Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Właśnie zakupiłem e36 1.8i w lpg 91r sedan. Mam problem gdyż na zimnym silniku obroty strasznie wariują na benzynie, jak i na gazie. Zawsze odpalam go na benzynie i czekam aż się rozgrzeje (wskazówka jest + - na połowie) dopiero przełączam go na gaz, lecz jak przełączę to zdarzyło się kilka razy, że zgasł przez te wariujące obroty :/, lecz po chwili się wyrównywają do normy, czyli tak koło 800. Czasami zdarza się że jak podjadę do np skrzyżowania, to obroty (na gazie) zwiększają się do 1000, 1100. Dodam do tego, że po włączeniu nawiewu strasznie czuć benzynę, a do tego mega szybko schodzi :/ Ciekawostką jest to, że gdy naładowałem akumulator, to silnik po odpaleniu pracował czysto, czyli nie wariował na obrotach (jeśli chodzi o benzyne). Z tego co wiem, to koleś który sprzedał mi bmw, powiedział że jest tam akumulator od silnika 2.5. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie? Proszę o odp. co może być nie tak że wariują te obroty

 

Mam jeszcze jedno pytanie, gdyż koleś zamiast katalizatora, wspawał samą rurę, i teraz pytanie, czy po założeniu strumienicy samochód jakoś straci na mocy, czy jak to wygląda?

Opublikowano
Miałem podobną sytuacje do twojej opisanej, tylko że ciut gorzej. Problem na początku leżał w samej instalacji gazowej i trzeba było jechać do gazownika bo się podtlenek lpg rozregulował, następnie problem był ponieważ silnik strasznie falował więc wymienione zostały czujniki temp wody (musiałem gdyż stare zwariowały przez podgrzewanie parownika). I samą ostatnią rzeczą która u mnie pomogła była wymiana silniczka krokowego (częsty powód falujących obrotów). A teraz głównie co do twojego problemu, na początek polecił bym ci podjechać do jakiegoś mechanika na kasowanie błędów i sprawdzić czy czasem nie masz błędu przepływomierza czy sondy lambda. Głównie to właśnie te trzy rzeczy mają wpływ na obroty czyli: Krokowiec, Lambda oraz przepływomierz. Jeszcze możesz mieć taki problem że łapie ci lewe powietrze, to też polecam sprawdzić. Ogółem podejrzewam że masz problem z zbyt dużą mieszanką dlatego czujesz zapach benzyny, po prostu albo gaz masz rozregulowany albo tak jak wspomniałem wyżej któreś z tych 3 rzeczy jest do wymiany, same wzrastające obroty zresztą wskazują na to że dawkowanie paliwa jest zbyt duże.
Opublikowano
No właśnie na wypłatę lecę do kumpla na komputer, zobaczymy co z tego wyniknie. Jeśli chodzi o gaz, to w przyszłym roku się kończy, i z tego co wiem to filtry nie były wymieniane :/ Mam nadzieję, że to nic poważnego, bo jeżeli tak, to wolałbym nowy silnik wsadzić np. is, niż dać do mechanika, aby rozkręcił cały silnik ;P Przynajmniej miałbym silnik na łańcuchu :) A i nie wiem czemu, ale wydaje mi się że jak na 113 km, troszkę słabo się zbiera :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.