Skocz do zawartości

[E39] 520d M47 zassanie oleju do cylindra (?)

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Jestem amatorem w tematach silnikowych więc na wstępie proszę o wyrozumiałość :wink:

Aktualnie świeżo po awarii, której przyczyna źródłowa być może tkwi w zaniedbania auta, jednak nie poznałem żadnych konkretów odnośnie tego co się stać mogło.

Auto:

- ściągnięte z DE, 250k przebiegu, najechane 70k w PL

- nie kopciło/dymiło, w ciągłej eksploatacji

- czasem na zimnym silniku lekko przywieszało się podczas przyspieszania, nagrzewał się szybko i objaw zawsze ustępował

- olej + filtr zmieniony 2 miesiące wcześniej po ok 20-25k km (w momencie gdy inspekcja była na pomarańczowym poziomie)

- filtr powietrza nie zmieniony do awarii przez jakieś 30k km

- odma: dopiero teraz dowiedziałem się o jej istnieniu

Historia przedstawia się następująco:

Wyjeżdzając w trasę poza Wrocław po jakichś 5 km auto straciło moc przy 120km/h na jakieś 4-5 s, następnie zamknęło obrotomierz wyjąc niemiłosiernie przez następne 5 s po czym zgasło. Nadmienię, że był to pierwszy raz z dwóch przed awarią i z racji zaskoczenia nie pamiętam czy/jak bardzo dymiło się z tyłu podczas wejścia na max obroty. "Szczęśliwie" był w pobliżu zakład mechaniki, z którego człowiek podpiał auto pod komputer, na którym pojawił się błąd czujnika wałka. Czujnik wałka wymieniono, więc szczęśliwy wyjechałem z warsztatu niestety nie na długo bo na autostradzie po jakichś 15km podczas przyspieszania znów stracił moc, po 5s zamknął się obrotomierz, silnik wył przez ok. 10 s, tworząc unikalną chmurę dymu:) następnie zgasł i już nie odpalił.