Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Jeśli wątek już był, proszę o zcalenie go z poprzednim tematem.

...

Problem jest następujący: w e61 mam zamontowany gaz, marka i opinia na jej temat nieważna.

Chodzi mi o to, że tam wokół silnika jest niewiele miejsca, przynajmniej montujący tak uznał i patrząc na samochód od przodu, reduktor został przymocowany po lewej stronie silnika do kielicha zawieszenia, co powoduje jego nadmierne nagrzewanie się od kolektora (moje zdanie) i co mogę zaobserwować, idzie więcej gazu niż potrzeba. Nie wiem czy na ten silnik 2.5 M54 butla 52l gazu wystarcza na jakieś 300km+ z tym, że jest to jazda mieszana z przeważającą ilościa jazdy miejskiej + automat i raczej normalnej jazdy.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dfc4cf72a57d.jpg

Podczas kalibracji gazu, samochód nie był za bardzo nagrzany a i tak miał wysoką temperaturę na reduktorze bo 95*C, było to jakąś godzinę po powrocie z pracy więc silnik powinien już trochę ostygnąć.

Proszę o poradę czy owinięcie reduktora czymś TAKIM poprawi mi rezultat i przestanie się wszystko nadmiernie nagrzewać, czy ewentualnie dla pewności owinąć tym i kolektor i reduktor?

Obawiam się że nie ma już możliwości przeniesienia wszystkiego na drugą stronę w chłodniejszą strefę z tego tytułu, że wszystko zostało cięte i montowane na wymiar oraz ukrycia jak najlepiej żeby to nie latało pod maską.

Brak możliwości podjechania do gazownika = ok. 1600km ode mnie!

 

Proszę o podpowiedź i nie znecanie się nade mną za co z góry serdecznie dziękuję.

 

Pozdrawiam,

Rum

Opublikowano

Chyba wiesz, że reduktor ogrzewany jest przez płyn chłodniczy silnika i 95 stopni to normalna temperatura pracy? Inaczej zamarznie i nie będzie szans aby pracował poprawnie.

A spalanie przy ruchu miejskim jest w miarę poprawne - ile pali na benzynie?

Dolicz do tego 20-30% i powinno pasować. Lub sprzedaj i kup TDI :D

Opublikowano
Reduktor, parownik w założeniu powinien być gorący. Rozprężający się w nim gaz ma bardzo niską temperaturę i właśnie dlatego im goręcej w reduktorze tym lepiej dla jego pracy i wszystkich składowych elementów zwłaszcza membrany. Ważne aby ustawiony był równolegle do kierunku jazdy. Miałem M54 3.0 na zestawie: sterownik stag premium plus, reduktor kme gold do 300km i wtryskach hanna. W mieście palił 15-16 gazu, trasa 10-12.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.