Skocz do zawartości

e36 1.8 m43 nie wkręca się na obroty


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problemik (e36 1.8 touring 98r.) . Wymieniłam na dniach sondę bo miałem zamiennik który się posypał, i kupiłem nową sondę BOSCHa dedykowaną. Zaraz po wymianie niby było ok, ale po kilku dniach dzisiaj zauważyłem, że auto nie chce się wkręcać w obroty, dusi się... Auto jest z gazem dobrą sekwencją, ale mówię teraz co się dzieje na benzynie. Jak mocno przyśpieszam przykładowo na dwójce to od jakichś 4 tyś. nie chce się wkręcać, wolno idzie do 5ciu i praktycznie nie chce iść dalej.... przy przyśpieszaniu normalnym też poszarpuje lekko. no ale zdziwiłem się maxymalnie jak od 4 nie chce jechać... jakby kilka ton ciągnął...

Błędów nie ma żadnych.

Na gazie choć chciałem wyregulować, po uszkodzonej sondzie zmienionej na nową, to i tak się wkręca na wysokie obroty.

Jeśli na gazie się wkręca a na benzynie nie to myślę, że coś z zasilaniem paliwa.. tylko co i gdzie... zacząłem myśleć o pompce paliwa.... ale nie wiem sam.

 

Dodam, że szczególnie od tych 4 tyś, problem z wkręcaniem jest przy wciśniętym pedale gazu do końca, jak trochę popuszcze i stopniowo naciskam, to się dokręci do czerwonego z cyzm jest problem przy całkowicie nagle wciśniętym pedale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpiąłem, raz czujnik przepustnicy, po czym nie wiele się działo, a później spróbowałem odpiąć przepływomierz.... no i przy odpiętym przepływomierzu jest poprawa, może auto się nie zbiera jak powinno, ale jest lepiej, wkręca się w obroty.

I wydaje mi się że to może być to... a błędów na kompie żadnych !! Co o tym myślicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czejść

 

Kolega pisze ,że nie ma błędów w komputerze. Proponuję przyjrzeć się pracy czujników w Live Data. Jeżeli mieszczą się w zakresie to dobrze jeżeli nie to będzie przekroczenie które nie koniecznie wywoła błąd tzn. czujnik niby pracuje ale źle tzn.nie mieści się w wyznaczonych dla siebie zakresach. Druga myśl ,B18M43 ma coś takiego jak w M44 czy M42 gdzie to jest inaczej realizowane tzn. bardzo fajna rzecz tzw. DISA Valve II. Dokładnych wartości nie znam , ale dla M42 DISA Valve otwiera się

przy 4,840 rpm do uzyskania wysokiej mocy, zamyka się poniżej 4,760 rpm i gdy jest zamknięty masz wysoki moment.

Dlatego sprawdź Disa Valve

 

Pozdrawiam

mlynekas85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.