Skocz do zawartości

e92 320i 170 KM - słabe osiągi


Sagi80

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam E92, 320i z silnikiem N43B20AA czyli 170 KM. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to demon prędkości, ale zanim go kupiłem, to osiągi na papierze (8,1 do 100, 230 km/h) robiły na mnie wrażenie - zwłaszcza że dotychczas miałem sporo słabsze samochody. A za kierownicą przeżyłem rozczarowanie. Ciężko jest wykręcić czas przyśpieszania poniżej 10 sekund, mimo że przyśpieszać i szybko zmieniać biegi potrafię (przynajmniej tak mi się zdaje). 8,1 jest czystą teorią. Przedtem miałem Civika 1,8 140KM i katalogowe 8,9 udawało mi się nawet jeszcze poprawić.

Moje spostrzeżenia potwierdziły się gdy oglądałem filmiki na YT, na których ludzie próbują przyśpieszać w trójkach z tym silnikiem (e90, e91, e92). Np:

https://www.youtube.com/watch?v=ZEpclFX-fdY

takich filmików jest więcej.

 

Pytanie, czy BMW po prostu bardzo optymistycznie prezentuje osiągi swoich modeli w materiałach reklamowych, tak jak zwykle optymistycznie prezentuje się zużycie paliwa? Ale wydaje mi się że 1,5-2 sekundy przekłamania to sporo… Czy może coś jest nie tak? Aktualizacja oprogramowania? Złe paliwo?

Moje auto jest z 2007 r. ma 40.000 sprawdzonego przebiegu (wiem, malutko, ale jest w rodzinie od nowości, rzadko nim jeżdżono), miało wymieniane cewki na gwarancji, ogólnie sprawuje się świetnie. Acha - i katalogową prędkość maksymalną osiąga bez większych problemów - wtedy mocy mu nie brakuje.

 

PS. Bardzo proszę wszystkich posiadaczy 330, 335 o powstrzymanie się od wyśmiewania 320i, że to auto w ogóle nie jedzie, jest za słabe itp :) Chodzi mi o merytoryczne odpowiedzi. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zadnym z filmikow nie jest pokazany efektywny start z 1 biegu.

Przyspieszenie do setki w duzej mierze zalezy od kierowcy, tu na filmach (jeden w ogole z trakcja jedzie... :cry2: ) widac ze zaden nie "strzela ze sprzegla" - no i czas zmiany biegow wola o pomste do nieba, zajmuje ona dluzej niz 0.5s, zatem do setki masz dwie zmiany biegow - kolejna sekunda w plecy.

Nagraj swoj film :cool2: (bez pasazera)

W autach slabych tj: wlasnie takich do 200 koni, mozna ustawic gaz na 3,5-4,5 obrotow i strzelic ze sprzegla mysle ze taki zabieg pozwoli Ci zaoszczedzic na przyspieszeniu 1-1,5s.

 

W szybszych autach RWD tez rusza sie inaczej.

Katalogowe osiagi BMW 0-100, sa mozliwe do uzyskania ale trzeba sie tego nauczyc - podobnie jak spalanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zadnym z filmikow nie jest pokazany efektywny start z 1 biegu.

Przyspieszenie do setki w duzej mierze zalezy od kierowcy, tu na filmach (jeden w ogole z trakcja jedzie... :cry2: ) widac ze zaden nie "strzela ze sprzegla" - no i czas zmiany biegow wola o pomste do nieba, zajmuje ona dluzej niz 0.5s, zatem do setki masz dwie zmiany biegow - kolejna sekunda w plecy.

Nagraj swoj film :cool2: (bez pasazera)

W autach slabych tj: wlasnie takich do 200 koni, mozna ustawic gaz na 3,5-4,5 obrotow i strzelic ze sprzegla mysle ze taki zabieg pozwoli Ci zaoszczedzic na przyspieszeniu 1-1,5s.

 

Hm, dzięki, faktycznie próbowałem strzelić ze sprzęgła, jest trochę lepiej choć i tak wtedy mam powyżej 9 sekund, może to faktycznie kwestia wyćwiczenia. Choć boję się, że po kilkunastu takich ruszeniach sprzęgło będzie do wymiany :) W Civiku opanowałem szybkie ruszanie do perfekcji, tu jest jakoś trudniej wyczuć wszystko. O ile z trudem przełknąłem fakt, że na światłach mi odjechał czterdziesto tonowy Land Cruiser V8 (który teoretycznie ma 8,6 do setki), o tyle porażka z Passatem 2.0 tdi kompletnie mnie załamała ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jestes z okolic warszawy to mozesz wpasc do nas na spotkania czwartkowe to mamy takie miejsce gdzie mozesz sobie z urzadzeniem pomiarowym pociwczyc starty 0-100.

Generalnie to trudny temat a auto trzeba wyczuc i sie go nauczyc - bez wzgledu na wiedze i doswiadczenie kierowcy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.