Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do ludzi ,którzy ogarneli temat zawieszenia.

 

W mojej Pre LCI wymieniłem zawieszenie - auto prowadziło się dobrze , nic nie stukało , nic nie ściągało , ale jadę na wakację w trase po europie więc zawitałem do mechanika i on stwierdził że tuleje w tylnych wahaczach dobiegają końca więc zostały zmienione tylne tuleje pływające - kompletne oraz osadzone nowe tuleje wahaczy oraz łączniki stabilizatora - to wszystko na tyle , a także poszedłem za ciosem i zmieniłem oba wahacze z przodu - skośne i jeden lewy wahacz prosty z przodu...

 

zaraz po wymianie zauważyłem sporo rozbieżność kół przednich - oczywiście kontrolka kontroli trakcji i info o słabym trzymaniu sie drogi...

 

Pojechałem na zbieżność - ustawili mi - wszystko na wartości jakie powinny być .

I tu zaczęły się problemy - po wyjechaniu na jazde testową niby wszystko było ok ale kierownica krzywo stała - więc szybki powrót na diagnostykę - i wszystkie wartości w lesie...

 

kolejne próby przynosiły tylko coraz większe rozjechanie sie wartosci.

 

finalnie ustawione zostało mniej wiecej ( tylne lewe koło mimo osiągniecia maksymalnego wychylenia nie mozna było dojśc do porządanej wartości ) a także jak spojrzę od tyłu to widze ze tyl lewy w lekkim negatywie..

 

 

Wszystkie nowe częsci kupione orginalne ALE wg katalogu od e60 - 2009 LCI ...podobno to to samo...

 

Czy są różnice w zawieszeniu między LCI a pre LCI? - na oko wyglądaja tak samo

Opublikowano

To nie ma nic wspólnego z zawieszeniem LCI. Problemem jest złe ustawienie zbieżności.

Jeśli po ponownym ustawieniu zbieżności masz kierownicę skręconą w czasie jady na wprost - oznacza to złe wykonanie usługi. Pamiętaj, że masz czujnik skrętu w kierownicy - a ten współpracuje z DTC. Elektronika może sądzić, że auto ciągle jest w poślizgu i w końcu zameldować błąd.

Opublikowano

Info dla potomnych.Problem rozwiązany...Nie ma że w BMW coś się nie da ustawić...Problemem był za krótki wahacz prosty ,który mi sprzedano...Nr katalogowy 31126755835

 

Niby w/g źródeł występował do E60 ,ale głównie znajdowałem go jako część zamienna do serii 7

 

Minimalna różnica długośći , a ja stary i głupi po nocy robiłem i nie pomyślałem ,że orginalna częsc bmw może nie pasować - szczególnie ,że wyglądają na oko niemal identycznie...

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9c1666452652.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4efbbc6d634d.jpg

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat:

Jestem przed zakupem wahaczy. W ASO podczas kontroli powiedzieli, że do wymiany są wahacze o numerze 33326777425 i 33326777426.

Jak z jakością TRW ? http://allegro.pl/wahacz-tyl-p-bmw5-e60-e61-trw-jtc1121-krakow-i5176017291.html

Czy lepiej przeboleć 140zł i iść w http://allegro.pl/wahacz-bmw-5-e60-e61-prawy-tyl-gorny-lemforder-i5161477069.html ?

Różnica rzeczywiście jest duża ?

 

Macie może dojście do lepszy cen ? Z chęcią skorzystam :)

Opublikowano

u VW zawieszenie wielowahaczowe aluminiowe do passata/a4/a6/a8/superb (przynajmniej w okolicach 2000r bo z tego roku auto mialem) robily 2 firmy TRW i LEMFORDER. W passacie przyszlo mi robic zawias "na raty"... przy 230tys poszedl pierwszy a przy chyba okolo 280tys wymienialem przedostatni wahacz (zamiast wymienic wszystkie jak lecialo wymienialem "ten/te co stukal(y)")...wszystkie wahacze co wyciagalem byly oryginalne (chyba na gumkach gdzies byla data prod)... w momencie jak sprzedawalem auto (okolo 300tys mialo nabite) jeden byl ciagle oryginalny

Dla porownania brat wymienial w starej A6 (ten sam zawias co w passacie b5) - ten co sciagal byl FEBI (czyli juz nie ryginalny byl wiec stary nie mogl byc) i juz skrzypial (sworzen pewnie sie zacieral w wahaczu)

Reasumujace: dla mnie TRW to marka w niczym niegorsza niz lemforder

O lemforderze tez zlego slowa powiedziec nie moge (wielowahacz aluminiowy tej firmy mam w exeo i 145tys przebiego czego z 50tys po wroclawiu) i zero sladow zuzycia - jednak przy takiej roznicy w cenie ja osobiscie bralbym TRW bez wiekszego dumania

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jezeli chodzi o VW to na allegro sa sprzedawane Lemki co maja zjechane jakies znaki fleksa... i to niby sa znaki vw/audi zjechane i przez to sprzedawane poza serwisem "niby dlatego taniej"... jak mechanik bral mi jeden wahacz w sklepie i akurat byl to lemforder to ten co przyniosl mial "wykropkowany" jak "bar code" - mechanik twierdzil, ze te bez tego "wykropkowanego" to sa "podrobki" albo odrzuty (niby gorsza jakos niz te co VW zamowil i nie przeszly testow ito.... pokiwalem glowa i tyle (nie wiem czy to prawda/przekazuje/)

Lemforder sa bardziej znane wiec wieksze ryzyko podrobki tej marki niz TRW

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.