Skocz do zawartości

[E39] 520d M47 zassanie oleju do cylindra (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Jestem amatorem w tematach silnikowych więc na wstępie proszę o wyrozumiałość :wink:

Aktualnie świeżo po awarii, której przyczyna źródłowa być może tkwi w zaniedbania auta, jednak nie poznałem żadnych konkretów odnośnie tego co się stać mogło.

 

Auto:

- ściągnięte z DE, 250k przebiegu, najechane 70k w PL

- nie kopciło/dymiło, w ciągłej eksploatacji

- czasem na zimnym silniku lekko przywieszało się podczas przyspieszania, nagrzewał się szybko i objaw zawsze ustępował

- olej + filtr zmieniony 2 miesiące wcześniej po ok 20-25k km (w momencie gdy inspekcja była na pomarańczowym poziomie)

- filtr powietrza nie zmieniony do awarii przez jakieś 30k km

- odma: dopiero teraz dowiedziałem się o jej istnieniu

 

Historia przedstawia się następująco:

 

Wyjeżdzając w trasę poza Wrocław po jakichś 5 km auto straciło moc przy 120km/h na jakieś 4-5 s, następnie zamknęło obrotomierz wyjąc niemiłosiernie przez następne 5 s po czym zgasło. Nadmienię, że był to pierwszy raz z dwóch przed awarią i z racji zaskoczenia nie pamiętam czy/jak bardzo dymiło się z tyłu podczas wejścia na max obroty. "Szczęśliwie" był w pobliżu zakład mechaniki, z którego człowiek podpiał auto pod komputer, na którym pojawił się błąd czujnika wałka. Czujnik wałka wymieniono, więc szczęśliwy wyjechałem z warsztatu niestety nie na długo bo na autostradzie po jakichś 15km podczas przyspieszania znów stracił moc, po 5s zamknął się obrotomierz, silnik wył przez ok. 10 s, tworząc unikalną chmurę dymu:) następnie zgasł i już nie odpalił.

 

Według informacji od mechanika, w aucie najpewniej było za dużo oleju, gdyż jak otwierał silnik w misce był full + zalany był czwarty cylinder (olej lub olej+ON ?). W efekecie do wymiany był tłok, część korbowodu, szlif korbowodu, panewki i jeszcze kilka rzeczy. Filtr powietrza zmieniony, filtr odmy wyczyszczony, całość zrobiona za ok. 2.5k PLN. Turbina jest ok, więc nic nie było przy niej robione. Zrobiłem już testowo 20km, auto zbiera się nie gorzej, mniej świszczy przy przyspieszaniu.

 

Pytania jakie mi się nasuwają:

- czy możliwe aby jacyś partacze zalali o tyle za dużo oleju, wymieniałem olej w jednej z sieciówek na bielanach wrocławskich i faktycznie Ci ludzie nie wzbudzają zaufania, ale czy to faktycznie może być przyczyna źródłowa ? przejechałem od zmiany oleju ok 1000km

- czy warto przeprowadzić dodatkową diagnostykę, jeśli tak to konkretnie jakiego układu ? Zaznaczam, że jestem laikiem w tych rzeczach

- czy nie zmienianie przez długi okres czasu filtra powietrza, oleju, odmy mogło do tego doprowadzić ?

Opublikowano
Turbina na 100% nie była robiona? Bo rozbieganie się silnika to efekt najszęściej lejącej/rozwalonej turbiny.Tylko dziwne że auto normalnie chodziło po wymianie czujnika.Co to stanu oleju to przeważnie najpierw wywala uszczelnienia jeżeli jest go za dużo.A tak na przyszłość nie wiesz ślepo mechanikom,nie mówie tu o oszustwach ale akurat stan oleju powinieneś sprawdzić sam po wymianie.Bo mechanik to też tylko człowiek.
Opublikowano
Turbina na 100% nie była robiona? Bo rozbieganie się silnika to efekt najszęściej lejącej/rozwalonej turbiny.Tylko dziwne że auto normalnie chodziło po wymianie czujnika.Co to stanu oleju to przeważnie najpierw wywala uszczelnienia jeżeli jest go za dużo.A tak na przyszłość nie wiesz ślepo mechanikom,nie mówie tu o oszustwach ale akurat stan oleju powinieneś sprawdzić sam po wymianie.Bo mechanik to też tylko człowiek.

Turbina na 100% była ok.

Uszkodzenia finalnie były w obrębie tylko jednego cylindra. Ponoć miałem farta, że motor zgasł.

Opublikowano

na przyszłość nie pozwalaj na takie rzeczy jak auto wchodzi ci na maks obroty to po prostu przekręć kluczyk odcinając zapłon,

nie czekaj na to co się stanie :D

i faktycznie takie rzeczy jak olej, płyny należy samemu sprawdzać,

wiec po wymianie olej pierwsze co to bagnecik w gore i sprawdź stan,

 

Płyn hamulcowy jako kierowca tez musisz sprawdzić samemu ! !

 

- czy możliwe aby jacyś partacze zalali o tyle za dużo oleju, wymieniałem olej w jednej z sieciówek na bielanach wrocławskich i faktycznie Ci ludzie nie wzbudzają zaufania, ale czy to faktycznie może być przyczyna źródłowa ? przejechałem od zmiany oleju ok 1000km

 

Mogli zalać za wiele ale wątpię bo w silnik wchodzi dość sporo, ( ale jak wyżej trzeba samemu sprawę obadać - tu nie ma żadnych wytłumaczeń )

wątpię wielce by nadmiar oleju jeżeli taki był mógł takie coś wywołać jak u ciebie,

tak samo jak nie wymiana filtra powietrza itd nie prowadzi do tego typu usterek.

Opublikowano
ale ile było tego oleju silnikowego? Bo rozpisałeś się a tego nie napisałeś

Według mechanika cały 4. cylinder był pełny oleju lub oleju z ON.

Opublikowano
na przyszłość nie pozwalaj na takie rzeczy jak auto wchodzi ci na maks obroty to po prostu przekręć kluczyk odcinając zapłon,

nie czekaj na to co się stanie :D

Raczej nie wiele by to pomogło bo silnik w takiej sytuacji sam zasysa sobie paliwo (którym najczęściej jest olej). Jedynie zdławić go można najniższym biegiem.

Dziwne, że nie miało to nic wspólnego z turbiną bo to najczęstszy przypadek.

Nadmiar oleju, np. 1 litr więcej raczej nic w silniku nie uszkodzi, może jedynie wypychać uszczelnienia i przepalać olej bo odma nie odbierze. No chyba, że miałeś 2 razy więcej oleju niż trzeba i zatkaną odmę to może i jest taka możliwość, że w ten sposób przepalał ci olej i silnik się rozbiegał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.