Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problemik (e36 1.8 touring 98r.) . Wymieniłam na dniach sondę bo miałem zamiennik który się posypał, i kupiłem nową sondę BOSCHa dedykowaną. Zaraz po wymianie niby było ok, ale po kilku dniach dzisiaj zauważyłem, że auto nie chce się wkręcać w obroty, dusi się... Auto jest z gazem dobrą sekwencją, ale mówię teraz co się dzieje na benzynie. Jak mocno przyśpieszam przykładowo na dwójce to od jakichś 4 tyś. nie chce się wkręcać, wolno idzie do 5ciu i praktycznie nie chce iść dalej.... przy przyśpieszaniu normalnym też poszarpuje lekko. no ale zdziwiłem się maxymalnie jak od 4 nie chce jechać... jakby kilka ton ciągnął...

Błędów nie ma żadnych.

Na gazie choć chciałem wyregulować, po uszkodzonej sondzie zmienionej na nową, to i tak się wkręca na wysokie obroty.

Jeśli na gazie się wkręca a na benzynie nie to myślę, że coś z zasilaniem paliwa.. tylko co i gdzie... zacząłem myśleć o pompce paliwa.... ale nie wiem sam.

 

Dodam, że szczególnie od tych 4 tyś, problem z wkręcaniem jest przy wciśniętym pedale gazu do końca, jak trochę popuszcze i stopniowo naciskam, to się dokręci do czerwonego z cyzm jest problem przy całkowicie nagle wciśniętym pedale.

Opublikowano

Dzisiaj odpiąłem, raz czujnik przepustnicy, po czym nie wiele się działo, a później spróbowałem odpiąć przepływomierz.... no i przy odpiętym przepływomierzu jest poprawa, może auto się nie zbiera jak powinno, ale jest lepiej, wkręca się w obroty.

I wydaje mi się że to może być to... a błędów na kompie żadnych !! Co o tym myślicie

Opublikowano

Czejść

 

Kolega pisze ,że nie ma błędów w komputerze. Proponuję przyjrzeć się pracy czujników w Live Data. Jeżeli mieszczą się w zakresie to dobrze jeżeli nie to będzie przekroczenie które nie koniecznie wywoła błąd tzn. czujnik niby pracuje ale źle tzn.nie mieści się w wyznaczonych dla siebie zakresach. Druga myśl ,B18M43 ma coś takiego jak w M44 czy M42 gdzie to jest inaczej realizowane tzn. bardzo fajna rzecz tzw. DISA Valve II. Dokładnych wartości nie znam , ale dla M42 DISA Valve otwiera się

przy 4,840 rpm do uzyskania wysokiej mocy, zamyka się poniżej 4,760 rpm i gdy jest zamknięty masz wysoki moment.

Dlatego sprawdź Disa Valve

 

Pozdrawiam

mlynekas85

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.