Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Mam E92, 320i z silnikiem N43B20AA czyli 170 KM. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to demon prędkości, ale zanim go kupiłem, to osiągi na papierze (8,1 do 100, 230 km/h) robiły na mnie wrażenie - zwłaszcza że dotychczas miałem sporo słabsze samochody. A za kierownicą przeżyłem rozczarowanie. Ciężko jest wykręcić czas przyśpieszania poniżej 10 sekund, mimo że przyśpieszać i szybko zmieniać biegi potrafię (przynajmniej tak mi się zdaje). 8,1 jest czystą teorią. Przedtem miałem Civika 1,8 140KM i katalogowe 8,9 udawało mi się nawet jeszcze poprawić.

Moje spostrzeżenia potwierdziły się gdy oglądałem filmiki na YT, na których ludzie próbują przyśpieszać w trójkach z tym silnikiem (e90, e91, e92). Np:

https://www.youtube.com/watch?v=ZEpclFX-fdY

takich filmików jest więcej.

 

Pytanie, czy BMW po prostu bardzo optymistycznie prezentuje osiągi swoich modeli w materiałach reklamowych, tak jak zwykle optymistycznie prezentuje się zużycie paliwa? Ale wydaje mi się że 1,5-2 sekundy przekłamania to sporo… Czy może coś jest nie tak? Aktualizacja oprogramowania? Złe paliwo?

Moje auto jest z 2007 r. ma 40.000 sprawdzonego przebiegu (wiem, malutko, ale jest w rodzinie od nowości, rzadko nim jeżdżono), miało wymieniane cewki na gwarancji, ogólnie sprawuje się świetnie. Acha - i katalogową prędkość maksymalną osiąga bez większych problemów - wtedy mocy mu nie brakuje.

 

PS. Bardzo proszę wszystkich posiadaczy 330, 335 o powstrzymanie się od wyśmiewania 320i, że to auto w ogóle nie jedzie, jest za słabe itp :) Chodzi mi o merytoryczne odpowiedzi. Dzięki.

Opublikowano

na zadnym z filmikow nie jest pokazany efektywny start z 1 biegu.

Przyspieszenie do setki w duzej mierze zalezy od kierowcy, tu na filmach (jeden w ogole z trakcja jedzie... :cry2: ) widac ze zaden nie "strzela ze sprzegla" - no i czas zmiany biegow wola o pomste do nieba, zajmuje ona dluzej niz 0.5s, zatem do setki masz dwie zmiany biegow - kolejna sekunda w plecy.

Nagraj swoj film :cool2: (bez pasazera)

W autach slabych tj: wlasnie takich do 200 koni, mozna ustawic gaz na 3,5-4,5 obrotow i strzelic ze sprzegla mysle ze taki zabieg pozwoli Ci zaoszczedzic na przyspieszeniu 1-1,5s.

 

W szybszych autach RWD tez rusza sie inaczej.

Katalogowe osiagi BMW 0-100, sa mozliwe do uzyskania ale trzeba sie tego nauczyc - podobnie jak spalanie. :)

Opublikowano
na zadnym z filmikow nie jest pokazany efektywny start z 1 biegu.

Przyspieszenie do setki w duzej mierze zalezy od kierowcy, tu na filmach (jeden w ogole z trakcja jedzie... :cry2: ) widac ze zaden nie "strzela ze sprzegla" - no i czas zmiany biegow wola o pomste do nieba, zajmuje ona dluzej niz 0.5s, zatem do setki masz dwie zmiany biegow - kolejna sekunda w plecy.

Nagraj swoj film :cool2: (bez pasazera)

W autach slabych tj: wlasnie takich do 200 koni, mozna ustawic gaz na 3,5-4,5 obrotow i strzelic ze sprzegla mysle ze taki zabieg pozwoli Ci zaoszczedzic na przyspieszeniu 1-1,5s.

 

Hm, dzięki, faktycznie próbowałem strzelić ze sprzęgła, jest trochę lepiej choć i tak wtedy mam powyżej 9 sekund, może to faktycznie kwestia wyćwiczenia. Choć boję się, że po kilkunastu takich ruszeniach sprzęgło będzie do wymiany :) W Civiku opanowałem szybkie ruszanie do perfekcji, tu jest jakoś trudniej wyczuć wszystko. O ile z trudem przełknąłem fakt, że na światłach mi odjechał czterdziesto tonowy Land Cruiser V8 (który teoretycznie ma 8,6 do setki), o tyle porażka z Passatem 2.0 tdi kompletnie mnie załamała ;)

Opublikowano

jak jestes z okolic warszawy to mozesz wpasc do nas na spotkania czwartkowe to mamy takie miejsce gdzie mozesz sobie z urzadzeniem pomiarowym pociwczyc starty 0-100.

Generalnie to trudny temat a auto trzeba wyczuc i sie go nauczyc - bez wzgledu na wiedze i doswiadczenie kierowcy. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.