może nie robiłeś tam nic wielkiego ale sprawdzic Warto aby mieć pewność.
..pasja to moje życie..
Opublikowano
Możesz jeszcze zanim coś zdemontujesz zdjąć wężyk przy egr i sprawdzić czy zasysa powietrze..
..pasja to moje życie..
Opublikowano
Z tego co mi się wydaje teraz, mam problem z tym elektrozaworem. Przedwczoraj zdjąłem wężyk z egr, i zrobiłem temu zaworkowi coś ala sztuczne oddychanie ;-) Pomyślałem - a nuż siedzi tam jakiś syf blokujący przepływ powietrza. I co, i jeździłem do dziś do rana bez powracającego błędu! (Nigdy wcześniej odkąd ten błąd wystąpił, nie udało mi się tak długo jeździć po skasowaniu!). Także co, chyba ten elektrozawór faktycznie zasyfiony. Inna sprawa, że auto wciąż ma opóźnienia w reakcji na pedał gazu. Czytałem instrukcje jak go czyścić, ale dopóki nie będę miał nowego, nie dotykam ;-). Jak mogę się upewnić na 100%, że to on? Strasznie nie chcę wymieniać pół auta, aby później okazało się, że to jednak coś innego...
Opublikowano
Hej. A sprawdzales czy na włączonym silniku zasysa tam powietrze?inpa ma opcję aktywacji egr. Zdejmujesz rurę od intercoolera i patrzysz czy działa. W sumie nawet bez inpy zajmując rurę lekko przygazowywac i egr powinien się otwierac
..pasja to moje życie..
Opublikowano
Przy zapalonym silniku, gdy sciągnę wężyk z egr, zasysa, gdy chwilkę przytrzymam palec na wężyku, przestaje zasysać. Hm, tak jakby napotykał na opór i przestawał reagować? Jaka powinna być jego poprawna zasada działania? Czy jest opcja, że to ten drugi elektrozwrór, który jest pod kolektorem? Ale on chyba jest od klapek zawirowań?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.