Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem ze swoją klimatyzacją w aucie. Zamontowana to sprężarka DENSO posiada ona zawór sterujący i nie dostaje sygnału by klima działała poprawnie, po podłączeniu na krótko wszystko działa ale nie przyniesie to efektu na dłuższy czas (tak usłyszałem w serwisie klimy bo niby jest tam potrzebne niższe napięcie niż 12V).

 

Czy może mieć jakiś związek z tym że kiedyś klima była ręczna a teraz jest klimatronik(wymieniona cała nagrzewnica) po podpięciu na krótko zawór sterujący działa klima pięknie chłodzi.

 

PROSZĘ O POMOC!

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Skoro sprężarka powinna mieć niższe napięcie to niech ten magik obniży napięcie do odpowiedniej wartości i jak rozumiem wszystko będzie OK :) (ja bym dał jeszcze większą czcionkę, żeby więcej ludzi zauważyło twojego posta) :roll:

 

Nie mam pojęcia jak Ci pomóc (i pewnie nikt na tym forum nie poda Ci rozwiązania), ale sprowokowałeś mnie tą dużą czcionką więc postanowiłem sprawdzić o co chodzi... :)

Jeśli dobrze rozumiem... miałeś manualną klimę i zapragnąłeś mieć klimatronik, więc dałeś do magików, żeby Ci to zrobili. I teraz magicy rozkładają ręce bo nie wiedzą o co chodzi... Jeśli tak to zmień magików. No chyba, że wszystko działało i teraz przestało...

Piszesz, że wymieniona została nagrzewnica, a co z całą resztą? Czujniki, panel sterujący, kodowanie...? Mam wrażenie, że dałeś to do zrobienia gościowi, który się zna na klimatyzacjach (jako układach chłodzących), ale już nie koniecznie do specjalisty od BMW. A tu więcej roboty jest dla tego drugiego specjalisty. Zacząłbym od diagnostyki komputerowej... lista błędów. Ale jak koleś podszedł do tematu jak do wymiany sprężarki w lodówce to słabo to widzę.

Może ktoś ogarniający temat kodowania sterowników w naszych autach się wypowie... przy klimie trzeba coś kodować?? Ja podejrzewam, że tak ;) ale głowy nie dam...

Opublikowano
Sprawa wygląda tak: jak kupiłem auto tak już było, problem z klimą był od samego początku, jak się okazało nagrzewnica która była założona była klimatyzacją ręczną tylko panel klimatyzacji był klimatronikiem. Po zmianie nagrzewnicy zostało przeprowadzone programowanie ale nic nie przyniosło skutku. Klima nadal nie działa. W sprężarce DENSO zamontowanej w aucie jest zawór sterujący który odpowiada za prawidłowe działanie sprężarki. Kiedy byłem podpięty pod komputer, wykazało błąd związany właśnie z zaworem, został wymieniony ale jak się później okazało żaden nie był zepsuty, po podłączeniu na krótko klima ożyła, chłodzi. Wychodzi na to że zawór nie dostaje żadnego sygnału. I właśnie pisze by może ktoś podał mi jakiś schemat by to ogarnąć...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

No teraz przynajmniej wiadomo o co chodzi :)

A wg. VIN masz klimatyzację automatyczną czy manualną? Ja bym szukał pomocy u speców od kodowania BMW. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale np. http://www.car-connect.pl/ mają dosyć szeroki zasięg terytorialny. Jak nie będą w stanie pomóc to może przynajmniej nakierują gdzie z tym jechać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.