Skocz do zawartości

[E61] Problem z nadmiernie nagrzewającym się reduktorem gazu


RumJanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jeśli wątek już był, proszę o zcalenie go z poprzednim tematem.

...

Problem jest następujący: w e61 mam zamontowany gaz, marka i opinia na jej temat nieważna.

Chodzi mi o to, że tam wokół silnika jest niewiele miejsca, przynajmniej montujący tak uznał i patrząc na samochód od przodu, reduktor został przymocowany po lewej stronie silnika do kielicha zawieszenia, co powoduje jego nadmierne nagrzewanie się od kolektora (moje zdanie) i co mogę zaobserwować, idzie więcej gazu niż potrzeba. Nie wiem czy na ten silnik 2.5 M54 butla 52l gazu wystarcza na jakieś 300km+ z tym, że jest to jazda mieszana z przeważającą ilościa jazdy miejskiej + automat i raczej normalnej jazdy.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dfc4cf72a57d.jpg

Podczas kalibracji gazu, samochód nie był za bardzo nagrzany a i tak miał wysoką temperaturę na reduktorze bo 95*C, było to jakąś godzinę po powrocie z pracy więc silnik powinien już trochę ostygnąć.

Proszę o poradę czy owinięcie reduktora czymś TAKIM poprawi mi rezultat i przestanie się wszystko nadmiernie nagrzewać, czy ewentualnie dla pewności owinąć tym i kolektor i reduktor?

Obawiam się że nie ma już możliwości przeniesienia wszystkiego na drugą stronę w chłodniejszą strefę z tego tytułu, że wszystko zostało cięte i montowane na wymiar oraz ukrycia jak najlepiej żeby to nie latało pod maską.

Brak możliwości podjechania do gazownika = ok. 1600km ode mnie!

 

Proszę o podpowiedź i nie znecanie się nade mną za co z góry serdecznie dziękuję.

 

Pozdrawiam,

Rum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiesz, że reduktor ogrzewany jest przez płyn chłodniczy silnika i 95 stopni to normalna temperatura pracy? Inaczej zamarznie i nie będzie szans aby pracował poprawnie.

A spalanie przy ruchu miejskim jest w miarę poprawne - ile pali na benzynie?

Dolicz do tego 20-30% i powinno pasować. Lub sprzedaj i kup TDI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor, parownik w założeniu powinien być gorący. Rozprężający się w nim gaz ma bardzo niską temperaturę i właśnie dlatego im goręcej w reduktorze tym lepiej dla jego pracy i wszystkich składowych elementów zwłaszcza membrany. Ważne aby ustawiony był równolegle do kierunku jazdy. Miałem M54 3.0 na zestawie: sterownik stag premium plus, reduktor kme gold do 300km i wtryskach hanna. W mieście palił 15-16 gazu, trasa 10-12.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.